Jag blev lite irriterad på gymmet i fredags.
Det var en PT där med 2 killar/kunder. PT:n brukar vara där på morgon samtidigt som mig så jag har sett honom tidigare.
På "mitt" gym så är det alltid hantlar och vikter utspridda överallt. Speciellt eftersom jag tränar på morgon, nattpasset verkar ju tycka att dom kan göra som dom vill...
Så i regel så brukar jag plocka lite vikter mellan seten. Se till så att det åtminstone är överskådligt och man kan hitta vad man letar efter.
Den här PT:n då som körde pass med sina killar var och hämtade stången från böjställningen. Dom la den på golvet och körde latsdrag med 40-50kg på den.
När dom sedan var klar så lämnade dom bara allting där.
Jag hade ett PT-pass strax efter jul med en annan kille på samma gym, när vi släppte en övning så var han på väg därifrån på nästa övning utan städa. Han blev snarare förvånad när jag plockade undan grejerna innan jag gick vidare.
Så är det här något som är unikt för fitness24seven eller är det så hos andra gym också?
Jag tycker att det är fruktansvärt dåligt faktiskt. Jag har ju bara kört på den här kedjan sen jag flyttade till stan, och på dom gym jag har varit tidigare så har man städat efter sig. Där har det aldrig varit några funderingar.
Den PT som var där i fredags har fått min syn på det hela, så jag har inte bara knytit näven i fickan.