Tråden för de nattaktiva!

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Du jobbar 140 timmar på en månad då istället för 160. Iofs nice. Vi kör 12h på helgerna här, på mitt tidigare skiftjobb körde vi 14 timmarspass (fre kl 18 till lör kl 8).

Jag vänjer mig aldrig vid 12h pass, det är vidrigt. Kommer helt ur fas så det tar 2 dagar att komma tillbaka igen.

Kanske har med ålder att göra, hade lättare förr....

Sanna

Vild och galen
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
CBR 1000 -10
Du jobbar 140 timmar på en månad då istället för 160. Iofs nice. Vi kör 12h på helgerna här, på mitt tidigare skiftjobb körde vi 14 timmarspass (fre kl 18 till lör kl 8).

Jag vänjer mig aldrig vid 12h pass, det är vidrigt. Kommer helt ur fas så det tar 2 dagar att komma tillbaka igen.

Kanske har med ålder att göra, hade lättare förr....

Fast jag börjar fan fundera på om ngt händer efter man fyllt 25 för jag har aldrig haft problem tidigare men nu är det tyngre.. Fast det är ganska skönt att ha dagarne lite fria och kunna hitta på lite skojigheter även fast man jobbar men nu går mkt tid till att sova tyvärr..

Men usch.. 14 timmar?! Omänskligt.. Jag tycker fan 10 är jobbigt :tungan

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jag uppskattade lediga dagar mitt i veckan förut, nu är jag mest sur på att ingen annan är ledig då. Kanske får jag mer surprylar gjorda (disk, städ osv) men det negativa överskuggar det positiva numera.

MikkE

Guest
Men usch.. 14 timmar?! Omänskligt.. Jag tycker fan 10 är jobbigt :tungan
Om man ska gå efter 40 timmars schema/vecka så jobbar jag ju hellre 10h/dag måndag - torsdag (06-17), än 8h/dag måndag - fredag (07-16). Tre dagar ledighet i sträcka är ju king!

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Tjenare på er, Själv sitter jag på Flygplatsen i Mexico city och dricker ett öl. Jobbat 14 timmar om dagen i 10 dagar här och skall hem en sväng.
Ett dygn i Sverige sedan New York och där efter Brasilien.
Livet är hårt ibland.

Sanna

Vild och galen
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
CBR 1000 -10
Om man ska gå efter 40 timmars schema/vecka så jobbar jag ju hellre 10h/dag måndag - torsdag (06-17), än 8h/dag måndag - fredag (07-16). Tre dagar ledighet i sträcka är ju king!

Jo jag jobbar också fler timmar när jag väl jobbar... På mitt förra jobb jobbade vi 6h och ledig en dag i veckan.. hua.. jobbigt... men man ska väl inte klaga...

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Tjenare på er, Själv sitter jag på Flygplatsen i Mexico city och dricker ett öl. Jobbat 14 timmar om dagen i 10 dagar här och skall hem en sväng.
Ett dygn i Sverige sedan New York och där efter Brasilien.
Livet är hårt ibland.

Oj, var rädd om dig:)

Sanna

Vild och galen
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
CBR 1000 -10
Jag uppskattade lediga dagar mitt i veckan förut, nu är jag mest sur på att ingen annan är ledig då. Kanske får jag mer surprylar gjorda (disk, städ osv) men det negativa överskuggar det positiva numera.

Ja, men tänk va fina hem vi får?? Mitt hem har aldrig varit så rent som sen jag började jobba natt.. haha

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Själv jobbar jag 5 nätter lrdig natten mellan fredag - lördag samt natten mellan lördag- söndag. sen 5 nätter and so on. and so on. har gjort det i snart 3 år o trvis bra med det.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Dagveckan, mån-tors 0630-1600. Fre 0630-1430.

Kvällsveckan, mån-tors 1545-2400. Fre ledig.

Föredrar kvällsveckorna med kortare arbetstid, sovmorgon, en extra ledig dag och lite mera betalt :D

Det jobbiga är när man skall kliva på måndag morgon i grisottan när man normalt går och knoppar vid den här tiden ungefär... Brukar bli att jag skippar att sova natten till måndag och sen somnar som en klubbad säl måndag kväll...

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
All forskning kring skift visar på att man inte tjänar något på att jobba långa omgångar för att vara ledig längre. Det sliter mer på kroppen mot att köra korta jobbperioder varvat med korta ledigheter. Något som jag själv märkt tydligt när vi la om vårt schema från långa perioder till korta. Man fräschnar till fortare och mår mycket bättre.

Så - gå inte i fällan med lockande långa jobbomgångar för att få vara ledig länge. Det sliter rejält, framför allt med nattpass.

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
God natt på er alla som fortfarande är vakna.
Sitter här nu sista natten, till helgen väntar en 25år fest. samt att min mor ska åka till tyskland med jobbet och handla lite.
nån som kan rekomendera något gott som hon kan köpa hem till mig????

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Hur ofta jobbar ni natt? Vi kör sexveckors schema, med 4 nätter en vecka och 3 den följande, så totalt en nattvecka på sex.

Kör en nattvecka i månaden med start på söndagkvällen. Sista natten nu, ska till och med smita hem tidigare idag...! Gött..

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Dehär skulle vara andra och sista natten denna vecka, men de sket sig när ja råkade tacka ja till jobb imorrn och eventuellt hela helgen me :gnissla

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Natt 4/4 för mig denna vecka. Nästa vecka är det natthelgen, börja 23 på fredag, sen är det 19-07 resten av helgen.

Knight rider ackompanjerar mig medan jag städar upp min laptop som har hinkvis med dubletter...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bara jag här?:va

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...