Du ska totalt skita i vad någon säger om antal steg! Vad vet dom om hur din övriga kost ser ut? Nej så 4km/dag kan räcka och bli över! Jag personligen brukar inte gå mycket mer under diet och då tar ja mig ner till tävlingsform på det! Allt beror självklart på hur din övriga kost ser ut men det är inga problem.
Sen är BMI inget som behöver ses som korrekt heller, jag ligger på samma BMI som dig.
Bara kötta på! Finns viljan finns vägen!
Dock är det meningslöst att sitta på yogaboll eller stå på jobbet i ett muskulärt eller förbränningssyfte.
När man är helt otränad, har BMI på 35 och det består i princip enbart av fett (ja utöver lite ben, organ och annat då) och de muskler jag har är helt förtvinade, har varit väldigt stillasittande och flåsar för att gå till postlådan 500 meter bort ja då vill jag ändå tro på att all aktivitet jag får mig till gör skillnad. Jag fick i alla fall väldigt ont i nedre delen av magen efter några dagars arbetande på yogaboll. Trodde jag var magsjuk eller hade otippad mensvärk... sen kom jag på att jag har träningsvärk-i bäckenbottenmuskulaturen. Beror säkert på promenader också men värken kom efter jag börjat med bollen. Bollen aktiverar min rygg på ett bra sätt så jag inte blir så himla stel och har ont av det. För en som är vältränad har bollsittandes säkert ingen påverkan direkt, men för en överviktig tant så märker i alla fall jag stor skillnad.
Längd: 178
Vikt: 111
Försöker hålla kaloriintaget på 1400-1500 kcal men någon dag hamnade det på 1700 (vilket iofs ska vara okej enligt förståsigpåare).
Exempel på dag:
Frukost: Smoothie på: Soyamjölk, banan, apelsin, några jordgubbar, grönkål, spirulina, hampa, chiafrön. Kaffe med soyamjölk och en tsk kokosolja. Magnesium, mulitvitamin samt Probi Frisk.
Mellis: 1 ägg, örtthe
Lunch: tex grönsaksgryta med kidneybönor, ev lite ris el pasta till
Mellis: 5/6 nötter
Middag: Linssoppa
Står ca 3 timmar per dag. Går 4 km promenad per dag.
Dricker minst 2 liter vatten per dag.
Är lakto-ouvo vegetarian men har svårt att få i mig grönsaker och ofta ätit processad veggomat tex soyakorv. Vilket jag äter fortfarande men fick rådet att prova på att hålla mig ifrån laktos och gluten ett tag för att se om det kan vara ett problem till varför jag inte går ner så det provas nu. Känner mig inte lika "pluffsig" men inget på vikten.
Men som sagt var, ovan kost och promenerande har inte gett något viktresultat på 11 dagar vilket jag hade velat se för att få motivation att fortsätta trots värk. För några veckor sedan åt jag värktabletter för att överhuvudtaget kunna gå nått men det har jag slutat med, gillar inte mediciner och jag vet inte om det påverkar. Ont så in i helvete gör det i alla fall fortfarande och det sätter sig på humöret.
Antar att det bara är att hålla i och ger sig inte vikten så kanske åtminstone värken slutar och man orkar gå utan plåga, bara det vore ju en vinst. Men hur länge ska man orka göra något som gör ont?