Träningstråden

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Jaha, där gjorde ju extra mat (insulinhöjande pizzor) inför tävlingen och den där satans hungern hela tiden efter tävlingen succé. Ny lägsta vikt sedan jag lyckats komma över 60 kilos gränsen. :huvet

Får nästan banta ner mig till 57-kilosklassen istället och tävla där. Där hade jag legat bra till! :brynad
3kg ska väl inte vara så svårt att bli av med inför en tävling, kan jag tycka!!

Jimle

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Aprilia Shiver-11
fan idag är jag glad.... Precis hemkommen efter personbästa i hantelpress ;-)
Klarade av 4reps, 3 reps, 3reps och 2 reps med 46kg hantlarna....
Trodde inte jag skulle palla med detta helt ensam, men skam den som ger sig ;-)
Måste vara mitt skägg som håller styrkan :D
@jimler81 om någon bryr sig på insta:gnissla

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Var väl det jag tänkte.

Coachen säger att jag kan gå ner 0,5-1 kg i vätsketömning men jag får inte göra en kolhydrattömning, eller det är inte rekommenderbart.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Svårt det där, men har du en bra coach så e de ju dennes jobb att se till att det funkar!!

Den här killen har sysslat med styrkelyft i många år. Och vet vad han pratar om. Ett exempel som är bra inför senaste tävlingen. En kille hamnade på 123 kg och ska väga max 120. Ett par dagar innan tävling fick han gå ner och lyckades gå ner till 116 kg inför invägningen. Han klarade inte av sina mål men han klarade åtminstone av SM-kval exakt på kilot. Han skulle haft MINST 20 kg tillgodo vilket var vad han klarade på träning ett par veckor innan tävling.

Så nej, en bra coach skulle endast rekommendera en vätsketömning för att inte tappa muskler. Bara för en kolhydrattömning funkar för en viss sport (stå och spänna sig på scen till exempel eller inför fotografering) funkar det inte när det är kraftsporter.

Hur det påverkar t.ex boxning etc låter jag stå utanför min diskussion för jag har ingen aning där, men förmodligen funkar det eftersom det inte handlar om att prestera ren råstyrka.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Näää, va inte sååå hård mot dig själv :):krama

Bra, på honom bara. Vi borde gadda ihop oss hela bunten mot honom så han slutar retas med alla hela tiden. :)

Nä, men du kan ju göra en kolhydrattömning några dagar innan tävling - borde funka!

Poopa? :D

Vet inte hur mycket jag kan tömma från min kropp, säkerligen det som behövs men det känns också riskabelt då jag inte vet hur min kropp reagerar på det.

Massor läkerol. :D

Jimle

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Aprilia Shiver-11
Fyfan idag var tyngsta dagen på länge i gymmet.
Varmt som fan ute och hjärtat slår hårdare än vanligt allergisk och astmatiker som man är.
Fy fan efter 5 set *5 i benpressen på 270kg i viktmagasin så gick jag över till squats med 100kg på axlarna.
Klarade en, tur jag hade en bänk bakom ifall man skulle tappa balansen.
Men benen bara sjönk ihop kunde inte hålla emot.
Satt i 5 minuter innan jag kunde musta ihop orken till att ta mig upp igen, för ville verkligen inte bara släppa stången ner på bänken...:gnissla
körde vidare med 6set tåresningar a 130kg på axlarna och sedan liggande baksida lår och sist men inte minst utfall med hantlar, benen är som gelé...
Fy fan lätt illamående och ett hjärta som slår som satan...
Pust pust kämpa på där ute. :tummenupp:tummenupp vi är bra :dummer ibland hahaha

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Fyfan idag var tyngsta dagen på länge i gymmet.
Varmt som fan ute och hjärtat slår hårdare än vanligt allergisk och astmatiker som man är.
Fy fan efter 5 set *5 i benpressen på 270kg i viktmagasin så gick jag över till squats med 100kg på axlarna.
Klarade en, tur jag hade en bänk bakom ifall man skulle tappa balansen.
Men benen bara sjönk ihop kunde inte hålla emot.
Satt i 5 minuter innan jag kunde musta ihop orken till att ta mig upp igen, för ville verkligen inte bara släppa stången ner på bänken...:gnissla
körde vidare med 6set tåresningar a 130kg på axlarna och sedan liggande baksida lår och sist men inte minst utfall med hantlar, benen är som gelé...
Fy fan lätt illamående och ett hjärta som slår som satan...
Pust pust kämpa på där ute. :tummenupp:tummenupp vi är bra :dummer ibland hahaha

Verkar som jag också är drabbad av värmen, de lätta passen hittills efter i lördags har känts tunga, skrattretande nog. :mad:

Bara att hålla ut, blir lättare sen när vi vant oss! :tummenupp

Jimle

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Aprilia Shiver-11
ja svettas ska man göra på gymmet...
Det jag pratade om, om det nu var mitt du svarade på?
Jag upplever att kroppen känns seg och nästan som motgång nu, det går tyngre, hjärtat slår hårdare...
Men kan ju vara kroppen som inte ställt in sig på sommaren med allt där till (astma, allergier, pollen osv)

Men så länge man inte ger sig så :tummenupp

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...