Det där vore betydligt roligare om det inte vore ett stort problem i Sverige.
Det finns en dokumentär på SVT om hur vården i Sverige i det närmaste har hejat på folk som har haft oklar könsidentitet att genomgå oreversibla operationer, i ung ålder, och talat om "hur modiga" dom är.
Sen ångrar dom sig några år senare, och då vill samma människor i vården bara tysta ner dom så att dom inte skadar "transrättigheter" genom att prata om att dom ångrar sig...
Men jag blev ju utdömd som homofob i en tråd tidigare, så jag kanske inte ska uttala mig.
(dock har jag aldrig blivit kallad det av någon av dom LGBTQ+ personer som känner mig privat, vilket inkluderar en FTM trans-man)
LGBTQ+ personer...
FTM trans-man...
Herregud för alla dessa förkortningar i olika sammanhang man förutses att kunna idag.
Jag undrar mest om dessa personer själva springer runt och presenterar sig med sådana bokstavskombinationer...?
Det måste ju vara hyfsat svårt att komma ihåg rätt och att inte vricka tungan så att man inte får hem ett ragg som är intresserad av helt andra saker...
Jag undrar mest om dessa personer själva springer runt och presenterar sig med sådana bokstavskombinationer...?
Det måste ju vara hyfsat svårt att komma ihåg rätt och att inte vricka tungan så att man inte får hem ett ragg som är intresserad av helt andra saker...
64 Terms That Describe Gender Identity and Expression
https://www.healthline.com/health/different-genders
Fast det där var ju bara 64 termer som har med olika saker att göra, det var ju inte 64 olika sexuella/köns identiteter (vilket säkert finns om man gräver lite, dom verkar klart glada i att uppfinna nya)
Dessutom finns det dom som på allvar hävdar att bara svarta kvinnor kan vara Butch, eftersom dom uppfann ordet...
Jag har både i yrkeslivet och privat kontakt med personer som går eller har gått igenom detta. Till att börja med så är "dokumentären" om hur personer hetsas till fysiska könsbyten i bästa fall tendentiös och troligen till största del lögn.
Ingen person under 18 år i Sverige hetsas in i detta.
Skälet är att dessa mår ofta psykiskt dåligt och det är svårt att veta om det är könsdysfori som ger psykiska problem eller vice versa.
Däremot finns det gott om aktivister som skriker sig hesa för eller emot denna grupps "rättigheter", tyvärr faller det väl in i vänster - högerskalan där den förstnämnda ser detta som lika självklart som glasögon och den senare som ett skämt som bör förbjudas. Få är intresserade av vad de berörda tycker.
Se uppdrag granskning om saken, Sverige har tydligen rekord i folk som ångrar sig efteråt.
Vi kanske även har rekord i folk som är nöjda efteråt, men det är inte dom det handlar om.
Jag säger inte att det inte finns personer som behöver genomgå en transition, jag säger att: I vår iver att vara snälla och accepterande mot folk som påstår sig vilja genomgå en har vi kanske inte alltid ställt rätt frågor innan vi låtit dom göra det.
Det leder till att vi har fler som ångrat sig än något annat land, Saudiarbien har säkert 0 fall, men det beror ju på att dom är ett skitland åt andra hållet.
Vad jag säger är att vi måste bli bättre på att hitta dom som inte blir hjälpta av en transition, dom som försöker lösa ett annat problem genom att förändra sig.
Jag har aldrig försökt neka någon några rättigheter, jag har aldrig heller sett det som en höger/vänsterfråga, men det är uppenbarligen inte lika självklart som glasögon heller, få personer ångrar att dom skaffar glasögon, mycket beroende på att dom har diagnosticerats rätt och inte kommer på efteråt att dom inte har synfel.
Jag tycker bara att vi måste bli förbannat mycket bättre på att utreda vilka som blir hjälpta av en transition och vilka som har andra problem som inte blir bättre av en.
Jag är inte rätt person att utreda det, inte politiker heller, men uppenbarligen har även läkare och psykologer feldiagnosticerat folk, det FÅR inte hända.
RFSL var uppenbart kritiska till Uppdrag Granskning efter dokumentären https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rfsl-kritisk-till-uppdrag-gransknings-program , men det var ju bara väntat, dom ser ju bara till dom som blir hjälpta, anser man sig inte vara trans längre så hör man inte längre till deras intressegrupp.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|