Träningstråden

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Hmmmm det är exakt det jag menar med klen, att inte kunna lyfta samma antal kg. ;)

Vikterna jag körde på under deff var detsamma, bara att antalet reps blev lägre, så ja klart att man är något klenare, men när kaloriintaget är minskat så säger det sig själv att man inte kan köra på på samma sätt.

Om man deffar så är det primära att ska fram musklerna och inte att öka i styrka, amn får väl fråga sig själv vad som är viktigast!

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Vikterna jag körde på under deff var detsamma, bara att antalet reps blev lägre, så ja klart att man är något klenare, men när kaloriintaget är minskat så säger det sig själv att man inte kan köra på på samma sätt.

Om man deffar så är det primära att ska fram musklerna och inte att öka i styrka, amn får väl fråga sig själv vad som är viktigast!

För mig är det primära att minska i vikt (dvs ligga kvar i rätt viktklass) men behålla så mycket styrka som möjligt.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono

Jag körde samma vikter, samma reps ända in i i mån 4-5. Återhämtningstiden däremot tillåts bli längre.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Skall man inte öka vikterna?

Jag hade ett antal skador under perioden på dom vikter jag körde just för att jag åt för lite och tränade för ofta. Att på det då försöka öka i vikter samtidigt tror jag inte hade gett så bra resultat.
Kroppen är fantastiskt dålig på att göra två saker samtidigt faktiskt. :)

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag hade ett antal skador under perioden på dom vikter jag körde just för att jag åt för lite och tränade för ofta. Att på det då försöka öka i vikter samtidigt tror jag inte hade gett så bra resultat.
Kroppen är fantastiskt dålig på att göra två saker samtidigt faktiskt. :)

Manskroppen :)
Jag driver såklart. Det är bara jag som behöver öka.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring