Jag har en coach, jag orkar inte hålla koll på mat själv.
Rapporterar till henne varje fredag och få tips och trix med träningen samt med maten.
Jag vet på det stora hela hur jag skall sköta det men det känns bättre att låta en expert ta hand om detta så slipper jag.
Om du vill ha hjälp av coach så ta dig tid innan du bestämmer kolla runt, det finns många "dårar" där ute.
Lycka till med allt!!
Det där är nog det jag tycker är det svåraste med allt. Att hitta vettigt folk.
Jag har lyft saker sen jag var 15, så man inbillar ju sig att man vet vad man gör. Tanken har funnits dom senaste 7-8 åren, från o till, att boka nåt med en PT. Just för att få reda på vad man egentligen skulle kunna förbättra och lite tips o trix. Men så vill man ju inte gå till en PT som började träna förra veckan och tycker att dom kan allt för dom har minsann gått en kurs...
Jag fick 2 PT-pass av sambon i julklapp som jag använde. Fick träffa en ung kille på fitness24seven, där jag tränar. Han öppnade med att förklara att han ville träna med mig långsiktigt. 3-4 pass i veckan.
Så innan vi ens hade gjort något så försökte han sälja på mig ett antal gympass.
Det funkar inte på mig iallafall. Jag vet inte hur ni hade tänkt, men det imponerade inte.
Sen började han berätta att han hade ju minsann lärt sig teknik i lyften av sina kompisar som tävlar i lyft. Dom tävlar ju i SM...
Sen pratade vi kost på andra passet och där var han väl lite bättre, men jag hade redan en plan för hur jag skulle lägga upp det. Och det var ju skönt att få lite feedback på det. Även om det enda han gjorde var att lägga till en näve jordnötter på eftermiddagen.
Så ja, mycket tomtar finns det där ute känns det som.