Träningstråden

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Skaffa en gördel som håller fettet på plats och testa. Eller om du tycker du tycker gördel är omanligt så skaffa ett Rehband ryggskydd. Samma fast annorlunda. :)

Ja, det kanske är tricket. Ryggskydd låter tuffare än gördel ;)

Du kanske ska börja med att gå?

Jo, det har jag gjort, men är trött på att gå nu. Har tappat 18kg sen dec.

Eller cykel/rullskidor/inlines. Ger bra träning men skumpar inget och är generellt snällare mot ovana leder.

Jo, det är möjligt men det är lite krångligare att komma igång. Har precis fixat löparuniform ju.

Håller med om detta. Har en kompis som hade en hyfsad kagge och han hade problem att springa. Ändrade kosten och körde powerwalk till att börja med tills några kilon försvann och sedan gick det bättre att springa.
Det är ju några kilon som kan hänga därfram och det blir ganska bra belastning när det skumpar upp o ner.

Jo, visst är det så. Håller med.
Men dom sista kilona vill jag springa bort ;)

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Simma, köra spinning såna där Activio puls pass, crosstrainers osv osv....
Finns massor av alternativ till att springa....

Grymt jobbat dock att gå ner 18 kg :banana

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jodå, så korkad e jag:tummenupp.
Jag har lärt mig i min yrkesutövning att alltid ifrågasätta och att aldrig lägga in en egen tolkning av något, det kan bli ohyggligt fel.:huvet:huvet

Det där kan jag köpa men för den delen behöver du åtminstone inte ha en text där du dumförklarar mig, precis som Blöjan skrev.

Grattis till pb:t!

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Vad bra att ga en dålig dag! PB i benböj 130 kg!!!!:tummenupp

Fy satan vad fett! Du är ju mycket starkare än min tjej som är stark som fan. Och bra mycket starkare än de flesta killar och tjejer på gymmet i allmänhet.

Säkert starkare än jag med just nu, när jag tänker efter! :crash

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Ni mer pulsklockor, hur dyr måste den vara? vilka "nya" funktioner måste man ha? Funderar på att köpa en från Blocket. Fått för mig att det är roligare att springa med en sån.

Idag köpte jag en sån här:

waist.jpg

Det gjorde att magsmärtorna blev betydligt mindre. Sprang idag 6km (6.50min/km), i ett högre tempo än vad jag sprang fem km (6.59min/km) sist. Äntligen kan jag springa tills hjärtat/benen tar slut istället för att smärtan i magen ska stoppa mig.

Synd att man inte kan fortsätta med sånna här förbättringar varje gång :p

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Ni mer pulsklockor, hur dyr måste den vara? vilka "nya" funktioner måste man ha? Funderar på att köpa en från Blocket. Fått för mig att det är roligare att springa med en sån.

Idag köpte jag en sån här:

View attachment 406062

Det gjorde att magsmärtorna blev betydligt mindre. Sprang idag 6km (6.50min/km), i ett högre tempo än vad jag sprang fem km (6.59min/km) sist. Äntligen kan jag springa tills hjärtat/benen tar slut istället för att smärtan i magen ska stoppa mig.

Det är ju beroende på. Jag har en suunto vector hr. Den har en miljard funktioner jag inte använder.
Puls och tidtagare kan man väl klara sig bra på. Gps gillar en del men det finns ju appar för sånt om man ändå har med sig telefonen.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Det är ju beroende på. Jag har en suunto vector hr. Den har en miljard funktioner jag inte använder.
Puls och tidtagare kan man väl klara sig bra på. Gps gillar en del men det finns ju appar för sånt om man ändå har med sig telefonen.

Jo, jag springer idag med Runke-Per. Där talar tanten om en hur långsamt man springer var 5 min. sen har jag även Spotify till öronen. Finns det ingen app så man kan ha pulsklockan i telefonen o med blåtand ha kontakt med sånt där snöre man har runt bröstet!?

Kanske är svårt att läsa av "klockan" då...

EDIT:
Typ en sån här:
http://www.iphonebutiken.se/imaze-f...n=feed&utm_medium=feed&utm_source=pricerunner

"Detta pulsband ansluter till din iPhone via Bluetooth 4.0.

Kombinerat med den kostnadsfria appen smartPulse blir enheten din ultimata GPS och pulsmätare. På detta sätt kan du övervaka och spela in dina resultat i realtid (distans, hastighet, puls, rutt, tid, väder med mera.) medan du lyssnar på din favoritmusik och tar emot telefonsamtal.

Du behöver inte vara en världsatlet för att dra nytta av en pulsmätare. I själva verket är pulsen en utmärkt indikator på allmän hälsa och ett viktigt sätt att mäta träningsintensitet.

Använd Fitness HR Strap för att stimulera din träning och för att veta när du bör öka eller sakta ner för att bibehålla en optimal puls under hela träningspasset. Genom att göra så, får du maximal nytta för varje bit av träning du gör. Du når dina mål snabbare för med hjälp av en pulsmätare.

Du kan använda pulsbandet oavsett om du springer, cyklar, styrketränar, promenerar eller vilken sport du nu sysslar med."

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Fy satan vad fett! Du är ju mycket starkare än min tjej som är stark som fan. Och bra mycket starkare än de flesta killar och tjejer på gymmet i allmänhet.

Säkert starkare än jag med just nu, när jag tänker efter! :crash
Haha, tack för det!!!
Klämde till med 15 dips idag!!!
Har en ny coach och nytt kostschema -går bra som fan nu!!!

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jo, jag springer idag med Runke-Per. Där talar tanten om en hur långsamt man springer var 5 min. sen har jag även Spotify till öronen. Finns det ingen app så man kan ha pulsklockan i telefonen o med blåtand ha kontakt med sånt där snöre man har runt bröstet!?

Kanske är svårt att läsa av "klockan" då...

EDIT:
Typ en sån här:
http://www.iphonebutiken.se/imaze-f...n=feed&utm_medium=feed&utm_source=pricerunner

"Detta pulsband ansluter till din iPhone via Bluetooth 4.0.

Kombinerat med den kostnadsfria appen smartPulse blir enheten din ultimata GPS och pulsmätare. På detta sätt kan du övervaka och spela in dina resultat i realtid (distans, hastighet, puls, rutt, tid, väder med mera.) medan du lyssnar på din favoritmusik och tar emot telefonsamtal.

Du behöver inte vara en världsatlet för att dra nytta av en pulsmätare. I själva verket är pulsen en utmärkt indikator på allmän hälsa och ett viktigt sätt att mäta träningsintensitet.

Använd Fitness HR Strap för att stimulera din träning och för att veta när du bör öka eller sakta ner för att bibehålla en optimal puls under hela träningspasset. Genom att göra så, får du maximal nytta för varje bit av träning du gör. Du når dina mål snabbare för med hjälp av en pulsmätare.

Du kan använda pulsbandet oavsett om du springer, cyklar, styrketränar, promenerar eller vilken sport du nu sysslar med."

Om du inte behöver något speciellt ur klockan så räcker pulsband och runkepär bra skulle jag säga.
Det du vill ha för att kunna träna på en seriös nivå är framförallt pulsmätare, så du kan jobba ner puls etc.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jaha, där gjorde ju extra mat (insulinhöjande pizzor) inför tävlingen och den där satans hungern hela tiden efter tävlingen succé. Ny lägsta vikt sedan jag lyckats komma över 60 kilos gränsen. :huvet

Får nästan banta ner mig till 57-kilosklassen istället och tävla där. Där hade jag legat bra till! :brynad

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC