Träningstråden

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3

Nytt pb ikväll :)

Och jag tappade allt precis efter :crash

Borde bli lite häftig i bänk och marklyft också, tjatigt med mina böj :skrämd

Grymt!
Själv satte jag också PB i tisdags i böjen! 5*3 110kg
Satte även 47,5 5*5 press och 140 5*1 i mark.

Så det går framåt! Däremot så känns det som att jag blivit överkörd av en ångvält i kroppen så nu ska jag vila lite. :(

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag tappar alltid hälften av muskelmassan och volymen under sommarn, så skinnstället sitter för tight nu, men perfekt i typ juli/augusti.. :crash

Allt löser sig med en diet på mest pannkakor och bullar :D

Håller DU på att förvandlas till fett? Byta nick till Fetthinken snart då? :D

Jag har börjat röra på mig igen nu efter sjukdom och värk så det kommer nog gå bra. Men det blir inga bullar o så lite socker som möjligt. Godis är helt tabu ett tag framöver så jag får bort sockerberoendet.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Håller DU på att förvandlas till fett? Byta nick till Fetthinken snart då? :D

Nä, kolla mitt svar nedan...

Kanske har att göra med allt socker du stoppar i dig? Jag vet ju inte, men du skriver ju en del om det ...

Så mycket socker äts det inte, däremot skräpmat i form av hamburgare och pizza pga tidsbrist och brist på ork att laga mat, godis och sånt förpassas till helger och äts sällan upp, eller så blir det till direkt efter träning som komplement till proteindrinken :drool.

MEN jag har aldrig haft så stora magmuskler som nu så det är nog de som vuxit lite ;) Och kanske lite vätskelager också.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Och så var årets första dopp i havet gjort, det var kallt :crash men förbannat skönt väder (bikiniväder) så jag slog till efter att ha sett en kompis bada idag :D

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Och så var årets första dopp i havet gjort, det var kallt :crash men förbannat skönt väder (bikiniväder) så jag slog till efter att ha sett en kompis bada idag :D

Jag har en annan, bättre, idé! Nämligen att vänta med premiärdoppet tills typ i Augusti när det är varmt istället :tummenupp

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag har en annan, bättre, idé! Nämligen att vänta med premiärdoppet tills typ i Augusti när det är varmt istället :tummenupp

Så kan en göra också, men det är inte rätt :hihi

PS. Midjemåttet har gått ner och vågen visar lite högre än normalt. Chips och godis igår kväll utöver tacos med jordnötter. Måste ha gjort någonting rätt här :va

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag hade ett sånt där ögonblick på gymmet imorse när man inser att man har växt.

Övning 2 på ryggpasset.
Jag hade bestämt mig för vilken övning jag skulle köra. Det var klart. Solklart. Men så börjar man fundera...
Undra om det skulle gå.
Jag har ju sett andra klara av det så det kanske skulle kunna gå?
Och har man tänkt det så måste man göra det! :smasha

Jag går till cablecrossen, ställer mig i mitten och sträcker på mig. Och jag nådde upp till regeln ovanför! Utan att hoppa!!

Fantastiskt, jag är tydligen inte 1,40 kort längre. :)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag hade ett sånt där ögonblick på gymmet imorse när man inser att man har växt.

Övning 2 på ryggpasset.
Jag hade bestämt mig för vilken övning jag skulle köra. Det var klart. Solklart. Men så börjar man fundera...
Undra om det skulle gå.
Jag har ju sett andra klara av det så det kanske skulle kunna gå?
Och har man tänkt det så måste man göra det! :smasha

Jag går till cablecrossen, ställer mig i mitten och sträcker på mig. Och jag nådde upp till regeln ovanför! Utan att hoppa!!

Fantastiskt, jag är tydligen inte 1,40 kort längre. :)

Har du äntligen kommit i målbrottet? :glömdet

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
6 veckor har gått sen promenerandet blev på allvar. 6 rundor á 3-4 km minst per vecka. Bra mat cirka 1500 kcal per dag. Vikten har på dessa 6 veckor bara gått ner ca 2 kg. Visst är jag nöjd med att det åtminstone är på nedgång, men med över 40 kilo kvar till normalvikt så känns det tungt, det måste jag erkänna.

Efter 5 veckor klarade jag av att gå mina promenader utan smärta - SKITLYCKLIG för detta hela förra veckan.
Den här veckan drog Löpsteget.se igång på mitt jobb. Jag är ingen tävlingsmänniska men jag hatar att känna att jag är en belastning för andra så givetvis kör jag troligen för hårt för vad jag klarar för nu sitter jag med konstant smärta i ryggen (som ett bälte runt revbenen), höfterna värker på utsidan av kroppen, högerknät protesterar vilt med något slags sendrag utsida/knäveck. Men tror någon jag kan tagga ner för det? Nejdå, jag går all in och tar i så jag nästan kräkts två gånger och veckan är inte slut. Det är sen 4 veckor kvar.

Programmen anpassas för vilken nivå man väljer genom att sätta fördefinierade mål. Jag valde skamgränsnivån, den lägsta, att kunna ta mig fram till fots 5 km på under 37 minuter. I förra veckan promenerar jag ungefär 4 km på 40 minuter så det är för mig ett högt uppsatt mål men förhoppningsvis genomförbart... om jag inte hade så J*vla ont hela tiden.
Programmet den här veckan såg ungefär ut så här:
dag 1: Gå rask promenad i 30 min
dag 2: jogga 20 minuter (jag kan ju inte jogga så då fick man ta 2*2 minuter gå jogga men inte ens det klarade jag, men jag joggade så mycket jag bara klarade. Min 11 åriga dotter gick med som pepp och hon går typ dubbelt så fort som jag kan ta mig fram joggandes). Dessutom skulle man göra 30 meter *2 i tre övningar med indianhopp, hälkickar och höga knän/skipping tror jag det hette). Denna dag gav jag mig också på veckoutmaningen med jägarvila i 40 sekunder. Vid 23 sekunder har jag tagit slut på all energi helt. Envishet och "jag vill inte vara en belastning för laget" fick mig att pressa ut de 40 sekundrarna. Det straffade sig i knät nu ja... sen fick jag veta att det är lättare om man inte står i strumpor på ett halt golv.. ja det hade jag kanske kunnat räkna ut men ...
dag 3: bara egen aktivitet
dag 4: rask promenad 30 min
dag 5: egen aktivitet
dag 6: test: Jogging i 4 km och registrera tiden, mitt mål står det är 29 sekunder. (kommer jag inte nå, nådde ju bara 2 km på 20 minuter i tisdags så....)
dag 7: egen aktivitet.

Man får poäng upp till 2 timmars intensiv egen aktivitet och 2 timmars lägre aktivitet tex yoga/promenad per dag. Givetvis går jag extra poäng varje dag för att inte halka efter i poängen.

Än så länge har jag hållit mig på den övre halvan i vårt lag (vår avdelning) och vårt lag ligger ömsom 1a el 2a på bolaget. Men jag känner en viss oro att min kropp kommer slå tillbaka rejält men hjärnan vill inte sacka efter och smärta är väl bara kalorier som lämnar kroppen (har för övrigt gått upp 1 kilo denna vecka enligt vågen... hatarn, vågen alltså).

Färdiggnällt från tant. Men det är faan inte roligt någonstans när man inte bara kan få träna utan smärta. Det gör mig så förbannad och förtvivlad på samma gång. Jobbkollegorna har två inställningar till min träning, en del hävdar att det bara är att fortsätta träna (dock måste jag nu ju ta ipren dygnet runt för att ens ta mig till jobbet eller kunna sova) och en annan grupp hävdar att jag ska ta det lugnt. Vad säger träningsproffsen här då skulle vara intressant att veta?

Själv tänker jag nog försöka stretcha i helgen, för träningsprogrammet vi fått har inte nämnt ett ord om (vad jag hittat iaf) stretch eller vila vilket jag tycker är knepigt.

Last edited:

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Yamaha -R6 09
Men jag känner en viss oro att min kropp kommer slå tillbaka rejält men hjärnan vill inte sacka efter och smärta är väl bara kalorier som lämnar kroppen (har för övrigt gått upp 1 kilo denna vecka enligt vågen... hatarn, vågen alltså).

Färdiggnällt från tant. Men det är faan inte roligt någonstans när man inte bara kan få träna utan smärta. Det gör mig så förbannad och förtvivlad på samma gång. Jobbkollegorna har två inställningar till min träning, en del hävdar att det bara är att fortsätta träna (dock måste jag nu ju ta ipren dygnet runt för att ens ta mig till jobbet eller kunna sova) och en annan grupp hävdar att jag ska ta det lugnt. Vad säger träningsproffsen här då skulle vara intressant att veta?

Själv tänker jag nog försöka stretcha i helgen, för träningsprogrammet vi fått har inte nämnt ett ord om (vad jag hittat iaf) stretch eller vila vilket jag tycker är knepigt.

Måste börja med att säga att du är skit duktig!!!!
Jag tycker du ska fortsätta träna men lyssna på kroppen gör det ont ont eller ont. fortsätt jogga 2*2 tills det känns bra.
vad det gäller strech så tycker jag det är mycket bättre med foam roller kommer åt de ömma musklerna mycket bättre!
Kör du någon form av styrka? armhävning, knäböj, utfall, mage något? köra lite styrka sätter ju igång förbräningen med.

Kämpa på :rock

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...