Träningstråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Plåthinken: Vore ju bättre att ladda upp med vettigare kolhydratskällor kvällen innan än att dra i sig socker och fett som går ut innan du vaknat?

Äter godis när jag vill, tar kolhydrater under passet också. Jag försöker lägga på mig mer muskelvikt. I fredags gick passet faktiskt bra, 8 reps i 5 set på 90 kg i böj och sen har det hänt lite i bänken och marklyftet också. Mitt upplägg funkar inte för viktuppgång men tydligen bra för muskeltillväxt.

Var i Stockholm i några dagar, levde på hamburgare (dock inte pommes frites) och mycket mat. Tränade hos en klubb i tisdags, lyfte 95 kg 3x6 utan problem. Mina ben som inte vuxit mycket tisigare har redan vuxit 1,5 cm på två veckor (har ätit som jag gjort betydligt längre men inte kört volym förrän för ett par veckor sen) och min mage är mer definierad än någonsin.

Det går fint för mig :)

(Och nej, vågen har inte visat tyngre siffror)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Dagens :tummenupp går till BE. Vi var och körde ett pass tillsammans ikväll och jävlar vad han slet. Riktigt imponerande. Bra jobbat. :tummenupp

Nästa gång ska vi köra hans pass. Det ska bli intressant. :)

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Ey inte dissa Yogan :crash

Idag har jag tränat på bonnbrännan på Gillinge (avrostning) :yoparty Blir upprepning imorgon.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Sjukt jävla bra pass. Ser fram emot att tävla om tre veckor :banana
Tror att jag kan ha ökat lite i bänkpress, återstår att se :)

Idag såg jag till och med räfflor i mina bröstmuskler och axlar :crash

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Kör väl monolog då, som det brukar bli ibland ;)

Fick igår veta att jag hade lite större press på mig inför tävlingen i maj. Så då var det bara att bita ihop och köra ordentligt. 5or på 100 kg i da böy och 5or på 55 kg i bänk med stopp fick det bli igår.

Men å andra sidan är jag lite kluven. Antingen vara med i A-gruppen och vara med i direktsänd tv eller ha bättre förutsättningar genom att vara med i B-gruppen som kör efter A-gruppen (har då koll på resultat och kanske kan pressa mig lite om det handlar om få kilon). Vilket dilemma!

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Monologer är bra, då får man iaf de svar man vill... Oftast. :lol

Har själv gått in i väggen lite med tillväxten efter dryga 6 månader, nu står det still oavsett vad jag gör. Så jag bestämde mig helt sonika för anmäla mig till en MTB-lopp istället. Lär vara döden för den lilla volym jag lyckats samla på mig, men går det äta pangkakor hela sommarn så kanske lite kondisträning i två månader är vad som behövs.

Riktigt klok är man ju inte att anmäla sig till Fjällturen nu, utan just nån cykelträning innan... :gnissla:hihi

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe

Fick igår veta att jag hade lite större press på mig inför tävlingen i maj. Så då var det bara att bita ihop och köra ordentligt. 5or på 100 kg i da böy och 5or på 55 kg i bänk med stopp fick det bli igår.

Men å andra sidan är jag lite kluven. Antingen vara med i A-gruppen och vara med i direktsänd tv eller ha bättre förutsättningar genom att vara med i B-gruppen som kör efter A-gruppen (har då koll på resultat och kanske kan pressa mig lite om det handlar om få kilon). Vilket dilemma!
Direktsänd tv är ju alltid coolt. ;) Men känner du att det hjälper dig att ha koll på vilka vikter motståndarna har tagit så absolut B. :tummenupp

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Kanske framgått i tråden redan, men undrar bara vilken idrott du tävlar i?

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

Har själv gått in i väggen lite med tillväxten efter dryga 6 månader, nu står det still oavsett vad jag gör. Så jag bestämde mig helt sonika för anmäla mig till en MTB-lopp istället. Lär vara döden för den lilla volym jag lyckats samla på mig, men går det äta pangkakor hela sommarn så kanske lite kondisträning i två månader är vad som behövs.

Riktigt klok är man ju inte att anmäla sig till Fjällturen nu, utan just nån cykelträning innan... :gnissla:hihi

Jag cyklar MTB några gånger i veckan nu när säsongen börjat. Jag tror inte musklerna tar någon större skada av det, mer än att många träningspass blir cykelpass istället.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Jag cyklar MTB några gånger i veckan nu när säsongen börjat. Jag tror inte musklerna tar någon större skada av det, mer än att många träningspass blir cykelpass istället.

Nej, det har du nog helt rätt i. Gäller väl bara att försöka få in tillräckligt med tid emellan så man inte drar ut 3 timmar på hojen direkt efter ett gympass.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

Klart du ska vara i gruppen som är i TV så kan vi sitta och hejja på dig!

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!

Fastnat?

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/100rep_challenge

Enjoy and good luck! :tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...