Träningstråden

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Simning imorgon(idag), löpning och styrkepass. Därefter en massa glassgasande ;)

Träna mera.

750RR nattinatti

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Eeeeyy, e d bara me som e igång här inatt eller?
Det har blivit 30min hantlar och snart ska man väl ut o springa :)

tror jag blev överfallen en gång när jag var ute, det kom ett fyllesvin(?) och började skrika och sen ställde han sig ivägen för mig - jag orkade inte hålla på för jag skulle några kilometer till så det var ju bara att låta honom knuffa en. Kändes lönt :)

750RR

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
maverick_750rr skrev:
Eeeeyy, e d bara me som e igång här inatt eller?
Det har blivit 30min hantlar och snart ska man väl ut o springa :)

tror jag blev överfallen en gång när jag var ute, det kom ett fyllesvin(?) och började skrika och sen ställde han sig ivägen för mig - jag orkade inte hålla på för jag skulle några kilometer till så det var ju bara att låta honom knuffa en. Kändes lönt :)

750RR

Känns rätt bra att inte nita honom va? För det intryck jag fått är att du har kunskapen och tekniken för att göra skada på folk... :)
inte för att jag tror du använder det i det syftet dock... :tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DreeTman skrev:
Känns rätt bra att inte nita honom va? För det intryck jag fått är att du har kunskapen och tekniken för att göra skada på folk... :)
inte för att jag tror du använder det i det syftet dock... :tummenupp

Jag har legat lite i lä på den fronten på sistone då Hemglass tar all min tid.
Just nu idag när jag städar så hamnade jag i en massa konstiga positioner när jag damsugade och kom på hur otroligt vig jag fortfarande var och ville testa om jag fortfarande kunde göra en massa avancerade sparkar :rodnar
Jag sparkade ner en vas i storarummet.... det fanns inget i den. Bara jobbigt med glassplitter :rodnar

Nej, jag har inget liv och inget annat att göra heller. Gymet har stängt nu, likaså simhallen som skridskobanan och det regnade när jag skulle ut o springa.
Då kommer man inte undan städningen :(

Det kändes jobbigt att han skulle få knuffa mig och inte jag honom, fast hur lönt är det att slå dem när de är fulla? :öl

750RR

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Nu har jag fått tummen ur och gick o simmade i fredags.
Trots min förkylning så kämpade jag på... blev väl cirka 1km simmande. Sen var jag praktiskt taget död.
Återupptar träningen nästa vecka när snoret behagar försvinna.

Det är riktigt skönt att träna!
Maverick750- Du skall få se att när jag är klar med detta så kommer jag inte vara lika stor som på bilden du la upp när jag meckade FWS ;)

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
maverick_750rr skrev:
Jag har legat lite i lä på den fronten på sistone då Hemglass tar all min tid.
Just nu idag när jag städar så hamnade jag i en massa konstiga positioner när jag damsugade och kom på hur otroligt vig jag fortfarande var och ville testa om jag fortfarande kunde göra en massa avancerade sparkar :rodnar
Jag sparkade ner en vas i storarummet.... det fanns inget i den. Bara jobbigt med glassplitter :rodnar

Nej, jag har inget liv och inget annat att göra heller. Gymet har stängt nu, likaså simhallen som skridskobanan och det regnade när jag skulle ut o springa.

Det kändes jobbigt att han skulle få knuffa mig och inte jag honom, fast hur lönt är det att slå dem när de är fulla? :öl

750RR

Hehe... bara att städa undan splittret med o sen köra lite övningar hemma... :)
springa går att göra i regn med! :fakta

kör hårt! :)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Nu har jag fått tummen ur och gick o simmade i fredags.
Trots min förkylning så kämpade jag på... blev väl cirka 1km simmande. Sen var jag praktiskt taget död.
Återupptar träningen nästa vecka när snoret behagar försvinna.

Det är riktigt skönt att träna!
Maverick750- Du skall få se att när jag är klar med detta så kommer jag inte vara lika stor som på bilden du la upp när jag meckade FWS ;)

Träna inte när ni är sjuka om det så är snor som rinner eller huvudvärk. Ni förvärrar det bara.
Tränar ni när ni har feber kan ni dö på kuppen. :fakta

Jag gillade ju när du vägde min egen vikt i kvadrat BB :hej

750RR :rofl

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Oj oj, känns att man har kommit igång nu.
vaknade med världens träningsvärk efter ett Ae- pass i källaren igårkväll. men attans vad skönt det är.. :p

skönt när förkylningen äntligen avtagit så man kan köra 100% igen. :bow :bow
beroendet börjar sitt intåg :cool:

Mavve: ta det lugnt när du e ute o springer, A-lagisarna kan vara mindre skoj..

/hon som önskar mindre axlar i julklapp

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
kör enduro,grym träning för hela kroppen.
och hur kul är inte det då på en skala.

Turture

Gick med
18 May 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Det är säkert jättekul med enduro. men då måste man först bli lyxhora för att ha råd med en sådan.
sen när blev det dyrt med enduro? lyxhora?? inte behöver du väl ta i så?

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
maverick_750rr skrev:
Gymet har stängt nu, likaså simhallen som skridskobanan och det regnade när jag skulle ut o springa.

Det är väl bra mkt mer roande att springa i regn än att städa?! :)
t.o.m ganska skönt att springa i regn, men det är min åsikt...

någon som provat den bantningskuren då man helt stänger ute kolhydrater och bara äter proteiner? för människan som rör på sig och behöver energi måste det vara ohälsosamt, eller vad vet jag, man är ju inte expert direkt!

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,337015,00.html

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
d1ce skrev:
någon som provat den bantningskuren då man helt stänger ute kolhydrater och bara äter proteiner? för människan som rör på sig och behöver energi måste det vara ohälsosamt, eller vad vet jag, man är ju inte expert direkt!

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,337015,00.html

Prova den INTE för allt i världen. Det finns de som dött av den kuren.
Vanlig hederlig bestämdhet och ordentlig mat med mycket grönsaker har alltid funkat och kommer även att göra det lång tid framöver.

750RR

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
maverick_750rr skrev:
Prova den INTE för allt i världen. Det finns de som dött av den kuren.
Vanlig hederlig bestämdhet och ordentlig mat med mycket grönsaker har alltid funkat och kommer även att göra det lång tid framöver.

750RR

jo det läste jag oxå, om det var det fallet i usa eller england?

men det är ändå ett faktum att det är bra att ha koll på sitt kolhydrat intag för att stabilisera sitt insulin värde. mkt viktigt för de som planerat att bygga muskler t.ex. långsamma kolhydrater och inget annat!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
d1ce skrev:
jo det läste jag oxå, om det var det fallet i usa eller england?

men det är ändå ett faktum att det är bra att ha koll på sitt kolhydrat intag för att stabilisera sitt insulin värde. mkt viktigt för de som planerat att bygga muskler t.ex. långsamma kolhydrater och inget annat!

Du behöver snabba kolhydrater efter träningspasset. Tänk på det.

750RR

Turture

Gick med
18 May 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
18 år gammal, sista året på gymnasiet. Äger cirka 4tusen kronor på kontot. Då är det phedt dyrt!
oki..Tips,
sälj gamla gixxern å köp en gammal grussprättare ,myy roligare.
och som sagt var bra träning oxå.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
maverick_750rr skrev:
Du behöver snabba kolhydrater efter träningspasset. Tänk på det.

750RR

true, men som jag förstått det är syftet att ge musklerna snabb energi för att musklerna inte ska ta din gainer eller protein till energi istället för "byggmaterial"?

rätta mig om jag har fel, det där är sådant secondhand material som någon annan läst och sedan förmedlat vidare!

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
d1ce skrev:
true, men som jag förstått det är syftet att ge musklerna snabb energi för att musklerna inte ska ta din gainer eller protein till energi istället för "byggmaterial"?

rätta mig om jag har fel, det där är sådant secondhand material som någon annan läst och sedan förmedlat vidare!

Efter ett träningspass är många "lager" tomma. Det måste fyllas på av både kolhydrater o protein o vitaminer etc.

Om du inte äter kolhydrater (snabba) efter träning tillsammans med ev. proteindrink så tar inte kroppen upp proteinet lika bra, som den hade gjort om du ätit kolhydrater till.

Musklerna använder sig av protein inte av kolhydrater för att byggas upp. Hjärnan däremot använder koldhyd. som bränsle.

Edit: Det är bara vid extrema fall så som svält ...då kroppen använder protein som bränsle...normalt sett är det kolhydrater o fett.

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...