Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

Vargen

#48 Kungaklassen
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
KTM 450 SMR -06, KTM 525 EXC/SM -03
Men finns det risk att gruset är så blött att det inte blir körning på det?
Här är det torrt och har inte regnat sen i torsdags tror jag. Har det regnat hos er nyligen?
Åker inte o tränar om det bara blir asfalt.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Det har inte regnat så det är bara att komma och köra, gruset är öppet.

Sen håller jag inte med Lasse, det är ingen som inte släpper ut någon på gruset för att det är blött eller halt utan för att asfalten blir så skitig ett långt tag framöver, bara för att det är en motardbana går det inte ut på att göra den så skitig och hal som möjligt. Jag tror det är rätt att offra en grusträning nån gång ibland för att istället göra efterföljande träningar bättre. Sen är det väl endast nån enstaka gång i år som inte gruset körts alls?

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Det har inte regnat så det är bara att komma och köra, gruset är öppet.

Sen håller jag inte med Lasse, det är ingen som inte släpper ut någon på gruset för att det är blött eller halt utan för att asfalten blir så skitig ett långt tag framöver, bara för att det är en motardbana går det inte ut på att göra den så skitig och hal som möjligt. Jag tror det är rätt att offra en grusträning nån gång ibland för att istället göra efterföljande träningar bättre. Sen är det väl endast nån enstaka gång i år som inte gruset körts alls?

2000 att sopa banan, värt att hoppa gruset ibland, men det är 26 grader idag så det blir bra

Jånte

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2006
Hoj
Masturbike
En del i klubben är lite mer rädda än andra för att släppa ut förare på gruset för att det är lite blött/fuktigt. För att dom själva kanske tycker det är lite halt.

Fan, det är ju motardbana. Och om man nu skulle dra ut lite grus på asfalten!! So what?? :va det är ju motardbana.

Om det är en vattenpöl? Hojjar utan styre får ändå inte köra på banan. Det går att köra bredvid stora pölar. det är ju motardbana.

Lite synd att folk som kommer långväga ifrån inte fått köra grus. För att det har varit lite blött. det är ju motardbana.

Men vi har väl alla olika uppfattning om vad som är körbart och inte. Och det går väl inte att säga vad som är fel och vad som är rätt, det är ju en eller flera personliga åsikter.

Så du får väl chansa och åka upp. Och hoppas att träningsledaren är flexibel.

Jag är en av de som gärna ser att man inte åker gruset om det är LERIGT!!!! Som det var sist jag åkte(tror det var i Lördags) var det riktigt smetigt på morgonen och skiten hängde med hojjarna till neförsbacken, därför lade jag ett förslag till samtliga 5(!) som var och tränade om vi skulle stryka gruset en stund istället för att smörja in större delen av asfalten.
Rätt eller fel är väl upp till var och en att bedömma och jag får väl vara en "sissy" då det kan jag leva med men de som var där var med på det och banan höll sig fin och gruset var alldeles utmärkt att åka på under andra hälften av träningen efter vi sopat bort lite vattenpölar och solen fått göra sitt.

Så det var min personliga åsikt som jag föreslog den dagen och hade ingen tyckt som jag hade jag givetvis kört gruset, kanske inte med samma glädje som när gruset är fint och asfalten torr med bra fäste. Men det är som Lasse säger helt olika uppfattningar om hur banor ska se ut så vi får väl köra ett riktigt "mudrace" nån dag när det regnar så får de som gillar att kasa fram tvären också sitt favvo underlag och vi som gillar fäste får träna på hasandet.:tummenupp

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Många har säkert glömt, möte imorgon onsdag kl.18 vid banan.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Aj då! Kanske blir att vara kvar o terrorisera sandcrossbana här i sthlm istället.... hmm tänker så det knakar :confused: :confused: :confused:

vet inte riktigt vad som sagts om vädret i morgon.. är själv jäkligt åksugen.. håll koll i tråden här så får vi se om det spricker upp till kvällen.. eller så efteranmäler du dig och kör dråpslaget:tungan

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Kommer alla och kör imorrn? Jag är träningsledare så ingen behöver vara orolig att ingen är där och öppnar, det har varit fint hela dagen idag också så det blir nog kanon.

Först kör vi som fan och sen kollar vi när Stoffy ska köra crosstävling. :tummenupp

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Om någon klubbmedlem missat Jockes mail så är det viktigt möte imorgon onsdag kl.18 i klubblokalen. Vi har lite att diskutera inför SM-deltävlingen och vill ni inte att jag ska få som jag vill så är det bäst att ni kommer dit och säger det. :)

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Japp, precis som vanligt, imorrn ser jag personligen till att grinden öppnas. :)

Ronta

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
..
Är det körning som vanligt imorgon oxå..? Jag tänkte åka då.. :tummenupp

/R

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Träning som vanligt.

Annars om du/ni vill prova en ny bana så åker vi till Rättvik imorrn, riktigt kul bana, lite längre att åka men värt varenda km. :)

Ronta

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
..
Ja Ronta...klart du ska med till Rättvik. Sveriges coooolaste motardbana, ca 1240 ma lång med några tuffa kuperade sektioner!

Grejen är den att jag lär träna på mitt grus åkande och hopp.. Så det får bli Örebro för min del.. :tummenupp

** Idag har vi varit på Lunda flygfältet och fixat med motardbanan, Grusdelen är påbörjad, diverse röjning av sly och lite däck är utlagda som banmarkering.. Det är en hel del jobb kvar men det kommer bli en cool bana när det är klart. ca 1250m lång!! :yoparty

/R

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...