Vad kör du med för pulsmätare? Hade bara min klocka tidigare och utökade med en pulsmätare som sitter på bröstet. När började använda den blev mycket lägre puls vid konditionsträning. Klockan är inte så exakt som pulsmätare
Vet inte om det var mig du ställde frågan till, men har klocka. Den verkar visa rätt, för jag var inne för att operera ett öga och då larmade pulsmätaren på fingret för att jag var nere under 50 slag - vilket stämde med klockan. Har mätt puls i ca 20 år både med klocka o band och de visar relativt lika - och maxpuls under träning har sjunkit med åren - kanske från 175 för 20 år sedan till 162-3 numeraVad kör du med för pulsmätare? Hade bara min klocka tidigare och utökade med en pulsmätare som sitter på bröstet. När började använda den blev mycket lägre puls vid konditionsträning. Klockan är inte så exakt som pulsmätare
Såvitt jag vet finns ingen koppling mellan max och min puls.Intressant det där - med den maximala pulsen under ett träningspass borde du ligga på en bit över 200 som maxpuls (dvs ungefär som ett femårigt barn) Jo, jag vet att maxpulsen stiger med frekvent träning under lång tid.
Själv tycker jag att jag tränar hyfsat - vet inte riktigt vilken maxpuls jag har (får inte testa, var för gammal redan för några år sedan) men brukar snitta 130-140 under cykelpass och maxa en bit över 160 i de branta backarna (men då är jag näst intill däckad)
Men vad har du för vilopuls? Och vet du om det finns det någon koppling mellan vilo o maxpuls? Teorin kan vara att ett stort hjärta pumpar mer blod - slår långsammare o vise versa
Gjorde en approximation o förlängde grafen, ser ut att stämma rimligt med den puls jag "tappat" genom årenKolla diagrammet på maxpuls/ålder så kan man se hur mycket det skiljer mellan olika personer.
Edit: maxpulsen spelar ingen större roll snart än för att hitta vilka "puls områden" man vill ligga i under träning.
Intressant det där - med den maximala pulsen under ett träningspass borde du ligga på en bit över 200 som maxpuls (dvs ungefär som ett femårigt barn) Jo, jag vet att maxpulsen stiger med frekvent träning under lång tid.
Själv tycker jag att jag tränar hyfsat - vet inte riktigt vilken maxpuls jag har (får inte testa, var för gammal redan för några år sedan) men brukar snitta 130-140 under cykelpass och maxa en bit över 160 i de branta backarna (men då är jag näst intill däckad)
Men vad har du för vilopuls? Och vet du om det finns det någon koppling mellan vilo o maxpuls? Teorin kan vara att ett stort hjärta pumpar mer blod - slår långsammare o vise versa
Alkohol + träning ingen långsiktig komboVinterkräksjuka o matförgiftning är oslagbara metoder
Ryker ju 4-5 kilo i ett nafs
Skippa ölen
Mjölk o vodka is da shit enligt en träningsbrud
Fett,proteiner o vitaminer o spriten för energin o
Alkohol + träning ingen långsiktig kombo
Att ofta kombinera träning med alkohol är ingen bra idé. Alkohol hämmar tillväxthormoner och manligt könshormon som behövs för att bygga nya muskler. Nervsystemet får också svårare att aktivera musklerna och du kan inte riktigt nå din fulla potential.
Vilka fantastiska bilder!Hur stor skada gör man om man ”övertränar”?
Hade turnering i helgen och spelade två matcher lördag-söndag. 40C ute och en match varar ca 45 minuter med väldigt få chanser till vila.
Min puls låg mellan 180-200 under matcherna och jag fick fokusera på att ta det lugnt för att få ned pulsen. På kvällen låg vilopulsen runt 100. Morgonen efter runt 80. Idag (onsdag) känner jag mig äntligen återhämtad och vilopulsen är tillbaka under 60.
Gjorde ett bättre jobb med elektrolyter på söndagen, så den matchen gick bättre.
Frågan är hur onyttigt detta är för en 45-åring man som är i hyfsad form?
Hur stor skada gör man om man ”övertränar”?
Hade turnering i helgen och spelade två matcher lördag-söndag. 40C ute och en match varar ca 45 minuter med väldigt få chanser till vila.
Min puls låg mellan 180-200 under matcherna och jag fick fokusera på att ta det lugnt för att få ned pulsen. På kvällen låg vilopulsen runt 100. Morgonen efter runt 80. Idag (onsdag) känner jag mig äntligen återhämtad och vilopulsen är tillbaka under 60.
Gjorde ett bättre jobb med elektrolyter på söndagen, så den matchen gick bättre.
Frågan är hur onyttigt detta är för en 45-åring man som är i hyfsad form?
Det knepiga är att så fort man skall ha ett hemmagym där man även kan köra dragövningar ovanifrån (latsdrag osv) brukar de bli över 2m. Har själv ett sånt här och det mäter ca 2,20 i höjd.:Har ni koll på låga hemgym? Mitt måste flytta ner i källaren snart, och där är det bara runt 198cm i takhöjd, och alla hemgym jag har hittat är ofta en bra bit över 2m.
Precis, så fort det blir lats mm, som är svårt att göra med fria vikter, så drar det ofta iväg i höjdDet knepiga är att så fort man skall ha ett hemmagym där man även kan köra dragövningar ovanifrån (latsdrag osv) brukar de bli över 2m. Har själv ett sånt här och det mäter ca 2,20 i höjd.:
Body Solid EXM1500S Home Gym Review
If you want to train a wide range of muscle groups at home, but are faced with limited workout space, the Body Solid EXM1500S Home Gym could be anwww.usa-homegym.com
Kanske blir det lättare att hitta en lösning om du kan dela upp det på två maskiner?
Gorilla Sports Kabelmaskin - Väggmontering
Kabelstation för väggmontering som möjliggör träning i kabelmaskin från både hög och låg utgångspunkt. En stabil maskin som är enkel att montera och som möjliggör många olika övningar i ett litet utrymme. Maskinens kabel är uppdelad i två delar med en kortare och en längre. Med den kortare tränar...www.traningsmaskiner.com
Denna borde t ex klara din takhöjd. Så skulle du i såna fall kunna komplettera med någon annan maskin och/eller bänkpress, fria vikter osv. för andra övningar.
Ja, problemet är väl dessutom att block och taljors placering och avståndet mellan dem ger en viss längd som vajern maximalt kan dras ut innan hjul tar i varandra osv. Förändrar man detta avstånd genom att man gör konstruktionen lägre skulle jag tro att man då kan behöva göra om lyftkonstruktionen med block och taljor en del, alternativt få en mer begränsad längd som det går att dra ut vajern.Precis, så fort det blir lats mm, som är svårt att göra med fria vikter, så drar det ofta iväg i höjd
Den där maskinen är ju teoretiskt bra, men det är dåligt med väggar att skruva saker i i det tilltänkta träningsrummet, det är antingen ihåliga betongblock, fönster, dörrar eller rör ivägen Och inte massor med plats för flera maskiner heller.
Jag har varit inne på att svetsa om hemgymmet jag har, men då ska man börja göra om vajrar, crimpa nya öglor i dom osv, det blir ett rätt stort projekt och mycket jobb med ett hemgym som redan från början inte är så fantastiskt, även om det gör sitt jobb.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|