Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Näe, vi var TVÅ. Tack Marcus :tummenupp
Plus att Hoff varit ute en hel bunt timmar tidigare på dan.

Tycker att åtminstone de som anmält sig att köra tävlingen (även de som inte ska tävla såklart utan alla som använder banan) och bor i stan/kommun/länet borde kunna ställa upp på att bygga bana åt sig själva :(
(Ola återhämtar sig från hjärnskakningen men hade åtminstone hyfset att höra av sig om det)

Vi hade tänkt att den planerade arbetsdagen den 19e skulle gå till finslipningar men nu måste nog en hel del göras då som skulle gjorts igår. Om inga fler kommer då heller vette fan var arrangemanget tar vägen...

Banan blir asbra om nya hoppen får sätta sig ordentligt. Det kördes mer grävmaskin idag så jag gissar att det är klart för test till helgen.
Ber om ursäkt för at tjag inte kunde komme och jag förstod att det inte skulle bli så många med tanke på att det oftast bara är Marcus, Blom och jag som brukar vara där. Nu jobbade Blom och jag var redan uppbokad innan jag fick reda på arbetsdagen. Men vi får hålla tummarna för att fler kan en 19e.

En himla tur att vi har Hof som sliter och jobbar utan att köra på banan även Jocke gör ett bra jobb med Internet och allt vid sidan av så jag tycker att vi andra får ta och rycka upp oss det är lätt att ta saker och ting för givet, ofta är det lite sent när det är för sent ;)
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
jag har varit sjuk sen i tisdags med feber o snor och har inte änns varit på jobbet varesig i går eller idag och troligen inte imorgon heller så därför kom inte jag, brorsan hälsar att han är fortfarande gipsad
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
hörde ikväll någon om att gruset var ombyggt.. men varför är min fråga

Sluta "höra" så mkt ;)

Fetare hopp, bättre (större) vallar och bättre yta på flera ställen är det som gjorts. Tror det blir asbra om översta gruslagret håller :tummenupp
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Har en helt orgnal SXV 550 kan man komma och köra på den banan? Behöver montera uppsamlingskärl?

Går det åka med Dunlop sportmax däck?

Vad kostar det?

Är det träning varje helg?
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Har en helt orgnal SXV 550 kan man komma och köra på den banan? Behöver montera uppsamlingskärl?

Går det åka med Dunlop sportmax däck?

Vad kostar det?

Är det träning varje helg?

Klart du kan. Varmt välkommen. U-Kärl? Nej, du har ju insprutning. Uppsamlingskärl för ev kylvatten är dock rekomendabelt.

Dunlopp sportmax? Nej, det går inte. Ja det går. Det är upp till föraren vad han anser om däckval. Det håller ju inte i lika bra som ett motard slicks. Till slut är man där då däcken begränsar ens utveckling. Så du får själv avgöra om det går eller ej.

200 kr kostar det.

Ja, än så länge är det träning varje helg. info på www.teknismc.se under fliken tävlingsformer.

Det kommer nog vara ganska många nu innan SM-deltävlingen. Så kom hit och kör vetja, och passa på att se hur SM-förarna kör.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Vad har ni för grussort på översta lagret?:va

Våran bana är jord/lera, vi har lagt på lite olika sorters kross/mjöl/grus men det blir mest som lösgrus ovanpå när det är så hårt under, så det blir bortkört och kvar blir jorden/leran och det är nog det bästa, det blir iaf packat.

Kanske någon annan kan svara bättre, jag tycker mest att det vi provat inte funkat. Det är svårt, det ska ju funka både att köra på samtidigt som det inte får följa med för mycket på däcken ut på asfalten.

Har en helt orgnal SXV 550 kan man komma och köra på den banan? Behöver montera uppsamlingskärl?

Går det åka med Dunlop sportmax däck?

Vad kostar det?

Är det träning varje helg?

Som Lasse säger, insprutning=inget uppsamlingskärl för bensin, och kylarvatten finns det redan kärl för. Det jag skulle kräva av dig om du kom är att tömma den på glykol. Annars är det bara att komma och köra. :tummenupp

För din egen skull borde du najja bromsar och pluggar mm också men krav på det är det endast till tävling.
 
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo

Som Lasse säger, insprutning=inget uppsamlingskärl för bensin, och kylarvatten finns det redan kärl för. Det jag skulle kräva av dig om du kom är att tömma den på glykol. Annars är det bara att komma och köra. :tummenupp

För din egen skull borde du najja bromsar och pluggar mm också men krav på det är det endast till tävling.

Räkna inte med mig i helgen men kanske nästa. Vore kul att komma bort för att prova och det hade jag gjort om det inte var jobbig att köra längre med den. Har 10 mil till banan och det är frågan om jag orkar köra med den (20 mil T&R) Annars får jag fixa släp eller buss:)

Tack för svaren!
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Räkna inte med mig i helgen men kanske nästa. Vore kul att komma bort för att prova och det hade jag gjort om det inte var jobbig att köra längre med den. Har 10 mil till banan och det är frågan om jag orkar köra med den (20 mil T&R) Annars får jag fixa släp eller buss:)

Tack för svaren!

Äh, kom igen nu. Men kanske bäst du låter bli. För om du en gång har provat bana, så kommer du inte ha några bekymmer med att åka tio mil till banan flera ggr. :)


Var det några som körde idag? Hur gick det? Det började hagla idag på eftermiddagen. Intressant morgondag blir det. Eifrém kommer och gasar lite. Får ta rygg på honom i leran. :yoparty
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Minns inte exakt, 7-8 st kanske, många blev nog skrämda av att det regnade när de slog upp ögonen imorse men det torkade upp riktigt bra runt lunch.

Kommer det inget mer regn blir det ingen lera, nya gruset sväljer nog regnskuren bra. Det kommer fler namnkunniga imorrn så det blir ingen brist på folk att ta rygg på. :)
 

doordie

#500
Gick med
15 Mar 2005
Ort
Uppland
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Använd asfaltkross på grusdelen. Borde vara bra vid regn.

Vi i Lunda tänker använda malmkross i 0-16mm kornstorlek och grus ifrån travbana i påfart/avfart och i velodromkurvan,även i upphoppen och landningen på platåhoppen för att få en hård yta.
Mycket vältande blir det antar jag.:va

Hoppas det funkar!:tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top