Träningstråden

KIRE

Guest
Flamma77 skrev:
GO!!! :) :banana
Jag supportar er båda! Tala bara om när och var ni skall tävla så ska jag minsann komma och ropa att ni är bäst och snyggast! :tummenupp

Snäll du e :)
Du kan ju lägga upp kosten åt oss oxå :tummenupp
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
KIRE skrev:
Snäll du e :)
Du kan ju lägga upp kosten åt oss oxå :tummenupp

:lol Jag har ju inte fått intrycket av att någon av er behöver den hjälpen...
Jag bidrar med pepping! :)
 

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Ort
SoFo
Hoj
ZXR750J
Under en längre tid körde jag med proteinshake och skumbananer direkt efter träning. Skumbananer tröttnade jag snabbt på och ville ha en annan snabb och billig kolhydratskälla men vad? Sneglade på Dextrolpaketen (druvsocker) nere på Ica men de var ju tok för dyra (24 kr för 400 gram). Även Gainers från hälsokostaffärer föll bort eftersom de är för dyra med tanke på hur lite protein de oftast innehåller. Men sen äntligen hittade jag ett tips från ett träningsforum om på att blanda i bryggarsocker (druvsocker) i proteinshaken. Bryggarsocker hittar man i särskilda affärer som säljer öl- och vinessenser. Knallade iväg till närmsta försäljare och inhandlade 2 kg till det facila priset av 22 kr. Nu kan jag själv bestämma mängden protein och kolhydrater och tillverka min egen gainer. Billigt och enkelt! Smaken blir ju ohyggligt söt men vill man bli fin så får man lida pin! :tummenupp

P.S. Denna gainer skall inte intagas på vilodagarna D.S.
 

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I mina träningskläder
Hoj
Kona CC 04
Ahlstrom skrev:
Under en längre tid körde jag med proteinshake och skumbananer direkt efter träning. Skumbananer tröttnade jag snabbt på och ville ha en annan snabb och billig kolhydratskälla men vad? Sneglade på Dextrolpaketen (druvsocker) nere på Ica men de var ju tok för dyra (24 kr för 400 gram). Även Gainers från hälsokostaffärer föll bort eftersom de är för dyra med tanke på hur lite protein de oftast innehåller. Men sen äntligen hittade jag ett tips från ett träningsforum om på att blanda i bryggarsocker (druvsocker) i proteinshaken. Bryggarsocker hittar man i särskilda affärer som säljer öl- och vinessenser. Knallade iväg till närmsta försäljare och inhandlade 2 kg till det facila priset av 22 kr. Nu kan jag själv bestämma mängden protein och kolhydrater och tillverka min egen gainer. Billigt och enkelt! Smaken blir ju ohyggligt söt men vill man bli fin så får man lida pin! :tummenupp

P.S. Denna gainer skall inte intagas på vilodagarna D.S.

...Eller så kunde du ju bara köpt Ahlgrens bilar.. :rolleyes:
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag söker en TV-shop produkt. Den är svart och den ska träna magen. Man lägger sina ben högre upp och gör situps liksom med motstånd för benen och på vägen upp givetvis. Vet inte vad det heter. ABglider eller nåt sånt. ABshaper? Minns inte

Det är givetvis till en kompis :hihi


Hittade denna. Ungefär som denna fast TVshops produkt.
 

Bifogat

  • abshaper.jpg
    abshaper.jpg
    115.5 KB · Visningar: 67
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Öööhhh, TVshops produkt e ju likadan....

nevermind :jisses
 

KOne

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Ort
GBG
Hoj
ligger i en hög..
Har sprungit till och från i tre år efter träningen på gymmet och jag har alltid fått ont i framsidan av vristen... Nån som har nån aning om vad den kan vara?
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
KOne skrev:
Har sprungit till och från i tre år efter träningen på gymmet och jag har alltid fått ont i framsidan av vristen... Nån som har nån aning om vad den kan vara?

Hade samma "problem" själv... Men en dag i somras när jag låg bakis hemma hos en kompis som skulle springa sthlm marathon, så bläddrade i nån av hans löpartidningar... iaf så kan det bero på att blodförsörjningen stryps lite, antingen pga skornas snörning eller för att man får spänningar i musklerna.

Jag ändrade snörningen lite och drar inte åt så hårt. :)
Kolla facktidningarna oxå.
 

MikkE

Guest
Hej.

Nästan, eller hela den här tråden handlar om hur man ska gå NER i vikt på bästa, skonsammasta osv sätt. Men för mig som VERKLIGEN vill gå UPP i vikt känns det inte så jätteaktuellt att tränar som Er som går ner i vikt. Hur ska jag då göra på bästa sätt för att gå upp? Jag är inte svag eller så, snarare väldigt underskattad på hur stark jag egentligen är, med tanke på kroppen. En anledning till varför jag är så smal ligger mest i släkten på pappas sida. När han var i min ålder, 20, var han precis likadan som mig, kanske till och med smalare. Jag mår inte dåligt eller så, fast det känns aldrig lika roligt att showa med sina hobbit-ben på beachen eller dylikt.
Jag har för övrigt ganska så lätta att bygga upp muskler och tror att rimligt hård styrketräning x antal dagar i veckan + riklig kost skulle få upp min vikt.

mvh
Micke
 

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
MikkE skrev:
Hej.

Nästan, eller hela den här tråden handlar om hur man ska gå NER i vikt på bästa, skonsammasta osv sätt. Men för mig som VERKLIGEN vill gå UPP i vikt känns det inte så jätteaktuellt att tränar som Er som går ner i vikt. Hur ska jag då göra på bästa sätt för att gå upp? Jag är inte svag eller så, snarare väldigt underskattad på hur stark jag egentligen är, med tanke på kroppen. En anledning till varför jag är så smal ligger mest i släkten på pappas sida. När han var i min ålder, 20, var han precis likadan som mig, kanske till och med smalare. Jag mår inte dåligt eller så, fast det känns aldrig lika roligt att showa med sina hobbit-ben på beachen eller dylikt.
Jag har för övrigt ganska så lätta att bygga upp muskler och tror att rimligt hård styrketräning x antal dagar i veckan + riklig kost skulle få upp min vikt.

mvh
Micke

Du svarar på din egen fråga i slutet. Kör på det du.
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Ingen här på sporthoj som tränar Amerikansk Fotboll?
Jag tränar det nu, sjukt kul sport.

:yoparty Arlanda Jets :yoparty
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
MikkE skrev:
Jag har för övrigt ganska så lätta att bygga upp muskler och tror att rimligt hård styrketräning x antal dagar i veckan + riklig kost skulle få upp min vikt.

mvh
Micke

Du får börja med att räkna ut ditt eneribehov. Både det basala , plus aktivitet. Sedan äter du mer än det och tänk på energifördelningen. Styrketräna och vila ordentligt, kör inte mycket uttålighetsträning.
 

Pellert

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Peking
Hoj
...jupp...en röd.
Lartes skrev:
Ingen här på sporthoj som tränar Amerikansk Fotboll?
Jag tränar det nu, sjukt kul sport.

:yoparty Arlanda Jets :yoparty
Tränade faktiskt amerikansk fotboll med Uppsala 86:ers (finns dom kvar?) för mer än 10 år sedan. Sen flyttade jag från stan ett tag och det blev inte något mer för min del. Men det är en sjukt kul sport! Man kanske skulle komma förbi och kolla någon gång när ni tränar. :)
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Pellert skrev:
Tränade faktiskt amerikansk fotboll med Uppsala 86:ers (finns dom kvar?) för mer än 10 år sedan. Sen flyttade jag från stan ett tag och det blev inte något mer för min del. Men det är en sjukt kul sport! Man kanske skulle komma förbi och kolla någon gång när ni tränar. :)
En polare till mig spelade med uppsala,senare i landslaget,micke broman hette han,bekant kanske?
 

Pellert

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Peking
Hoj
...jupp...en röd.
ktmjacke skrev:
En polare till mig spelade med uppsala,senare i landslaget,micke broman hette han,bekant kanske?
Jag är tyvärr värdelös på namn, men om det är den Micke jag tänker på så spelade han defence? Som sagt, det har gått ett par år sedan jag höll på. :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top