Träningstråden

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Springer du och knäböjer samma dag?

Jag räknade hur många knäböj mitt förra pass innehöll, och det blev 74 stycken på totalt 5857.5 kg. Inte konstigt att man är helt förstörd efteråt.

Jag tror räkor funkar bra i din diet, det är ju bland den bästa träningsmaten som finns. :tummenupp

Japp, 200 squats sammanlagt igår blev det.

Ja räkor är ju mums.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag kör inte med vikter, jag kör vanliga squats med rumpan ner så nära golvet som möjligt. :p
Ska upp i 300 om dagen så utan vikt är det inte hela världen.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Ni starkingar, jag funderar på en sak.
Jag jobbar i en bransch där man ofta lyfter rätt tungt och i konstiga vinklar emellanåt.
Det finns ganska många som lyfter skrot på fritiden och då rätt tungt. På jobbet å andra sidan är samma individer inte alls så benägna att lyfta överhuvudtaget.
Vad beror det på, återhämtning eller vad?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Ni starkingar, jag funderar på en sak.
Jag jobbar i en bransch där man ofta lyfter rätt tungt och i konstiga vinklar emellanåt.
Det finns ganska många som lyfter skrot på fritiden och då rätt tungt. På jobbet å andra sidan är samma individer inte alls så benägna att lyfta överhuvudtaget.
Vad beror det på, återhämtning eller vad?

Vet inte vad det beror på.. men när något tungt ska bäras så säger folk ofta till mig att "du är ju stark, du får ta den här" (och pekar på den tyngsta grejen). Vilket jag inte brukar jubla över.

För mig handlar det nog mest om att jag lyfter "tungt" när jag är på gymet och tränar, och det tycker jag är kul.

Men det innebär inte att jag har lust att bära runt på tunga saker på min fritid. Så det är nog mest lathet faktiskt.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Vet inte vad det beror på.. men när något tungt ska bäras så säger folk ofta till mig att "du är ju stark, du får ta den här" (och pekar på den tyngsta grejen). Vilket jag inte brukar jubla över.

För mig handlar det nog mest om att jag lyfter "tungt" när jag är på gymet och tränar, och det tycker jag är kul.

Men det innebär inte att jag har lust att bära runt på tunga saker på min fritid. Så det är nog mest lathet faktiskt.

Fast de här är kanske lite arbetsskygga generellt. Det handlar alltså inte om att de alltid måste dra tyngsta lasset.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Fast de här är kanske lite arbetsskygga generellt. Det handlar alltså inte om att de alltid måste dra tyngsta lasset.

Precis, lathet. Gynnar det inte dom så är det väl klart att dom skiter i det.

Jag spelade fotboll med en kille som inte gjorde fyspassen för att det krockade med hans gymschema.
Han var lat.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Gjorde min första tävling i styrkelyft i helgen. Persade i knäböj 150 kg (tungt som fan) och marklyft 190 kg (lätt som en plätt), och är väldigt nöjd och stolt. Bänkpressen har gått dåligt på sistone och gjorde det även nu. Kammade in 102.5 kg där efter ett misslyckat försök. Planen var att sätta 110 vilket jag gjort flera gånger tidigare, men det ville sig inte den dagen.

Här är knäböjet:
https://www.youtube.com/watch?v=mPxhuWqTiws

Lyften blev:
Böj 130 kg för att vara helt hundra på att få poäng.
Böj 142,5 kg för att närma mig mitt max men fortfarande sejfa.
Böj 150 kg, försök på personbästa.

Bänk 92,5 kg för att vara hundra och få poäng.
Bänk 102,5 kg för att närma mig mitt max och vara safe. Missade detta lyft.
Bänk 102,5 kg lyckat lyft. Hade tänkt att försöka mig på 110, men ville vara säker.

Marklyft 165 kg för att värma upp och sejfa poäng.
Marklyft 180 kg för att närma mig mitt max.
Marklyft 190 kg för att ta nytt pers. Kändes lätt som en plätt, och i efterhand borde jag kört på 195 i detta lyft och 185 i det innan.

Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Pics or it didn´t happen :)

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Snyggt! Kroppsvikt?

Tack! Jag vägde in på 80,0 kg. Så här i efterhand ångrar jag att jag inte gjorde som alla andra och bastade lite innan invägning och hoppade frukosten. Hade jag varit 2 kg lättare hade jag kommit på 6:e plats istället för 8:e. Visserligen ingen större skillnad, men hade varit lite kul.

Här är marklyftet:
https://www.youtube.com/watch?v=-K7pF9CLV1Y

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sambon fick hem sin såndär elliptiska träningsmackapryl, som jag fick montera. När den var färdigskruvad kunde jag ju inte låta bli att kliva ombord och peta igång den. Cardio, 90% maxpuls, 30 minuter lät som en bra idé... Såååå dåligt skick kan man väl inte vara i väl? ...
Joooo...
Det kan man. :fakta

Men, då finns det iaf hopp om att jag ska få upp konditionen i vinter iaf. :rolleyes:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Andra dagen på bootcamp idag och vi gjorde fystest och fett o BMI mätning. Jag har svårt att lyfta armarna nu. Nån som kan komma hit o ta ner ett glas från hyllan i huvudhöjd. :hihi

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Nån som kan komma hit o ta ner ett glas från hyllan i huvudhöjd. :hihi

Det är väl bara att du stampar med foten så lär det ramla ner.. :D

- - - Updated - - -

Tack! Jag vägde in på 80,0 kg. Så här i efterhand ångrar jag att jag inte gjorde som alla andra och bastade lite innan invägning och hoppade frukosten. Hade jag varit 2 kg lättare hade jag kommit på 6:e plats istället för 8:e. Visserligen ingen större skillnad, men hade varit lite kul.

Snyggt! :yoparty

Man blir ju ta mig tusan sugen på att ta tag i träningen ordentligt igen nu efter sommarn!

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Fan åxå att man inte har tid att dela upp träningen på två pass även i veckorna. Blev ju mycket effektivare! Fast man blir social som en sten...

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag får inte träna. :( Eller riktigt så sa inte läkaren, han sa att jag inte får använda o anstränga högerarmen så springa kan jag göra. :banana
Har dock lyckats gå ner 8-9 kg senaste tiden så jag är nöjd. Ja förutom att jag inte får bygga lite mer på armarna. :6surkart

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC