Tråden för de nattaktiva!

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Gutt som fan eftersom man jobbar natt o e ledig lite konstiga dagar så man kikar iväg o shoppar en tisdageftermiddag istället.

Meeeen, av nån jävla anledning så tycker fan jag att det alltid är fullt på gallerian ändå, folk verkar inte ha nå jävla jobb.
Undrar hur fan det är på lönehelg då :död

right oonn.. nu kan vi rocka hela natten juh

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Gutt som fan eftersom man jobbar natt o e ledig lite konstiga dagar så man kikar iväg o shoppar en tisdageftermiddag istället.

Meeeen, av nån jävla anledning så tycker fan jag att det alltid är fullt på gallerian ändå, folk verkar inte ha nå jävla jobb.
Undrar hur fan det är på lönehelg då :död

De där har jag undrat över också, de är ju aaalltid massa folk på stan oavsett om de är kl 9, 12, 14 eller 18 !

De borde klippa sig och ......

Kan det vara så pass många som jobbar natt eller liknande?
Iofs skulle inte jag springa på stan mitt på dagen om jag jobbade natt

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
De där har jag undrat över också, de är ju aaalltid massa folk på stan oavsett om de är kl 9, 12, 14 eller 18 !

tror det mest handlar om folk som behöver klippa sig och börja jobba hos vägverket.. speciellt alla dessa PRO medlemmar som blockerar banken på förmiddan

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

Mje de e mest när man varit ledig hela måndagen som idag o sen kanske orkar sig upp på tisdagen..
Vilket jag har funderingar på.. men jag slår vad om att de kommer va jävla massa folk oavsett.

Som min ex-sambo..
Jaha, va gör du om dagarna nu för tiden då..
"Brukar vara ute i gallerian o strosa runt med barnvagnen, lalalalala" :näsblod

jaså du tänkte så...lite mevadio och en kaffe lsöer det mesta

Ja sitter uppe utan kaffe...

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Nej det är sant.
Man bidrar till att den inte skövlas, så djuren får nånstans att bo. När tillräckligt många köpt in sig på marken kan vi köpa upp ny regnskog!

Okey, samma som de som köper en stjärna alltså..
:rofl

"Jo men de e säkert, dendär stjärnan där ser du, där i mitten, den är min..bara 500 i månaden, lätt värt"..

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Jag tänkte på en sak nu när ni snackar om stjärnköp osv.
Det finns ju ett ställe på nätet där man kan köpa en tomt på månen, ponera nu att man gör det, tänkt sen att nästa gång en månlandning äger rum på månen och att dom råkar landa på min tomt som jag köpte, hur mycket borde man rimligen kunna ta i hyra för att dom parkerar på min tomt?
Det är ju ändå NASA eller andra länders motsvarighet så ont om pengar borde dom ju inte ha.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
ja, 5% gick till Unicef, men resten då ?
Vem äger dom ? Hur kan en firmna i Sverige namnge en stjärna ?
Visst det skrevs in i nån copyrightbok i usa, just det, i USA.
Tänk om en Somalisk firma namnger samma stjärna då ?

Det där borde ju klassas som bedrägeri. Man kan/får inte sälja något man inte äger.

Ja det är ju just bedrägeri det är... precis som dedär 2000kvm regnskog som tidigare person köpt... rent jävla bullshit som lurar av folk pengar...

Jag tänkte på en sak nu när ni snackar om stjärnköp osv.
Det finns ju ett ställe på nätet där man kan köpa en tomt på månen, ponera nu att man gör det, tänkt sen att nästa gång en månlandning äger rum på månen och att dom råkar landa på min tomt som jag köpte, hur mycket borde man rimligen kunna ta i hyra för att dom parkerar på min tomt?
Det är ju ändå NASA eller andra länders motsvarighet så ont om pengar borde dom ju inte ha.

Problemet är ju bara den att det är lika legitimt som att jag skulle sälja dig en bit av skog i somalia, marken är inte min o definitivt inte din, men ingen av oss kommer besöka platsen :D
Hmm...deal? :D

Last edited:

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Ja det är ju just bedrägeri det är... precis som dedär 2000kvm regnskog som tidigare person köpt... rent jävla bullshit som lurar av folk pengar...

Problemet är ju bara den att det är lika legitimt som att jag skulle sälja dig en bit av skog i somalia, marken är inte min o definitivt inte din, men ingen av oss kommer besöka platsen :D
Hmm...deal? :D

så sant.
Nu e det TopGear på tv ( BBC Knowledge)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Okey, samma som de som köper en stjärna alltså..
:rofl

"Jo men de e säkert, dendär stjärnan där ser du, där i mitten, den är min..bara 500 i månaden, lätt värt"..
Egentligen inte. När ett trädbestånd är betalt köps ny. Jag skiter i vilket träd som är mitt, jag bidrar SOM SAGT till att skogen inte köps utav företag med intensionen att skövla, och därmed överlever det naturliv som existerar.

Kolla upp lite fakta innan du snackar skit. Pengarna till stjärnan eller en tomt på månen, går enbart till administrativa kostnader. Det FINNS faktiskt företag som på enkelt sätt köper upp regnskog, som faktiskt är sjukt billigt i brasilien, och köper mer desto fler som ger pengar. Mellan 10-20% är administrationskostnader

Last edited:

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
jo men då borde ju myndigheterna sätta stopp för sådan försäljning om den nu inte är legitim.

Nu har jag såklart inte köpt en tomt på månen, tänkte mer på vad man skulle kunna ta i parkeringavgift vid ett sånt tillfälle.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!