Träningstråden

KOne

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
ligger i en hög..
springa efter gymmpasset?

Klarar sig musklerna om man tar ett 40-60 minuters mass på bandet efter gymmpasset eller måste man se till att få i sig nått?

Sen hade jag en till fråga som kanske varit uppe förut... var kan man köpa billigt proteinpulver för mellanmål? hinner inte alltid få i mig nått när jag e i skolan så det skulle vara bra om det fanns nått som fungera som mellanmål.

/KOne

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Fy faaaan vilket välbefinnande det är att träna.... har varit förkyld en vecka o nu när man är igång igen... så kan jag riktigt känna hur musklerna ler när dom får jobba ....!!!!!!

Tack o lov för att få vara frisk :Bugar

TJING!!!!!! :)

//Mad

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Pellert skrev:
Tränade faktiskt amerikansk fotboll med Uppsala 86:ers (finns dom kvar?) för mer än 10 år sedan.

Jorå Dom finns kvar, dom suger iofs :rolleyes:
Arlanda rockar :yoparty

Men jag har ingen aning om vad nån heter som lirar i nått annat lag än Arlanda :fyllisar

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Underbart skönt att träna nu på våren.. Skulle till att springa igår till jobbet men knät sa ifrån :( jävla skitknä. Ngn som har något annat bra tips på intervallträning? att gå e ju inte sådär höjdarns skoj, o krypa vettefan om det ger något :) Klarar av att springa på löpband iofs, men på ojämnt underlag så går det icke.

Har börjat instruera aerobicpassen nu med 1.5kg extra på varje ben, men jag får inge träningsvärk för det. måste ju betyda att jag e jättestark :D :va

Har fallit för skivstångsträning såhär på vårkanten. Helt underbart ju, så nu blir det stora armar till våren *hoppas*

Lartes: vi får ta den där boxercisen i vår!! :yoparty

Madde: åh, härligt!!! så avis på dig som kan gå o simma!!! :(

/AC

Last edited:

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Annchua skrev:
Lartes: vi får ta den där boxercisen i vår!! :yoparty

Som jag va inne på förut: Jag sysslar inte med Boxercise, MEN jag kan tänka mig ett pass vanlig boxning alt kick/Thai-boxning med dig. :martialar
Fast då får man väll duktigt med stryk :näsblod

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Lartes skrev:
Som jag va inne på förut: Jag sysslar inte med Boxercise, MEN jag kan tänka mig ett pass vanlig boxning alt kick/Thai-boxning med dig. :martialar
Fast då får man väll duktigt med stryk :näsblod

Herregud ska du göra mig invalid? :D Med boxningen hoppas jag att du menar sparringen, o inte gå i ring.. *springer o gömmer sig* :näsblod
Thaiboxning, aj aj aj aj aj. Du åka på duktigt med stryk?? :va hmm du skulle bara ana! :hihi :banana

Dags för lite skivstångsträning nu, biceps, rygg o triceps

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Annchua skrev:
Ngn som har något annat bra tips på intervallträning?

Cykla? Trampa som attan i uppförsbacke om du har någon bra. Upprepa. :)

KOne skrev:
Klarar sig musklerna om man tar ett 40-60 minuters mass på bandet efter gymmpasset eller måste man se till att få i sig nått?

Sen hade jag en till fråga som kanske varit uppe förut... var kan man köpa billigt proteinpulver för mellanmål? hinner inte alltid få i mig nått när jag e i skolan så det skulle vara bra om det fanns nått som fungera som mellanmål.

/KOne

Du bör få i dig nåt emellan. Blanda proteinpulver och druvsocker i vatten, smaksätt med saft.
Uthållighetsträning gör det dock svårt att sätta muskler. Vad är målet med din träning?

Kesella till mellanmål?
Proteinpulver billigt ska finnas på apoteket har jag fått uppgift om men inte kollat upp... Annars så köper du ett pulver med hög proteinhalt, så får du mycket för pengarna. ( Jag har Hi-Whey, utan smaksättning. Den innehåller 88% vassleproteinisolat. ) :)

ktmjacke skrev:
Blir lättöl på nästa pubkväll då??? :D

Ätardag = drickardag. Det är inga problem. :)

Last edited:

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Annchua skrev:
Herregud ska du göra mig invalid? :D Med boxningen hoppas jag att du menar sparringen, o inte gå i ring.. *springer o gömmer sig* :näsblod
Thaiboxning, aj aj aj aj aj. Du åka på duktigt med stryk?? :va hmm du skulle bara ana! :hihi :banana

Dags för lite skivstångsträning nu, biceps, rygg o triceps

Ja jag lär ju åka på dyngmycket stryk. Tror inte du kommer ta det lungt med mig när du får lägga händerna på mig :brynad

Men vad ska vi köra då om du inte vill köra vanlig boxning alt thai/kick? :va

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Lartes skrev:
Ja jag lär ju åka på dyngmycket stryk. Tror inte du kommer ta det lungt med mig när du får lägga händerna på mig :brynad

Men vad ska vi köra då om du inte vill köra vanlig boxning alt thai/kick? :va

hahhaa. AJA. vem vet jag kanske spårar ur o blir helt psykotiskt tokig :hihi men jag tror inte du behöver oroa dig. JAg säger boxercise, lär vara tugnt som fasiken så slipper man alla "box" killar som är 7 höghus långa o stora som berg som har skitskoj. :D boxercise: sparring med slag och sparkar. Thaiboxning + boxning = boxercise ;)

KOne

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
ligger i en hög..
Flamma77 skrev:
Vad är målet med din träning?

Målet är väll att på nått sätt kunna få muskler men samtidigt smälta bort fettet. Brukar cykla mycket på sommaren t.ex. och då tappar jag rätt så mycket muskler. Tänkte väll att det är det som kommer hända nu om jag börjar springa.

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Acrid skrev:
Jag använder oxå det för tillfället...Vad blandar du med? För det smakar ju rent ut sagt *******.

Fun light. Det hjälper lite.

Har druckit utan nån gång, det är bara att svälja och tänka på något annat... :crash :angel :hihi

Kakao går också, men det är lite meckigare, man får blanda ordentligt innan man häller på vätska, annars blir det klumpar.

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KOne skrev:
Målet är väll att på nått sätt kunna få muskler men samtidigt smälta bort fettet. Brukar cykla mycket på sommaren t.ex. och då tappar jag rätt så mycket muskler. Tänkte väll att det är det som kommer hända nu om jag börjar springa.

Det är fysiologiskt omöjligt att bygga muskelmassa samtidigt som man bränner fett. För att bygga muskelmassa måste du ha ett energiintag som överskrider det dagliga energibehovet och för att bränna fettreserver skall ditt energiintag understiga det dagliga energibehovet. Du får planera din träning med uppbyggnads- och förbränningsperioder. :)

När man äter en energimängd som stämmer med ens dagliga energibehov och börjar träna, så omfördelas förhållandena mellan fett och muskler i kroppen eftersom den anpassar sig till de nya krav som ställs på den, vill man ha en fortsatt utveckling åt något håll (upp eller ned) så får man se över både kost och träning.
Det är lite pyssel med det...men jag tycker det är kul. En hobby så god som någon. :hihi

www.kolozzeum.com hittar du bara träningstrådar på forumet! :D

Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Acrid skrev:
Jag använder oxå det för tillfället...Vad blandar du med? För det smakar ju rent ut sagt *******.

Ahaa!

Vi har vassleproteinkoncentrat i 1000-liter containrar...
Funderar på att ta med ett par dunkar å kränga på gymmet till testosteron-monster till ockerpriser :D

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
eus skrev:
Ahaa!

Vi har vassleproteinkoncentrat i 1000-liter containrar...
Funderar på att ta med ett par dunkar å kränga på gymmet till testosteron-monster till ockerpriser :D

Pax för en dunk!! :Bugar

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Annchua skrev:
hahhaa. AJA. vem vet jag kanske spårar ur o blir helt psykotiskt tokig :hihi men jag tror inte du behöver oroa dig. JAg säger boxercise, lär vara tugnt som fasiken så slipper man alla "box" killar som är 7 höghus långa o stora som berg som har skitskoj. :D boxercise: sparring med slag och sparkar. Thaiboxning + boxning = boxercise ;)

Tur att jag inte e så stor då, för då kan du ju träna boxning med mig :tummenupp

Tror nog att du vill försöka "märka" mig med en blåklocka eller liknande :död

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
eus skrev:
Jag får börja med att ta beställningar här på forumet verkar det som..
Vad vill i betala för en liter? :D

Jag har väl lite transportproblem upp hit men annars hade jag väl kunna tänkt mig en 50 kr/ kilo iaf :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln