Tråden för de nattaktiva!

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Yee, fortfarande vaken, imorrn blire nattjobb igen, men ja e så jävla trött så ja går o lägger mig snart, får försöka sova länge ändå så man orkar med morgondagen...

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jag är här till 5:45, är på ett annat skift o jobbar extra o det är dötrist!
Vad jobbar du med då?

Driftövervakning, solokvist vilket tenderar att bli väääldigt segt.

Sundström, du skulle väl fräsa äggkoppar eller vad var det vi tramsade om på min förra nattvända?

Jag skulle vilja ha fotpinnar... :rolleyes:

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....

Sundström, du skulle väl fräsa äggkoppar eller vad var det vi tramsade om på min förra nattvända?

Ahh, samma som mig då. Just nu e det riktigt segt!!!! Vad gör ni andra för att hålla er vakna in på småtimmarna?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Ahh, samma som mig då. Just nu e det riktigt segt!!!! Vad gör ni andra för att hålla er vakna in på småtimmarna?

Jag laddar upp med TV-serier i datorn. När TV-tablån glesnar och Guthy Renker börjar berätta om sina fantastiska krämer eller Ellen DeGeneres show börjar, så börjar jag kolla på datorn istället.

Ellen DeGeneres show måste vara det absolut mest meningslösa "hylla-mig"-programmet genom tiderna. Släpa dit folk genom att ge dom reklamprylar, sen filmar man programledaren när hon dansar med publiken och grenslar ett bord....? :va

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
Jag laddar upp med TV-serier i datorn. När TV-tablån glesnar och Guthy Renker börjar berätta om sina fantastiska krämer eller Ellen DeGeneres show börjar, så börjar jag kolla på datorn istället.

Ellen DeGeneres show måste vara det absolut mest meningslösa "hylla-mig"-programmet genom tiderna. Släpa dit folk genom att ge dom reklamprylar, sen filmar man programledaren när hon dansar med publiken och grenslar ett bord....? :va

Ha ha, ja sånt skräp tittar jag inte på. Vi sitter 7-8st o jobbar ihop så vi kan inte titta på för mkt film. Men lite tv o ngt program på datorn går ju alltid att se på.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
har ni mycket nattliga rutiner? Om inga larm kommer som kräver omedelbar uppmärksamhet har jag ca 2-2,5 timmar mellan varje rutin, som i sin tur tar max 10 min.

P - Certifierad väntetekniker

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
har ni mycket nattliga rutiner? Om inga larm kommer som kräver omedelbar uppmärksamhet har jag ca 2-2,5 timmar mellan varje rutin, som i sin tur tar max 10 min.

P - Certifierad väntetekniker

Jag går en runda i fabriken vart fjärde timme, tar lite prover, o kollar så att allt ser o låter ok. I övrigt är det normalt några larm/h som kräver några knapptryckningar, jäkligt soft mao. Hälften sover här på jobbet nu.....

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05

Teskedar var det... Blev riktigt fina! Den här veckan har det blivit en minnesplackett... (stavas det så?) Idag finns ingen tid till hemarbete, två man kort samtidigt som jag ska utbilda folk i processkunskap... (svettigt)

Fotpinnar kan väl inte vara så knepigt eller?

Edit: SheDevil, är du nöjd med din hoj? Går i bytestankar... :rolleyes:

Last edited:

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Här sitter man som vanligt.
har ni inte så mycket för er å kanske ni kan hjälpa mig med ett litet dilemma.

Det är så att jag delar för tillfället lägenhet med min kusin, nu har hon hittat en annan lägenhet som hon ska flytta in i nästa vecka.
problemet är att jag vet inte om jag ska hitta en bostadsrätt eller hitta nån som vill vara inneboende.
vill ju helst inte bli av med denna eftersom jag trivs jävligt bra men det blir lite väl dyrt att bo här själv.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
BR är mer ekonomiskt på sikt så gott som alltid. Kika och räkna - hittar du en lya som har samma eller lägre totalkostnad än din nuvarande är det inget snack. Bara att slå till! Fokusera på låg hyra, så sjunker dina bostadskostnader vartefter du amorterar av lånet.

Att du inte vill göra dig av med din nuvarande låter mer som klassiska "man vet vad man har men inte vad man får". Börja med att leta BR så kommer den känslan släppa...

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
Här sitter man som vanligt.
har ni inte så mycket för er å kanske ni kan hjälpa mig med ett litet dilemma.

Det är så att jag delar för tillfället lägenhet med min kusin, nu har hon hittat en annan lägenhet som hon ska flytta in i nästa vecka.
problemet är att jag vet inte om jag ska hitta en bostadsrätt eller hitta nån som vill vara inneboende.
vill ju helst inte bli av med denna eftersom jag trivs jävligt bra men det blir lite väl dyrt att bo här själv.

Hitta en BR, du får ju tillbaks ca 30% i det du betalar i ränta o lägenheterna är väl inte så dyra i Kristianstad? En BR sjunker ju sällan i värde så det är en bra investering:tummenupp Klarar jag att ha ett hus själv så klarar du nog en BR:)

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
BR är mer ekonomiskt på sikt så gott som alltid. Kika och räkna - hittar du en lya som har samma eller lägre totalkostnad än din nuvarande är det inget snack. Bara att slå till! Fokusera på låg hyra, så sjunker dina bostadskostnader vartefter du amorterar av lånet.

Att du inte vill göra dig av med din nuvarande låter mer som klassiska "man vet vad man har men inte vad man får". Börja med att leta BR så kommer den känslan släppa...

Hitta en BR, du får ju tillbaks ca 30% i det du betalar i ränta o lägenheterna är väl inte så dyra i Kristianstad? En BR sjunker ju sällan i värde så det är en bra investering:tummenupp Klarar jag att ha ett hus själv så klarar du nog en BR:)

Har kollat runt lite på BR, den jag är mest intresserad av blir i slutändan ca 5000 kr billigare i månaden än där jag bor nu.

problemet som jag ser det är att jag har blivit lite bortskämd av att bo i denna lägenheten jag har nu, (mitt i centrum, nära till allt)
min nuvarande hyra ligger på 7800kr/mån.
ska kontakta banken imorron o kolla hur mycket jag e god för att låna till en BR.

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
Har kollat runt lite på BR, den jag är mest intresserad av blir i slutändan ca 5000 kr billigare i månaden än där jag bor nu.

problemet som jag ser det är att jag har blivit lite bortskämd av att bo i denna lägenheten jag har nu, (mitt i centrum, nära till allt)
min nuvarande hyra ligger på 7800kr/mån.
ska kontakta banken imorron o kolla hur mycket jag e god för att låna till en BR.

Men då är det verkligen good buisness om du hittar en lya som du gillar:) Lycka till hos banken:tummenupp

Nu ska jag hem från jobbet så natti på er....

MikkE

Guest
Natt nu. Discovery på tv. Stor tallrik med fil och flingor. Ledig imorgon.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning