Tråkig ton på forumet.

Status
Ej öppen för fler svar.

maho

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2007
Ort
oslo
Hoj
otto
Håller med 2ft-yuo....
Högre ribba elika med ett friskt forum..
M.
 

RacerBarber

racerbarber
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Finspång
Hoj
ducati monster s4r 2004 zxr750 92
Precis vad jag tänkte skriva!:tummenupp

Visst dyker här upp en del rötägg av och till, och det har funnits folk med riktigt taskig attityd, men jag upplever ändå att det som är illa på allvar modereras bort ganska hastigt. Även sånt som inte direkt är illa utan mest bara skräpinlägg brukar försvinna innan någon betydande del av folket här fått upp ögonen för tråden i fråga (det märker man genom att det ständigt pratas om bortmodererade skräptrådar som man själv inte minns eller känner igen för fem öre:D ).

Attityden på forumet är ganska grabbig och det finns gott om internskämt som är svåra att förstå för icke invigda (och som nog kan tolkas som dåligt beteende om man inte kan skilja på lek och allvar), men om man bara tar det mesta här inne med en nypa salt och hugger tillbaka med samma grabbton så brukar man trivas ganska bra:tummenupp

har du inte hittat några jävla trimrör till den där 2 takts skiten, köp fyra som alla andra o va som folk,,,,,,nåt i den stilen menar han antar jag med dålig attityd, nu valde jag dig för du hade tacksam annons för exemplet,,,,,,HOPPAS DU INTE TOG ILLA UPP : :tummenupp

jag är van vid jävligt grabbig attityd från mitt jobb så jag tycker det är helt okej här, o andra sidan behöver man inte va oförskämd mot nån som kanske enligt oss som är erfarna, mot nybörjar DUMMA frågor
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
fortfarande så väljer man vad man läser o vill ge sig in i.
jag skulle dö ut utan sporthoj.. vissa trådar som borde tas bort finner jag underhållande, dom andra ser jag inte..
att lämna detta finns inte på kartan för en annan. fy fan vad kunskap de finns här säger jag bara!:banana :banana

Bättre än kunskap:
Skickliga snubbar som lägger tid på att fila på en överviktig, undermotoriserad offroadlookalikepajashojj för att få den att likna en räser.
Och dessutom skriver en tråd om bygget.
Tack.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
SH ska vara roligt, inte ett tråkigt bilforum som garaget eller zatzy. Tråkigare människor än på dessa är ju svårt att hitta. Är själv medlem på båda dessa och det är knappt man får svar och moderator är övernitiska och rena nazis.

SH kommer tappa FLER medlemmar av att det modereras hårdare, än att det är som det är just nu. Lagom avslappnat...

Det är ju dock SERIÖST där det SKA vara seriöst, teknik och hjälpforumen. I övriga forum ska det vara lagom slappt och MC-relaterat och i OT är allt annat dravel.

Jag anser till och med att senare tid har det varit väldigt lungt och trevligt. :tummenupp Så denna tråd förvånar mig faktiskt.

Sedan så får ni som anser tvärtom ta er i kragen och rapportera in inläggen i fråga ni anser är stötande eller inte böra finnas på SH, så tas dessa hand om av respektiva moderator.

Medlemmarna själva är de som sätter tonen på sajten genom inlägg och attityd, och självklart ska det inte få spåra ur, men roligt måste folk få ha! Men anser ni något är fel, rapportera. Ju mer rapporteringar, ju mer styr det tonen för hur SH ska vara, tänk på det. Klagar ingen, då tror vi (moderator) att allt är bra!

Så gör nu erat jobb att klaga och rapportera trådar, så till slut blir det vad majoriteten vill att det ska vara.

Ett problem dock som jag inser... är ju att en typisk svensk mentalitet är ju att hellre bita ihop och knyta näven i fickan och muttra, snarare än bara ärligt säga till när något känns fel.

Förövrigt, så moderatorer läser inte allt! Utan vi förlitar oss även på att medlemmar aktivt hjälper till genom att rapportera in trådar och inlägg.

Som ni märker i mitt inlägg är det genomgående att vi moderatorer vill att medlemmar ska rapportera inlägg som anses opassande. Så hanteras det så snart möjligt.
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Jag tycker sh är skitskönt, har man tråkigt kan man alltid logga in och läsa något man egentligen inte är intresserad av bara i hopp av att få finna någon rolig kommentar eller lyssna på några som "kivas" på ett sånt där skönt sh-sätt.
Tonen kan iofs ibland vara lite väl dissig, som nu när nån kommenterade ditt (ts) inlägg. Och faktiskt en sak som jag reagerade på igår i nån tråd, en person började gnälla på en annan person och genast hoppade fler på tåget.
Men såna saker är mer undantag än regel här.

I andra forum som jag är medlem på så är tonen trött torr och folk vågar inte riktigt skriva vad dom tänker i rädsla av att bli dömda av andra personer, och med moderatorer som nazi-bevakar och bannar folk hej vilt.

Låt SH vara som det är, ge det en chans byt skjortan mot en t-shirt och slappna av. Du kommer gilla det :)

Välkommen hit:fyllisar
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Jag tycker det blivit för mycket raggningsforum över SH över de senaste året.
mycke folk som reggar sig (tjejer) som inte har hoj och 15o graddar hänger efter åh va du var söt bla bla ....

för mycket ligga? ligga? ligga? i varenda jävla tråd.

och alla dessa privata konversatationer i trådar som kan höra hemma i pm eller gästböcker. som även där är internare eller flört.

Finns väl forum för det också eller comunitys för dom som gillar sånt?

SH.com ska handla om hojåkning, racing, motorcyklar , byggen, sköna mc filmer .....

Är det bara jag som e less på desperata grabbar o tjejer?
Och jag håller för övrigt med trådskaparen att de e neg ton på sh. Väl skrivet.

Håller med dig fullständigt!:tummenupp

och för mycket löst skitfolk utan S P O R T H O J registrerar sig.
Kollar man mångas profil så kör vissa en BMW K1, Harley, motard(va fan är det får nåt egentligen??), VIRAGO?????? och en massa skit därtill. MÅNGA har dessutom inte ens en hoj - STICK!

Så rätt! :hihi
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
har du inte hittat några jävla trimrör till den där 2 takts skiten, köp fyra som alla andra o va som folk,,,,,,nåt i den stilen menar han antar jag med dålig attityd, nu valde jag dig för du hade tacksam annons för exemplet,,,,,,HOPPAS DU INTE TOG ILLA UPP : :tummenupp

jag är van vid jävligt grabbig attityd från mitt jobb så jag tycker det är helt okej här, o andra sidan behöver man inte va oförskämd mot nån som kanske enligt oss som är erfarna, mot nybörjar DUMMA frågor

Haha, ett jävla elände är vad det är ja...:D Men vafan ska man göra, 4-strokes are full of parts and 2-strokes are full of speed:tungan
Lugnt, jag är också van vid grabbig attityd;) Ärligt talat tyckte jag inte ens att tonen på det du skrev var så farlig...:va Hade du, eller vilken för mig okänd person som helst, sagt nåt i stil med "Vafan är du för ett jävla cepe som fortfarande kör omkring på en jävla moppe!? Köp dig en riktig hoj och kom in i matchen, jävla mes!!!" helt utan smajlisar och ironi i tonen så hade jag nog börjat undra vafan det är för pucko som sitter där bakom tangentbordet, men jag hade ju inte direkt börjat lipa för att en anonym person på nätet tycker illa om min båge:D

Att bete sig som en idiot mot seriösa nybörjare som inte kan så mycket själva men som frågar för att lära sig håller jag med om att det är skitdumt, men som jag sa så tycker jag ändå att det mesta sånt (när det blir för illa och ironin försvinner menar jag) brukar modereras bort eller tillrättavisas av bättre vetande medlemmar här på sajten... Men visst, idiotiskt beteende är ju idiotiskt beteende var man än träffar på det och det är lika dumt i alla situationer:)
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
SH ska vara roligt, inte ett tråkigt bilforum som garaget eller zatzy. Tråkigare människor än på dessa är ju svårt att hitta. Är själv medlem på båda dessa och det är knappt man får svar och moderator är övernitiska och rena nazis.

.

Det fanns tidigare en uppmaning att rena bilfrågor inte skulle diskuteras (vilket jag kan hålla med om) men ändå startade du en biltråd om vilken sportbil du skulle köpa, för inte så länge sedan. Blir lite fundersam/frågande om hur man resonerar då :va
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Hårdare regler kommer sänka kvalitén då vi trots allt surfar här för nöjes skull och det är en viss charm i att kunna säga vad man tycker!

Tycker dock att många disskutioner är för likriktade där man väljer ut ett objekt som får hela kollektivet emot sig! Dock bör vissa belönas med spott och spe...
Det jag saknar ibland är kvalitativa disskutioner där folk kan motivera det dom säger på ett bra sätt! Detta händer iof i mek/turboforumet men där är jag enbart publik!

Sen måste jag tillstå att Mavve har lite rätt i en del han skrev!
 

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Ort
Kumla
Hoj
-01 Honda 929rr
Sporthoj är najs och Zatzy suger. TS är en alien.
Det sammanfattar denna tråd hyfsat bra!!



punGt!!! :D
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
jag är rätt färsk på sidan,och är nöjd med allt. är inne på sidan en till två gånger om dan,
jag har inget emot att det är grabbigt,det är ju mest grabbar här. eller förresten kan ni inte låta lite tjejiga istället.
apropå grabbigt blir jag dock trött på tråkiga utjatade tråkiga sexistiga-skämt men det är ju rätt sällan.

annars är nog dom flesta här sunda individer*
sen finns det alltid rötägg. men vad skulle vi göra utan dom**


(* ägare av yamaha:fyllisar )
(** ägare av annat märke :hojraket )
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
SH ska vara roligt, inte ett tråkigt bilforum som garaget eller zatzy. Tråkigare människor än på dessa är ju svårt att hitta. Är själv medlem på båda dessa och det är knappt man får svar och moderator är övernitiska och rena nazis.

Rapporterat. :rofl

Fast det kanske var taskigt att kalla TS för en invandrare(alien) :mattias
Vi vet ju inte om han kommer från Danmark eller nånting....
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Det fanns tidigare en uppmaning att rena bilfrågor inte skulle diskuteras (vilket jag kan hålla med om) men ändå startade du en biltråd om vilken sportbil du skulle köpa, för inte så länge sedan. Blir lite fundersam/frågande om hur man resonerar då :va
Som du säger, det fanns tidigare en sådan regel.

Du har rätt att lämna sajten om du anser det var bättre förr. Det är en trist stil du kör med.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Det fanns tidigare en uppmaning att rena bilfrågor inte skulle diskuteras (vilket jag kan hålla med om) men ändå startade du en biltråd om vilken sportbil du skulle köpa, för inte så länge sedan. Blir lite fundersam/frågande om hur man resonerar då :va

Jag är mer fundersam över hur man kan sitta och gnälla över hur vida någon följer reglerna eller inte utan att vara uppdaterad på dem. Regeln om bildiskussioner fanns när sportbil.net var öppen. Nu när den inte är det finns ingen anledning till att inte tillåta bilfrågor i OT. Läser du även i reglerna så ser du att det inte finns något som säger att det inte är tillåtet :tummenupp
 

Dominator-Rocks

Guest
Tycker det är lite tråkig ton i den här tråden, allt är j:son´s fel :mad:

Han borde bannas ta mig fan!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top