Träningstråden

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Körde mitt tionde spinningpass idag och det känns skitbra. Kommer testa mitt första bodypump-pass nästa tisdag så man får lite omväxling. Sen blir det core och gritstrength oxå.
Planerat att köra tjejmilen och midnattsloppet i sommar så nu är det bara att köra hårt.

Jag vet. :D

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ja tyvärr är det nog så att du måste vara medlem på gymmet också, iaf enligt vad jag kan läsa mig till på hemsidan. Och 495/månad är ganska saftigt om man bara vill träna Krav Maga. :gnissla

Håller med. Det är i saftigaste laget. Får kolla upp om det finns undantag om det skulle bli aktuellt framåt hösten.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Nån som vill springa tough viking haga parken har en biljett men är i australien så skriv här så pmar jag den

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Efter 3 timmar och 40 minuters träning ligger jag äntligen på soffan och slappar. Känner mig duktig och ser nästan fram emot träningsvärken som troligen smyger sig på framåt kvällen imorgon.
Börjar känna resultaten nu på kläder och kropp efter två månader på gym. Inser att gymkortet är det bästa jag införskaffat på mycket länge.
Imorgon går jag påt igen. :banana

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Kul att min tråd lever vidare. Själv så tröttnade jag på vikter och blev fet. -Vad ska man göra när motivationen till träning tryter?
:tummenupp

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Kul att min tråd lever vidare. Själv så tröttnade jag på vikter och blev fet. -Vad ska man göra när motivationen till träning tryter?

Ta nya tag. Sätt inga orimliga mål utan gör det för ditt välmående. Påminn dig hur taggad du var när det begav sig och hur ditt välmående ökade med den förbättrade formen. Se till att ha roligt när du tränar. Är vikter inte din grej. Satsa på en annan träningsform. T ex någon form av konditionsträning på en rimlig nivå. Själv kör jag inga vikter alls. Jag är bara ute efter förbättrad kondition. Med regelbunden träning kommer man ändå att förbättra styrka och uthållighet samt återhämtning.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono

Vad motiverar dig att göra saker annars?

Alla fungerar olika så det gäller ju att hitta din grej.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Apropå crossfit, är det därifrån idén att lämpliga träningskläder är tights med shorts utanpå samt bak och fram vänd keps? Eller vad är det för gräsligt pinsamt folk spökar ut sig i? Alla har skägg också. WTF?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
I mitten av dec så skapade jag och några kompisar en liten utmaning i all vänskaplighet.
Det gick ut på att se vem som kunde gå ner mest i vikt fram till 27:e juni.
Vi var några som kände att vi absolut kunde leva med att tappa 10kg eller så.
På nåt konstigt sätt, det var absolut inte mitt fel... Så spårade hela den här grejen ur lite.
Vi var 7st som ställde oss på vågen den 22:a dec för att få fram startvikten.
Det tog ungefär fram till 27:e dec innan det spårade ur.
I lördags var det invägning.
Jag startade hela resan på 89,6kg.
I lördags så ställde jag mig på vägen och vi läste av 66,4kg.

Det tog mig fram till lördag kväll innan det släppte och klickade hur jävla sjukt låg vikt det är. Lustigt vad man fastnar i tävlingen och inte ser vad som händer egentligen. :)

Morgonvikten idag var 71,6kg, så jag hade tagit en del vatten sista veckan. Men ja, en hel del muskelmassa hade försvunnit.
Förut tyckte man att man var biff, nu är man en liten räka. :)

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019

Det tog mig fram till lördag kväll innan det släppte och klickade hur jävla sjukt låg vikt det är. Lustigt vad man fastnar i tävlingen och inte ser vad som händer egentligen. :)

Morgonvikten idag var 71,6kg, så jag hade tagit en del vatten sista veckan. Men ja, en hel del muskelmassa hade försvunnit.

Men du, det där känns lite väl lite att väga för dig. Du har ju försvunnit. Går det att känna igen dig?? :krama

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Men du, det där känns lite väl lite att väga för dig. Du har ju försvunnit. Går det att känna igen dig?? :krama

Knappt faktiskt.
Jag vaknar mitt i natten och går på muggen. Då hamnar jag nästan i slagsmål med spegeln för jag tror att det är en inbrottstjyv. :)

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Haha vaffan under 70 kg? Jaja över nu

Då lär du kunna göra sjukt sena inbromsningar nu då :crash

Grymt gjort dock.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
I mitten av dec så skapade jag och några kompisar en liten utmaning i all vänskaplighet.
På nåt konstigt sätt, det var absolut inte mitt fel... Så spårade hela den här grejen ur lite.

Så nu kan du sluta stoppa fingrarna i halsen. :p

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R

Var fan är bildbeviset då? Stå bredvid känt föremål som referenspunkt.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring