Tråden för de nattaktiva!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
jaha, men det kommer jag ju göra även efter jag fått a1 kortet, för miton räknas inte som lätt mc :rolleyes: förstår vad du menar dock,

jafan :)

Äh, trim räknas knappt. Det viktigaste får väl ändå vara att man har någon typ av behörighet (säger inte att det är ok att köra tung båge om man har a1-kort, men trimmad lätt hoj kan väl gå an. Går ju ändå bara marginellt snabbare när vi nu pratar tvåtaktare).

:tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Last edited:

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Äh, trim räknas knappt. Det viktigaste får väl ändå vara att man har någon typ av behörighet (säger inte att det är ok att köra tung båge om man har a1-kort, men trimmad lätt hoj kan väl gå an. Går ju ändå bara marginellt snabbare när vi nu pratar tvåtaktare).

:tummenupp
nja.. strypt=110 kmh topp.. ostrypt=170 kmh :rolleyes:
strypt=15 häst
ostrypt=34 häst, 36 med mitt avstämda rör
Vad gör man när det inte kommer nått vettigt på tv? :)

vattnar SAMMA rabatt i 3 timmar ? :va

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
nja.. strypt=110 kmh topp.. ostrypt=170 kmh :rolleyes:
strypt=15 häst
ostrypt=34 häst, 36 med mitt avstämda rör

vattnar SAMMA rabatt i 3 timmar ? :va

Sån skillnad?:va Min TZR125:a gjorde ca 150 mätarfart stryp och sen plus 20-30 ostrypt. Och jag tror att den har ca 30 häst ostrypt.

Min RD350 hade precis samma toppfart strypt som ostrypt, det enda som skiljde var pyttelite acceleration då jag inte kunde gasa fullt på grund av trottelstoppen. Men det gick exakt lika fort och accade fortfarande som ett skollat troll när den var strypt. Tvåtakt är perfekt för folk med mellankort:tummenupp

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Sån skillnad?:va Min TZR125:a gjorde ca 150 mätarfart stryp och sen plus 20-30 ostrypt. Och jag tror att den har ca 30 häst ostrypt.

Min RD350 hade precis samma toppfart strypt som ostrypt, det enda som skiljde var pyttelite acceleration då jag inte kunde gasa fullt på grund av trottelstoppen. Men det gick exakt lika fort och accade fortfarande som ett skollat troll när den var strypt. Tvåtakt är perfekt för folk med mellankort:tummenupp

japp, den har 7-växlar och väger 120 kilo torrvikt

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj

Har haft både TZR & mito, var ganska förbannat stor skillnad faktiskt. Dock inte kört någon av dem strypta.

Nian är det rätt stor skillnad på 33hk med brickor & 150 utan. :D (lide sugtrimmad på tjöpet)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Tror jag väl ändå inte. Jag är då inte helt liten. :tungan

Bild? Så man har nåt att jämföra med;)

japp, den har 7-växlar och väger 120 kilo torrvikt

TZR:en har bara 6 och väger ungefär samma... Men ändå, skumt att din skulle gå så illa strypt. 110 är ju fan mindre än vad någon av mina gamla fyrtaktshondor (också 125cc) gjorde...

Last edited:

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Har haft både TZR & mito, var ganska förbannat stor skillnad faktiskt. Dock inte kört någon av dem strypta.

Nian är det rätt stor skillnad på 33hk med brickor & 150 utan. :D (lide sugtrimmad på tjöpet)

jag har dock lite problem med min, den orkar inte varva ur 5an,6an och 7an, men tror de var pågrund av att avgasports saken inte satt på ordentligt, så ska ut och trycka när den har blivit lite inkörd

4-takt=14,7 hästar ungefär(ostrypt)
2-takt strypt=15 hästar ungefär

ser du något samband ? :tungan

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
jag har dock lite problem med min, den orkar inte varva ur 5an,6an och 7an, men tror de var pågrund av att avgasports saken inte satt på ordentligt, så ska ut och trycka när den har blivit lite inkörd

4-takt=14,7 hästar ungefär(ostrypt)
2-takt strypt=15 hästar ungefär

Finns ju lite justermån på den jo, akta så den inte slår i kolven dock, brukar kunna göra det på mito om det bli fel. :eek:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Stalker? :va :D :brynad

Ligger på 87/88kg typ på ~195cm iaf. Äkta viking. :p

You know it:brynad

Jag är ett par kilo lättare, men du är ganska mycket längre. ca en 12-13 cm skulle jag tro. Och jag har inte så värst mycket kroppsfett längre:D

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Bild? Så man har nåt att jämföra med;)

TZR:en har bara 6 och väger ungefär samma... Men ändå, skumt att din skulle gå så illa strypt. 110 är ju fan mindre än vad någon av mina gamla fyrtaktshondor (också 125cc) gjorde...

d e inte ofta man ser en kille fråga bild på en annan killes snopp, tror nog du är bög på riktigt. dock så har jag inget emot bildbevis. :D :tungan

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
fan va illa, jag e 184 och väger 86 kilo rena muskler! :tungan

hehe spinkis spinkis spinkis :D

Jag är en och 82, och ungefär samma vikt. Vill ha bevis på att du är enbart muskler innan jag tror på det:D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
d e inte ofta man ser en kille fråga bild på en annan killes snopp, tror nog du är bög på riktigt. dock så har jag inget emot bildbevis. :D :tungan

Jag bejakar min feminina sida:tuttar Men nu handlar det bara om inbördes tävlan män emellan, så du ska vara tyst:D

Vad får jag av dig om du får på mig?:brynad

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
You know it:brynad

Jag är ett par kilo lättare, men du är ganska mycket längre. ca en 12-13 cm skulle jag tro. Och jag har inte så värst mycket kroppsfett längre:D

Med eller utan kallingar? :)

Fasen, trodde vi skrämt bort dig! :D

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...