Träningstråden

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
På 1 svarar jag att det finns fett i äggulan och det är väl därför den nojiga PT:n inte vill att du ska äta det.

Rejält mkt mer kalorier i äggulan jämfört med vitan.
Poopen har fått ett jäkligt energisnålt kostschema faktiskt.

Ett lämpligt nytt namn för henne är ÄggyT.. :lol

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag har diskuterat lite med folk och jag kommer göra äggröra på 2-3 hela ägg istället och öka på lite proteinpulver istället. Trots att jag avskyr det.
Nu jävlar ska här plågas. :)

Så ditt schema som skulle hjälpa dig att gå ner i vikt, det lägger du på mer energi på?
Hur tänkte du nu?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Så ditt schema som skulle hjälpa dig att gå ner i vikt, det lägger du på mer energi på?
Hur tänkte du nu?

Du menar att två ägg-gulor varannan dag skulle stjälpa hela schemat när jag tränar mycket mer än som är schemalagt? Hur tänkte du nu? ;)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Du menar att två ägg-gulor varannan dag skulle stjälpa hela schemat när jag tränar mycket mer än som är schemalagt? Hur tänkte du nu? ;)

Du skulle även öka på proteinet?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Då ökar du på energiintaget på proteiner för att du ökar på energiintaget på äggen. 1+1= fetarsle. ;)

Jag plockar ju bort 5-6 äggvitor...det är väl att ta bort protein?

Sen är det kanske inte så trevligt att kalla någon fetarsle som verkligen försöker gå ner i vikt?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Jag plockar ju bort 5-6 äggvitor...det är väl att ta bort protein?

Ah, förlåt, trodde du skulle äta 2-3 äggvitor om dagen och att du sen la till gulorna.

Men dåså.

Carry on :glömdet

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ah, förlåt, trodde du skulle äta 2-3 äggvitor om dagen och att du sen la till gulorna.

Men dåså.

Carry on :glömdet

6-8 äggvitor varannan dag sänks till två hela ägg varannan dag.

Varannan dag har hon redan satt två hela ägg plus gröt med mjölk bär och 20 nötter.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Fan vad lite folk äter, här går det åt närmare 3000 bara för att inte tappa de lilla muskler man lyckats gneta ihop... :crash

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Fan vad lite folk äter, här går det åt närmare 3000 bara för att inte tappa de lilla muskler man lyckats gneta ihop... :crash

Jag hamnar på ca 1300 under de sex veckorna jag kommer köra bootcamp med PT men det är för att gå ner i vikt. Musklerna verkar stanna kvar ändå av någon anledning. Anlag kanske och extremt mycket träning i barn och ungdomsåren.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Köpte nya löparskor igår och testade dom idag. Det gick bra em jag har lite känningar under stortån men det går över. Förutom det var som oerhört sköna och springa i.

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Jag sprang Midnattsloppet nu i Lördags på Söder, var det fler från SH där och sprang:banana

Jag var där och klampade runt och inte en enda sh tröjas såg man. Var ju tvungen att ha den fina rosa på sig:) Två tjejer som fnissandes undra om jag tyckte om färgen, säker i sin manlighet vara de bara att erkänna att den var astuff:3freak
Gick de bra för dig?

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Tycker alla resonerar lite konstigt här...

Izah: Du gick till naprapat va? Testa Akupunktör! Han jag går hos fixade mina axlar på en enda gång! O ja fick ont av stången i bänk!

Äggula vill du ju inte ha av det enkla skälet att fettet inte var inräknat i kostschemat, sen är det inget vettigt i gulan ändå. Det handlar inte om att personen är "nojjig" Däremot konstrat de flesta (typ alla) PT´s till kostscheman för de ska vara så svårt att passa kosten så att de fortsätter betala.

De jag hjälper (nej, jag försöker inte fiska efter nya klienter, jag har så det räcker) lägger jag upp många olika alternativ av maträtter/frukostar o.s.v så att de just ska kunna sköta kosten enkelt och hålla det de går ner. Ja tjänar inget (och orkar inte) hålla på och få tillbaka folk som inte pallar eller jada jada... sen kräver jag väl iofs mer än de flesta från de jag hjälper.

PippiT: På 1300kcal försvinner muskler men varför sattes du så lågt? En "bootcamp" kommer ju bara få dig att tappa vätska, fett och muskler snabbt för att sedan binda upp vätskan när du återgår till en normalare mängd (typ 1800kcal/dag).

Matfrekenvs SPELAR ROLL, för att gå ner i vikt, nej. Men för att kunna optimera sina resultat och dra nytta utav allt så spelar det en stor jävla roll.
Så ja, IF eller liknande är skit i mina ögon.

Random rant som ändå ingen brydde sig om... men men

Nu ska jag baka färdigt mina 100 kanelbullar, slänga i mig ett par och sen träna ett extra pass inatt... då jag trots en extrem träningsverk inte var nöjd med gårdagens pass, så nu blir det 18 pass i rad :)

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Tycker alla resonerar lite konstigt här...

Izah: Du gick till naprapat va? Testa Akupunktör! Han jag går hos fixade mina axlar på en enda gång! O ja fick ont av stången i bänk!

Äggula vill du ju inte ha av den enkla skälen att fettet inte var inräknat i kostschemat, sen är det inget vettigt i gulan ändå. Det handlar inte om att personen är "nojjig" Däremot konstrat de flesta (typ alla) PT´s till kostscheman för de ska vara så svårt att passa kosten så att de fortsätter betala.

De jag hjälper (nej, jag försöker inte fiska efter nya klienter, jag har så det räcker) lägger jag upp många olika alternativ av maträtter/frukostar o.s.v så att de just ska kunna sköta kosten enkelt och hålla det de går ner. Ja tjänar inget (och orkar inte) hålla på och få tillbaka folk som inte pallar eller jada jada... sen kräver jag väl iofs mer än de flesta från de jag hjälper.

PippiT: På 1300kcal försvinner muskler men varför sattes du så lågt? En "bootcamp" kommer ju bara få dig att tappa vätska, fett och muskler snabbt för att sedan binda upp vätskan när du återgår till en normalare mängd (typ 1800kcal/dag).

Matfrekenvs SPELAR ROLL, för att gå ner i vikt, nej. Men för att kunna optimera sina resultat och dra nytta utav allt så spelar det en stor jävla roll.
Så ja, IF eller liknande är skit i mina ögon.

Random rant som ändå ingen brydde sig om... men men

Nu ska jag baka färdigt mina 100 kanelbullar, slänga i mig ett par och sen träna ett extra pass inatt... då jag trots en extrem träningsverk inte var nöjd med gårdagens pass, så nu blir det 18 pass i rad :)

Läs om läs rätt, det är PT:n och inte jag som gjort schemat så jag lyssnar nog hellre på min PT.
Det där med att förlora muskler får nog stå för sig för jag blir inte av med mina även om jag försöker.
Jag är inte ute efter 2% fettprocent som vissa andra här och jag om någon vet hur man går ner i vikt då jag tappat närapå 60kg på ett halvår en gång i tiden. Jag VET att jag kommer att gå ner till min målvikt utan problem även om jag äter två ägg-gulor extra varannan dag. Jag tappade vikt i rasande fart även när jag käkade pizza nån gång ibland.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Gud vad känslig man blev nu, jag menade din PT inte dig själv. Jag är faktiskt läskunnig och läste en del av ditt inlägg.
Du förlorar muskler, fysiologiskt omöjligt i princip. Du tror inte att detta är vad alla kroppsbyggare försöker åstakomma? Då är de män med en mycket högre procentuell muskulär utveckling än någon kvinna någonsin kommer ha.

Herregud, ja, varför använda en PT om du dels redan kan allt så bra och dels inte följer hans schema?

Tagga av lite , jag skrev svar på dina frågor och frågade runt din pt's tänkande. Det var inget personangrepp.

Läs om läs rätt, det är PT:n och inte jag som gjort schemat så jag lyssnar nog hellre på min PT.
Det där med att förlora muskler får nog stå för sig för jag blir inte av med mina även om jag försöker.
Jag är inte ute efter 2% fettprocent som vissa andra här och jag om någon vet hur man går ner i vikt då jag tappat närapå 60kg på ett halvår en gång i tiden. Jag VET att jag kommer att gå ner till min målvikt utan problem även om jag äter två ägg-gulor extra varannan dag. Jag tappade vikt i rasande fart även när jag käkade pizza nån gång ibland.

Bodensaren

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2013
Hoj
kanske
Jag var där och klampade runt och inte en enda sh tröjas såg man. Var ju tvungen att ha den fina rosa på sig:) Två tjejer som fnissandes undra om jag tyckte om färgen, säker i sin manlighet vara de bara att erkänna att den var astuff:3freak
Gick de bra för dig?

Kom runt på lite drygt 59 minuter, hade räknat med en tid ca 4-5 min snabbare, du då?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Gud vad känslig man blev nu, jag menade din PT inte dig själv. Jag är faktiskt läskunnig och läste en del av ditt inlägg.
Du förlorar muskler, fysiologiskt omöjligt i princip. Du tror inte att detta är vad alla kroppsbyggare försöker åstakomma? Då är de män med en mycket högre procentuell muskulär utveckling än någon kvinna någonsin kommer ha.

Herregud, ja, varför använda en PT om du dels redan kan allt så bra och dels inte följer hans schema?

Tagga av lite , jag skrev svar på dina frågor och frågade runt din pt's tänkande. Det var inget personangrepp.

Eftersom du skrev DU så är det lite svårt att förstå att du menar någon annan är mig. ;)

Det jag säger är att jag känner min egen kropp bättre än någon annan gör, därav inte sagt att min PT inte kommer att fixa grymma resultat. Detta är något jag vill testa för att jag är nyfiken och uttråkad, inte för att tävla i fitness. Jag vet med mig att mina muskler troligen kommer att bli ännu större och må så vara. När jag var yngre skämdes jag för mina muskler då det inte ansågs vara så en tjej skulle se ut. Nu bryr jag mig inte längre utan är det nån det inte passar kan de dra åt fanders.

Jag är däremot mycket stolt över mig själv att för första gången i mitt liv i dag efter löpningen ha fått i mig två deciliter proteindryck utan minsta hulkande och utan att ens skölja ur munnen. Jag va så förvånad så jag längtar till nästa gång. :hihi

Nu jävlar blire krig. :D

Nu gröt.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag är däremot mycket stolt över mig själv att för första gången i mitt liv i dag efter löpningen ha fått i mig två deciliter proteindryck utan minsta hulkande och utan att ens skölja ur munnen. Jag va så förvånad så jag längtar till nästa gång. :hihi

Undrar vem var det som tipsade om vilket protein som är det bästa och godaste? :rolleyes:

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC