Träningstråden

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag håller mig till spinning, core och PW sålänge. Hittade inget crossfit på 24seven men de har säkert döpt om det.

CrossFit är ett företag, och om gymmet inte betalar till dem så får de inte hålla klasser/pass i CrossFit. Så ja, de har troligtvis bara ett annat namn på det.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
CrossFit är ett företag, och om gymmet inte betalar till dem så får de inte hålla klasser/pass i CrossFit. Så ja, de har troligtvis bara ett annat namn på det.

24seven har ju nåt annat som heter typ LesMills eller liknade vilket gör att när ett pass heter samma typ RPM så är passet likadant på alla deras gym i världen och det byts var tredje månad.
Vad exakt går crossfit ut på? Använder man inte kettlebells och dylikt? Explain please. :)

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
Men det är även en träningsform så du har inte helt fel. Kolla på crossfitnordic.se/vad-ar-crossfit/ så ser man videos längst ner med förklaringar.

https://youtu.be/ab_R_ZIpCtE

Jojo, det har jag koll på. Hade bara inte full koll på att konceptet var licens-skyddat. Näe, jag håller mig till gymmet och thaiboxningen. Så slipper jag erkänna att jag egentligen är för lat för frivändningar.

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Då är det dags igen ikväll .. längtar till Boxen ... blir nog en 4 dagars igen tror jag... :banana :banana :smasha :hihi

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Boxpass är en grym träningsform. Det är det enda jag använder gymkortet till för tillfället. Har även kört lite Yoga från och till. Tyvärr är de allt som oftast fullbokade.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
På FNF är boxpassen sällan fulla. :banana

Det är nåt jag gillar med 24/7, bokar genom appen på telefon.
Man får boka max 2 pass per dag, tidigast 48 timmar innan och avboka senast två timmar innan. Folk bokar inte så mycket pass i onödan då och avbokar de inte passet får de efter 3 icke avbokade pass inte boka pass på tre veckor utan endast träna på drop-in.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
På FNF är boxpassen sällan fulla. :banana

Nöjd med stället?

På Actic där jag är medlem är boxpassen är inte fullbokade utom i perioder och vissa specifika dagar. Däremot Yogapassen blir allt som oftast fullbokade.

Det är nåt jag gillar med 24/7, bokar genom appen på telefon.
Man får boka max 2 pass per dag, tidigast 48 timmar innan och avboka senast två timmar innan. Folk bokar inte så mycket pass i onödan då och avbokar de inte passet får de efter 3 icke avbokade pass inte boka pass på tre veckor utan endast träna på drop-in.

Ett problem är att folk bokar upp sig på pass för att avboka sent. Har man då ställt upp sig på kö flyttas man snabbt upp och är man inte vaksam på det har man en prick på posten. Folk har en tendens att släppa sin plats i sista stund. Ett par prickar och man kommer inte åt bokningssystemet. Alltså bokar man inte Yoga passen. Kör drop-in istället om man skulle befinna sig på plats. Vilket blir rätt sällan.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nöjd med stället?

På Actic där jag är medlem är boxpassen är inte fullbokade utom i perioder och vissa specifika dagar. Däremot Yogapassen blir allt som oftast fullbokade.

Ett problem är att folk bokar upp sig på pass för att avboka sent. Har man då ställt upp sig på kö flyttas man snabbt upp och är man inte vaksam på det har man en prick på posten. Folk har en tendens att släppa sin plats i sista stund. Ett par prickar och man kommer inte åt bokningssystemet. Alltså bokar man inte Yoga passen. Kör drop-in istället om man skulle befinna sig på plats. Vilket blir rätt sällan.

Jag sätter inte upp mig som reserv om jag inte har planer att ändå åka till gymmet den tiden så då finns inte den risken. PunGt. :p

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Jag är avundsjuk på dig som tycker att träningen är skitkul. Jag kan sträcka mig till att tycka att det är ok. Fast mina övningar består mest i att dra i eller lyfta pinnar, snören, handtag mm samt att förlora värdigheten på jättebollar.

Du kanske ska prova annan träning än gym.

Jag älskar att träna. Men gillar inte gym. Har aldrig gjort. Kommer aldrig att göra. Har försökt i flera omgångar. Men det vill sig inte mentalt att stå där och dra.

Däremot simma (crawla) 6000 meter på ett bräde är inga problem. Eller åka längdskidor mil efter mil. DET är The Shit!

Uthållighetsträning. Eller lajja med maskiner? Man ska bara komma på vilket man gillar bäst. :wiggle

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Såg nu. Kanske inte simning är det bästa förstås. :brinnerup

Ja, asså jag håller ju på att träna upp rygg/nacke/axlar för att dom ska sluta vara trasiga så simning hade nog egentligen varit bra för mig men jag har testat och det var inte min grej.

Gymmet är inte kul men det är ok. Jag har fått ett gäng övningar av min sjukgymnast som jag följer i hopp om att det ska hjälpa.

Jag drar i pinnar å lyfter saker ett tag till. Blir jag bättre så kanske jag kan börja se mig om efter nån roligare träningsform.

Tack för tipsen dock!

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag sätter inte upp mig som reserv om jag inte har planer att ändå åka till gymmet den tiden så då finns inte den risken. PunGt. :p

Smart!

Mycket nöjd. Det har allt man behöver och lite till. Tyvärr blir det lite trångt på kvällarna bara. Fast så är det på de flesta gymmen i stan.

Som du säger är det så på de flesta gymmen - även på Actic. Jag är nöjd med Actic också. Tillgång till simbassängen är en fördel. Jag är inte särkilt glad i att träna med maskiner och vikter. Kör bara boxpass och simmar för tillfället. Under sommarhalvåret besöker jag gymmet allt mer sällan. Försöker göra aktiviteter utomhus istället.

Hur fungerar det med Krav Maga? Krävs det medlemskap på gymmet för att få tillgång till Krav Maga. Det är alltså på FNF man har förlagt träningen. Det blev aldrig att jag tog tag i det när du skickade PM:et. Jag har dock i bakhuvudet att det hade varit roligt att testa en termin och se om det är något för mig. Antar att nästa kurs sätter igång till hösten.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Hur fungerar det med Krav Maga? Krävs det medlemskap på gymmet för att få tillgång till Krav Maga. Det är alltså på FNF man har förlagt träningen. Det blev aldrig att jag tog tag i det när du skickade PM:et. Jag har dock i bakhuvudet att det hade varit roligt att testa en termin och se om det är något för mig. Antar att nästa kurs sätter igång till hösten.
Ja tyvärr är det nog så att du måste vara medlem på gymmet också, iaf enligt vad jag kan läsa mig till på hemsidan. Och 495/månad är ganska saftigt om man bara vill träna Krav Maga. :gnissla

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring