vafan tror du jag är om inte skeeptisk? men du pratar med killen som e så rädd för läkare att jag legat med feber såpass hög att jag inte kunnat gå och svetats så mkt att man kunnat vrida ur sängkläderna i en vecka utan att ringa sjukan, nu har febern släppt så jag är säker på att tungan följer.Jag hade nog ändå varit skeptisk, min tunga har då aldrig sett ut så... Jaja, håll koll på det bara så reder det sig nog.
vafan tror du jag är om inte skeeptisk? men du pratar med killen som e så rädd för läkare att jag legat med feber såpass hög att jag inte kunnat gå och svetats så mkt att man kunnat vrida ur sängkläderna i en vecka utan att ringa sjukan, nu har febern släppt så jag är säker på att tungan följer.
är i grund å botten det jag anser också plus en tramatisk händelse med ryggslutssmärta en söt läkarstudents finger och en sadistisk läkare..Heh, förstår... Själv tycker jag mest bara att läkare är slöseri med tid då sjukhusbesök fan bara består av väntetid, så jag brukar också dra mig för att åka till farbror doktorn. Har försökt kurera min halsfluss själv nu i två veckor, men börjar inse att det kanske är dags att ge sig och åka in och be om medicin...
är i grund å botten det jag anser också plus en tramatisk händelse med ryggslutssmärta en söt läkarstudents finger och en sadistisk läkare..
kan se hur ditt besök blir när du väl kommer in
hej jag har halsflus
jaså?
30 undersökningar sennare
vi måste ta ett prov
ja du hade rätt ta lite syntetmsvamp
vi kallar det antibiotika.
*yamaha båge*
Sen har du låst dina inkomster för ett par år framöver.
Du kommer ångra dig.
Just sayin'
Förstår.
Jo, exakt det har jag också listat ut...
"Hej, jag har halsfluss".
- Jahadu, varsågod och sitt ner så ropar vi upp dig.
*Vänta två timmar*
- Sköterskan tar emot nu.
"Hej, jag har halsfluss".
- Jaha, kom så ska vi titta... Ja, det ser ju lite svullet och vitt ut. Du ska få träffa en doktor som kan ställa diagnos, vänligen vänta.
*Två timmar senare*
"Halsfluss?"
- Ska titta... Jo, ser ju lite så ut. Vi skickar dig på provtagning.
*Vänta tre timmar, få en pinne i halsen*
- Vänligen vänta så ska du få prata med doktorn igen.
*Vänta en timme*
- Ja, då var provtagningen klar. Resultatet inkommer si och såhär, vänligen vänta.
*Tre timmar senare*
- Jodå, halsfluss. Penicillin en gång dagligen i tio dagar, blir det inte bättre så får du komma tillbaka.
""
Jag hade halsfluss härom månaden.
Efter ett par dagar med brutalont i halsen o febersvettningar deluxe tvinga tjejen mig att ringa vårdcentralen.
Masade mig upp vid 8-snåret för att ringa o boka tid, fick en tid på eftermiddan.
Lite fullt upp så fick la vänta i 20 minuter, sen in o dra ett blodprov o lite tungskrap.
Vänta i 30 min till på provsvar, in till doktorn som kolla lite på mig sen fick jag penicillin o knapra på.
Frisk o kry dan efter, penicillin e good shit.
Ångrar satan jag låg o plåga mig själv i flera dagar.
Skåååål pöjkar å flikkor!
desperat plugg kemi. tenta om 2½ vecka och jag jag börja just på uppgifterna.Oboy ä för pussys
Nämen, händer på världens tuffaste forum då?
Kommer du fram till nått? familjen har ett par hectar fd bokskog skulle iof va schyst om det blev det igen. Examensarbete eller?Sitter och skriver om hur man får bidrag för att återplantera ädellövskog. Tar helg på måndag istället
FD? Har det stått som kallhygge länge? Man måste återplantera avverkad ädellövskog (japp, bok är ädellöv) igen om inga andra beslut tas. Men sånt borde upkommit när man ansöker om avverkning...Kommer du fram till nått? familjen har ett par hectar fd bokskog skulle iof va schyst om det blev det igen. Examensarbete eller?
(Bok är ädellöv va?)
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |