Vad får dig att tro att du då vet mer än killen du studerade på gymmet? Du är ju uppenbarligen inte helt nybörjare längre, utan på väg till någon sorts fortsättning, och borde förstå att andra kan göra tex romanian eller raka marklyft, vilket det låter som på din beskrivning? Jag tycker det är lite muppigt att gå runt på gymmet och tro att man kan så mycket mer än andra om det de håller på med.
Jämför frågeställningen "Varför svankar en del när de bänkar?" med uttalandet "Jag såg en kille på gymmet som inte lyckades göra övningen så som jag tycker den ska göras."
Det ena tyder på ett intresse eller nyfikenhet på varför andra gör annorlunda. Det andra tyder på ett oförstående till att andra kan göra på ett annat sätt.
Var bor du någonstans? Finns det inga riktiga lyftargym där då? Själv kör jag på ett lyftargym ibland, men mest på Friskis för det är nära. Jag tror resultatet kommer mer utifrån den egna insatsen än att gymmet är smutsigt vs färgglada kläder.
1. Vad hade min dagsform med det att göra? Hade det gjort nån skillnad om jag dragit 210kg?
2. Det var inte romanian, eller ens försök till. Ett helt rakt marklyft som kroknade och aldrig lyftes hela vägen. Oavsett vilket lyft det är så ska inte magen tappa trycket eller hur?