Träningstråden

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Yamaha -R6 09
Härlig genom gång av hela kroppen på gymmet idag, hittade även ny svag punkt måste köra mer triceps....

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Själv kör jag med hela kroppen som en svag punkt, eller snarare en svag massa :crash

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Första vecka med byggning på överkroppen. Ser inte riktigt fram emot den tunga perioden som väntas :crash

Dock kan jag vara glad över att jag snart roddar min kroppsvikt (inte 1RM då) :banana

Ska också försöka lägga mig på ett högt kolhydratintag under/direkt efter träning istället för att hålla på o bulka hit och dit så tjänar jag nog mer på det.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Fan vad folk ligger på latsidan. Här kommer jag med en rolig scenario jag var med om igår på gymmet.

Var klar med huvudövningarna och skulle köra lite rodd. Där sitter två killar o jag frågar om de har mycket kvar.
"Vi är tre här, så det är mycket kvar". Jag frågar lite snällt "Kan jag inte få vara med så kan vi turas om alla?"
-"Ehh jo ja, det går väl bra" med ett ogillande uttryck och jag ler "Tack!"
Dagens lärdom: Det går visst att tränga sig in i en grupp roddande killar!

En kille roddar, sen var det min tur. Jag ÖKAR på vikten med några viktskivor, kör på 55 kg. Nästa kille sneglar och ökar på med EN viktskiva och stånkar på. Killen innan mig fick däremot ta i ordentligt. Jag misstänker att de körde lite lättare innan jag kom in och strulade till det för dem.

Jag ska sikta på att rodda 70+ kg bara för att. :D Killar klarar uppenbarligen inte av att en tjej tar mer än dem. :hihi

Mvh Roddhinken. :banana

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Fan vad folk ligger på latsidan. Här kommer jag med en rolig scenario jag var med om igår på gymmet.

Var klar med huvudövningarna och skulle köra lite rodd. Där sitter två killar o jag frågar om de har mycket kvar.
"Vi är tre här, så det är mycket kvar". Jag frågar lite snällt "Kan jag inte få vara med så kan vi turas om alla?"

En kille roddar, sen var det min tur. Jag ÖKAR på vikten med några viktskivor, kör på 55 kg. Nästa kille sneglar och ökar på med EN viktskiva och stånkar på. Killen innan mig fick däremot ta i ordentligt. Jag misstänker att de körde lite lättare innan jag kom in och strulade till det för dem.

Jag ska sikta på att rodda 70+ kg bara för att. :D Killar klarar uppenbarligen inte av att en tjej tar mer än dem. :hihi

Eller så hade de kört 30 set på 90 kg, eller så följer de ett program, eller så bla bla bla. Men troligtvis är du helt enkelt starkare! :D

Ja ja, kul att det går bra! :tummenupp

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Yamaha -R6 09

heja heja:banana

Tyvärr har många killar det jobbigt med att tjejer kan vara lika starka el tom starkare, vet inte varför:confused: kanske mans egot som får sig ett törn

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Eller så hade de kört 30 set på 90 kg, eller så följer de ett program, eller så bla bla bla. Men troligtvis är du helt enkelt starkare! :D

Ja ja, kul att det går bra! :tummenupp

Hade det inte varit för hans ansiktsuttryck hade jag kunnat ana att det var nåt program eller dylikt men nu vet jag ju inte :D Jag var klar innan de ens var klara så jag antar att de inte kört så många set innan.

Jag tror mer på att jag är lite starkare än vad de är :D Det mår jag bättre av :tungan

heja heja:banana

Tyvärr har många killar det jobbigt med att tjejer kan vara lika starka el tom starkare, vet inte varför:confused: kanske mans egot som får sig ett törn

Det är märkligt. Men det händer också att det kommer fram killar och är imponerad, det gjorde en kille igår nämligen när jag hade min setvila, körde 4or på 87,5 kg och han sa "jäklar vad stark du är". Det finns alltid två sidor av det här. Det bästa jag vet är ödmjuka killar som inte bryr sig om sitt manliga ego, det tilltalar mig mycket mer. :)

Tränar du huvudet? Vad kör du för övningar?
Algebra? Hebreiska? Eller bara dunkar det i en vägg? :D

Jag tränar huvudet i form av tålamod. ;) Då sitter jag och vilar hela fem minuter som känns som en evighet. Förvisso dunkade det i huvudet på mig igår :gråta

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Hade det inte varit för hans ansiktsuttryck hade jag kunnat ana att det var nåt program eller dylikt men nu vet jag ju inte :D Jag var klar innan de ens var klara så jag antar att de inte kört så många set innan.

Jag tror mer på att jag är lite starkare än vad de är :D Det mår jag bättre av :tungan

Att du är starkare än många killar borde väl knappast komma som en överraskning? Kul för dig oavsett!

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Att du är starkare än många killar borde väl knappast komma som en överraskning? Kul för dig oavsett!

Tyvärr är det så, fortfarande. Men det är kul, som du säger. Det bevisar att min träning verkligen har gett resultat, speciellt när jag är tjej med tanke på att tjejer generellt sett är svagare och har svårare för bra resultat (men vi får nog vara glada att vi inte har mycket testosteron trots allt :hihi)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Slaktade pattar, rygg och biceps igår med 5 supersets.

De två allra sista repsen i sälrodden gjorde jag inte till 100%, jag fick nöja mig med 90% istället.

Mitt knä har börjat göra sig påmint efter min start i löpning så jag ska försöka bestämma mig för om jag ska gå till sjukgymnast eller om jag ska gå till en naprapat. :gråta

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Slaktade pattar, rygg och biceps igår med 5 supersets.

De två allra sista repsen i sälrodden gjorde jag inte till 100%, jag fick nöja mig med 90% istället.

Mitt knä har börjat göra sig påmint efter min start i löpning så jag ska försöka bestämma mig för om jag ska gå till sjukgymnast eller om jag ska gå till en naprapat. :gråta

äh störtlöjligt, själv slögympade jag på hotyoga o tittade på rumpor. fick sjuk värk i gubbslemmet idag, vad jag nu ska göra åt'et..

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Episkt pass idag!
Känns riktigt bra att köra 100kg knäböj. Började med 30kg för lite mer än 1 år sedan. :rock

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Bäst då att du inte kollar in fria vikter-avdelningar, där kan det finnas riktiga rumpor att titta på. Gubbslemmet lär kräkas lite. :glömdet

jo, klart jag är där o gör bort mig ibland också med mina trasiga axlar och blöjvikter.. riktiga rumpor.. smaksak. en biffig muskelrumpa är fin på sitt sätt, och en smidig nätt yogarumpa på sitt <3

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!