Träningstråden

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Jag har haft skitsvårt med motivationen i en par veckor nu. Nån månad kanske.

Kör ändå 4-5 pass i veckan. Men det är inte lika roligt.
Trappar ned till varannan dag nu, och är jag inte sugen att träna så tänker jag inte gå dit.

Är det det som kallas latmask?

Det där händer mig i samband när hojsäsongen börjar... :dummer

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag har haft skitsvårt med motivationen i en par veckor nu. Nån månad kanske.

Kör ändå 4-5 pass i veckan. Men det är inte lika roligt.
Trappar ned till varannan dag nu, och är jag inte sugen att träna så tänker jag inte gå dit.

Är det det som kallas latmask?

Trappa ner lite under sommarn vetja. Det har jag gjort flera år nu. Och är alltid sjukt motiverad på hösten.

Visst, det går fort utför, men det går fort att komma tillbaka när man är taggad och välmotiverad när sommarn är slut. Så länge man bara tränar för sin egen skull (inte tävlar osv) så spelar det ju ingen roll alls.

För oss som kör hoj lite mer aktivt som bl a du gör så fyller ju massor med muskler ingen funktion, lär ju t om vara en nackdel att typ ha träningsvärk i ben, rygg eller vad det nu kan vara. Och rätt vad det är så druttar man omkull i nån sandfålla och det går nåt nyckelben så kan man ändå inte träna.

Huvudsaken är att man inte slutar helt, för då kan det bli jääävligt tungt att komma igång igen :)

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Jag kunde knappt köra till jobbet idag pga gårdagens marklyft-pass :va:tummenupp

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Trappa ner lite under sommarn vetja. Det har jag gjort flera år nu. Och är alltid sjukt motiverad på hösten.

Visst, det går fort utför, men det går fort att komma tillbaka när man är taggad och välmotiverad när sommarn är slut. Så länge man bara tränar för sin egen skull (inte tävlar osv) så spelar det ju ingen roll alls.

För oss som kör hoj lite mer aktivt som bl a du gör så fyller ju massor med muskler ingen funktion, lär ju t om vara en nackdel att typ ha träningsvärk i ben, rygg eller vad det nu kan vara. Och rätt vad det är så druttar man omkull i nån sandfålla och det går nåt nyckelben så kan man ändå inte träna.

Huvudsaken är att man inte slutar helt, för då kan det bli jääävligt tungt att komma igång igen :)

Jag har väldigt sällan träningsvärk faktiskt.
Men visst kan det vara en nackdel att väga 10-15 kg mer än dom där snorvalparna som åker skitfort. :)

Jag har inte tränat sen i söndags nu.
Vi får väl se när andan faller på...

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Vad är det för funktionalitet du använder, vad saknar du?

Jag loggar vikt, reps och tid däremellan.
Den låter mig själv namnge övningar och jag väljer vilken kategori jag vill stoppa övningen i.
Jag kan själv skapa kategorier.

Appen kommer med några basic övningar och kategorier sen fyller man på själv med sina övningar.
Den syncar mot icloud och jag får upp samma data i paddan som i iphonen.

Jag saknar faktiskt inget där. Den fyller mina behov.

Men om du har ett behov som jag inte visste att jag har så är jag öppen för förslag. ;)

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag loggar vikt, reps och tid däremellan.
Den låter mig själv namnge övningar och jag väljer vilken kategori jag vill stoppa övningen i.
Jag kan själv skapa kategorier.

Appen kommer med några basic övningar och kategorier sen fyller man på själv med sina övningar.
Den syncar mot icloud och jag får upp samma data i paddan som i iphonen.

Jag saknar faktiskt inget där. Den fyller mina behov.

Men om du har ett behov som jag inte visste att jag har så är jag öppen för förslag. ;)

Jag har vissa behov som inte verkar finnas där! Jag tänkte släppa appen gratis här på sporthoj och på ett annat forum först, så nog ska vi kunna fylla ett behov du inte visste att du hade. ;)

Jag skulle gärna höra vad Plåtis har att säga också! Eftersom min app primärt riktar sig till sådana personer. :D

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Yamaha -R6 09
jaha då har man varit ute på sin första cykel runda vart nästan 4 mil första turen sen spinning på det igår brände gött i benen sen

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Städade hemma igår och tycker att denna bild från när jag var cirka 22 har en plats här. 6 månader senare vägde jag 57 kg mindre.
ImageUploadedByTapatalk1400141356.259313.jpg

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag har vissa behov som inte verkar finnas där! Jag tänkte släppa appen gratis här på sporthoj och på ett annat forum först, så nog ska vi kunna fylla ett behov du inte visste att du hade. ;)

Jag skulle gärna höra vad Plåtis har att säga också! Eftersom min app primärt riktar sig till sådana personer. :D

Använde flitigt olika appar tidigare men ingen av intresse så jag slängde en efter en. Idag använder jag anteckningsblock och penna. Det som skulle vara optimalt är att det är enkelt att mata in siffror och övningar och det får gärna vara flexibelt. Sen över tiden vore det kul att se på graf hur utvecklingen ser ut. Sen också kunna lägga in speciella tillfällen som t.ex tävling samt hur en laddat upp inför den.

Men än så länge bloggar jag och skriver i mitt block. :)

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Använde flitigt olika appar tidigare men ingen av intresse så jag slängde en efter en. Idag använder jag anteckningsblock och penna. Det som skulle vara optimalt är att det är enkelt att mata in siffror och övningar och det får gärna vara flexibelt. Sen över tiden vore det kul att se på graf hur utvecklingen ser ut. Sen också kunna lägga in speciella tillfällen som t.ex tävling samt hur en laddat upp inför den.

Men än så länge bloggar jag och skriver i mitt block. :)

Jefit?
uploadfromtaptalk1400158845873.jpg

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Ja, det finns. Liksom statistik med grafer för olika perioder och logg. Jag hade bara ingen skärmdump på det utan tänkte du kunde kolla själv. ;)

Som sagt, bara ett tips som jag tyckte stämde hyfsat.

Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hehehe så skönt att aldrig träna ben! :D
Eller hur! ;)

Eller så är sammanfattningen gjord efter en veckas träningsuppehåll och jag har inte kommit till benpasset än eftersom jag loggar cykling i en annan app.. :cool:

Motivationen och orken har ju klart avtagit i takt med pollenmängden också, eftersom jag inte är "van" att reagera utan relativt nybliven pollenallergiker tar det emot oresonligt i april/maj... Skräp!

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...