Tråden för de nattaktiva!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
FD? Har det stått som kallhygge länge? Man måste återplantera avverkad ädellövskog (japp, bok är ädellöv) igen om inga andra beslut tas. Men sånt borde upkommit när man ansöker om avverkning...

Hursomhelst, jag pluggar skog o träteknik.
Finns bidrag att söka via www.skogsstyrelsen.se där finns anmälningsblanketter och sånt. Återplantering av lövskog prioriteras så det borde gå att få stöd för det!

Krävs markberedning, inköp av bok-ollon/plantor, plantering, hägna in området, hålla borta ogräs. Har 1000 pdf:er om hur man anlägger skog i alla möjliga former, sitter med sånt varje dag :)
Nått smarto på 30 talet plantera tall där, militärer...

Okej såpas, blir nog inte aktuellt då jag tror det är gubbens pensionsplan att stycka av den dåliga delen bygga nått skrytbygge och sälja till tyskar som inte fattar varför alla andra hus ligger på andra sidan åsen :D

Måste va gött med en utbildning som tar en ut i naturen eller?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Nått smarto på 30 talet plantera tall där, militärer...

Okej såpas, blir nog inte aktuellt då jag tror det är gubbens pensionsplan att stycka av den dåliga delen bygga nått skrytbygge och sälja till tyskar som inte fattar varför alla andra hus ligger på andra sidan åsen :D

Måste va gött med en utbildning som tar en ut i naturen eller?

Haha I see! Hade man haft kvar några bokar hade man kunnat självföryngra lite (låta boken uppkomma av sig själv) genom lite diverse åtgärder!

Ja, förra året innebar en kurs att vi skulle kulturinventera valfri skog. Trampade runt i skogen nån vecka och sedan skrev jag ner allt kul man hade sett :)
Vi har nästan alltid föreläsningar ute i skogen också. Allt är på distans mestadels, men våra träffa innebär att vara ute hos skogsägare som har lite coola marker :tummenupp

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Lägger ner för idag. Imon blir det plugg med polare i Borås, sen surf i Åsa (kungsbacka) och troligen ner mot Ystad på tisdag för surf där också. Ciao!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nu tycker jag att flera kan vara här och vara lite sociala med mig? :p

händer nått ikväll eller?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
kollar på soa och undrar samma sak som jag gjort dom senaste 4 åren eller 2 iaf

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
inte mycket annat än att sitta o lyssna på musik o skumma igenom allt skit på sporthoj.com :D

Verkar lite så jo. :p

alla polarna skulle ju tydligen hemm & sova redan så, får väl hoppas på lite action här ist. :)

kollar på soa och undrar samma sak som jag gjort dom senaste 4 åren eller 2 iaf

Tjena P-rulle, vad är det då som du grubblar på? :va

Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
fan vilken abstinens jag har, vill ut o åka. synd att man lyckades ta kortet så sent(bättre sent än nästa år). men nu är ju vädret inte det bästa :(

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Verkar lite så jo. :p

alla polarna skulle ju tydligen hemm & sova redan så, får väl hoppas på lite action här ist. :)

Tjena P-rulle, vad är det då som du grubblar på? :va
Va fan vill jag bli.

fan vilken abstinens jag har, vill ut o åka. synd att man lyckades ta kortet så sent(bättre sent än nästa år). men nu är ju vädret inte det bästa :(
jag han med 400 mil utan nått kort :) Fast min hoj blev stulen i juli, fick pengar för den igår.. bara 4 månader sennare.

Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Va fan vill jag bli.

jag han med 400 mil utan nått kort :) Fast min hoj blev stulen i juli, fick pengar för den igår.. bara 4 månader sennare.

har hunnit med 200mil utan kort o runt 35-40 med :D. hoppas du fick tillräckligt i ersättning och kan köpa nåt nytt roligt.. så tråkigt att läsa om alla som blir av med saker...

nä fan. dags att checka in i bingen. annars finns det risk att tanten blir grinig och grabben besviken om man ligger o drönar imorrn. sov gott alles

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
har hunnit med 200mil utan kort o runt 35-40 med :D. hoppas du fick tillräckligt i ersättning och kan köpa nåt nytt roligt.. så tråkigt att läsa om alla som blir av med saker...

nä fan. dags att checka in i bingen. annars finns det risk att tanten blir grinig och grabben besviken om man ligger o drönar imorrn. sov gott alles
Gött så iaf!

Jorå det kan jag inte klaga på

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Va fan vill jag bli.

Ahjsi, svår fråga det.

Man får väl se på sin dödsbädd vad man blidde sen antar jag. :näsblod

Har ingen aning om vad jag skal bli heller. :) :/

Jajja, han inte med sista turen själv, mitt i allt var det skräp väder bara. :/ får de om det är åkar väder nästa vecka, får hoppas det. :)

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Ahjsi, svår fråga det.

Man får väl se på sin dödsbädd vad man blidde sen antar jag. :näsblod

Har ingen aning om vad jag skal bli heller. :) :/

Jajja, han inte med sista turen själv, mitt i allt var det skräp väder bara. :/ får de om det är åkar väder nästa vecka, får hoppas det. :)
Sant frågan e varför jag pluggar när jag inte vet vad jag vill? iiof bara förberedande såå det öppnar bara fler dörrar.

Jag vet att dom letar ny länsman på kumlinge sen gamla dog -98. :hihi

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Sant frågan e varför jag pluggar när jag inte vet vad jag vill? iiof bara förberedande såå det öppnar bara fler dörrar.

Jag vet att dom letar ny länsman på kumlinge sen gamla dog -98. :hihi

Mmm, är ju så, själv borde jag också gå förberedande egentligen, gick inte dom kurserna i gymnasiet, och är ju rimligtvis bättre att studera än att bara leta jobb, när man ändåm inte får nått liksom. :/

Kumlinge är völ för faaaen inget län? :va

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
Fifan, efter att ha spontanåkt från Sthlm-Sunnemo och tjackat ny hoj så var jag så nöjd när jag var 5 minuter hemifrån. Efter att ha kört 75mil, mestadels i mörker, det viner om rutorna och den låter som fan, så var jag rätt trött vid det laget, men vad dyker upp? Jo Jorma Koskenkorva är ute och rattar glad i hatten!
Jakten inleds direkt, polisen i luren och full karate efter med 3 ton våltäcktsbuss. När de märkte att jag var efter så svängde han in på en liten väg, vände och körde mot mig. Kom igen liksom, man ska inte gå på berg när det finns småsten:D
Polisen i luren uppdaterades med namn på gator och annan info. Sedan gjorde de en luring ala 360 runt en skylt och och lura bort mig på en annan väg. Polisen blev lite ledsen, Tappa du bort dom nu? -Tror inte det, de har nog bara mappat på lite här. Så det gjorde jag också, jag ville ju fan hem:mad: När jag sedan kommer ifatt dom efter 1 minut, så backar dom mitt i vägen!?. När de märker att jag kommer så blir det full karate igen. Och där kom polisen och tackade så mycket. Dagens äventyr blev bättre än väntat:)

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Bah, lika bra att jag också går och sover då antar jag. Har ju en baksmälla att se fram emot iaf. :/

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Mmm, är ju så, själv borde jag också gå förberedande egentligen, gick inte dom kurserna i gymnasiet, och är ju rimligtvis bättre att studera än att bara leta jobb, när man ändåm inte får nått liksom. :/

Kumlinge är völ för faaaen inget län? :va
sorry länsman är gamel svenska för polis

Fifan, efter att ha spontanåkt från Sthlm-Sunnemo och tjackat ny hoj så var jag så nöjd när jag var 5 minuter hemifrån. Efter att ha kört 75mil, mestadels i mörker, det viner om rutorna och den låter som fan, så var jag rätt trött vid det laget, men vad dyker upp? Jo Jorma Koskenkorva är ute och rattar glad i hatten!
Jakten inleds direkt, polisen i luren och full karate efter med 3 ton våltäcktsbuss. När de märkte att jag var efter så svängde han in på en liten väg, vände och körde mot mig. Kom igen liksom, man ska inte gå på berg när det finns småsten:D
Polisen i luren uppdaterades med namn på gator och annan info. Sedan gjorde de en luring ala 360 runt en skylt och och lura bort mig på en annan väg. Polisen blev lite ledsen, Tappa du bort dom nu? -Tror inte det, de har nog bara mappat på lite här. Så det gjorde jag också, jag ville ju fan hem:mad: När jag sedan kommer ifatt dom efter 1 minut, så backar dom mitt i vägen!?. När de märker att jag kommer så blir det full karate igen. Och där kom polisen och tackade så mycket. Dagens äventyr blev bättre än väntat:)
hehe starkt gjort

Last edited:

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Fy fan vad bra ni har det som inte jobbar på vägarna!
Kom nyss hem ifrån Jönköping med bil + släp (lastbil).
En lastbil låg i diket, en annan hade sladdat bort en stolpe i Motala.

Själv så klarade jag mig, men svor ett par ggr åt en tyskjävel som låg i 40km/h mellan Motala och Askersund.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept