Tränar inte med vikter (eller inte gjort på mkt länge), utan spelar fotboll och tränar med kroppen, typ sit-ups, pushups, balansövningar etc.
Har varit skadad/sjuk en del och inte kunnat träna som förr. Dessutom fått mer stillasittande jobb.
Förr när man hade en svacka så kunde jag ändå ta ut mig ordentligt en gång, och efter att ha haft träningsvärk ett par dar så orkade jag mer nästa pass.
Nu märker jag att även om jag tar ut mig ordentligt så kommer det aldrig.
Även om det märks i korpfotbollen, som kan vara ganska intensiv konditionsträning, så märks det kanske mest med sit-ups, inte gjort dem på flera år, vid formtoppen kanske 2016 så gjorde jag 130 i streck innan tristessen satte in bara för att prova, men gjorde gjorde intervall 50 pushups - 75 situps - 50 pushups - 75 sitt - 50 Grodhopp -75 sitt - 50 push (utan vila) - sådär 3-4 gånger i veckan på den tiden som bakgrund, plus fotboll och cykel, lite löpning (men det är fan trist) och fysiskt jobb med mycket bära och slita 8-9 timmar om dagen.
Idag skall jag vara glad om jag klämmer 40 situps, men även om jag tar ut mig till att jag fysiskt inte kommer upp mer så är det som bortblåst efter några timmar, och dagen efter så orkar jag inte mer heller.
Pusharna har jag lyckats öka lite över vintern så att jag gör set av 35 (2-3 set) utan större bekymmer, men även där blir det aldrig någon träningsverk trots att det "gör ont i musklerna" om det är en begriplig beskrivning?