Brukar kika in i denna tråden ibland för att få lite pepp till min egen träning. Kul att det finns folk med erfarenhet som är villiga att dela med sig av tips och sin egen utveckling
Såg diskussionen ang alkohol någon sida tillbaka och min egen erfarenhet är att det oftast ses som konstigt och udda om man hänger med ut och inte dricker. Jag har ett jobb där det ofta är sena middagar med kunder och leverantörer, speciellt på mässor, där det dricks ganska friskt. Själv tyckte jag detta var toppen för några år sedan och hade inga problem med att hinka öl en vanlig vardag med baksmälla och fylleångest som följd. Jag slutade dricka helt för 3 år sedan och mår jäkligt bra av det.
I början när jag fick frågan varför jag inte skulle ha en bärs så hade jag en massa "ursäkter". Man ville ju inte vara konstig liksom....nuförtiden så vet de flesta att jag inte dricker vilket gör att frågan kommer mer sällan. Om den kommer så svarar jag att jag redan druckit min ranson i detta jordeliv. Det brukar få tyst på de flesta. Jag vet inte om fler här inne har samma erfarenhet som jag men det har hänt vid flera tillfällen att folk, efter alkoholintag, blivit förbannade på mig. Personligen ser jag nu att det uteslutande är personer med alkoholproblem. De är helt enkelt avundsjuka. Det har också hänt att folk kommit fram och berättat att de önskade att de kunde göra det jag valt att göra (självklart är de på fyllan när de säger detta).
Nu när jag äntligen kommit igång med min träning igen så känns det ännu mer peppande att avstå alkohol och det är rent av ångestframkallande att ens tänka tanken på att ta en öl. Flytande kolhydrater för böveln!!
Vill också lägga till att jag absolut inte har något "emot" de som väljer att dricka, alla gör sina egna val. Önskar bara ibland att det även gällde åt andra hållet....