Trögt att sälja hoj nu...?!

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
Nåt som jag tycker är väldigt oförskämt är att allt för många mailar istället för att ringa. Är så förbannat trött på folk som man ska hålla på svara i mail istället för att de kan ringa och få de svar de vill ha på några minuter.

I min annons står det "seriösa mailar inte utan ringer"
Tycker absolut inte att det är otrevligt.

Är jag intresserad av nåt så ringer jag, har folk blivit skygga på sistone att de inte vågar ringa?

Jag blev faktiskt förvånad, inte ett enda mail fick jag, bara telefonsamtal, annars håller jag med om att vissa envisas med att maila .........nä ut med all tänkbara info i annonsen o mycket bilder. Så gjorde jag o det var inga onödiga mail eller samtal, dom som var intresserade ringde i princip bara o fråga när dom kunde komma o titta på den :tummenupp
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Svenska avundsjukan......
Vad är det? Är man svensk om man är avundsjuk på en CBR900 från kalla kriget? Eller är man avundsjuk om man är svensk och vill ha en CBR från tiden få Mark Oh låg på listorna? Eller är man avundsjuk på alla svenskar om man har en CBR900 som ingen vill köpa?`

Upplys mig!
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Visst är det trögt att sälja nu... Har lagt ut min CB1300 på blocket, satt ett pris som är lägre än ALLA andra likadana och tillochmed erbjudit mig att ta *host* bil *host* i inbyte :rodnar
Två svar hittills och inget som intresserat mig, trodde min mailbox skulle vara full med bilerbjudanden vid det här laget, speciellt som tydligen stora nakenhojar skall vara det hetaste just nu enligt mc-pressen :)
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Om jag nu inte kunde så mycket om hojjar och köper en, är det min uppgift att bänka den för att se om det står rätt i alla papper?! Står 38 kw i registreringsbeviset och hos vägverket och hos försäkringsbolagen..... Hur kan det bli mitt fel då?

Jag har lite svårt att tänka mig att "Jag visste inte..." är ett juridiskt hållbart argument när man skall prata med försäkringsbolaget efter en olycka om de testar effekten eller kollar efter borttagna strypningar. Som ägare/förare är man ju skyldig att se till att blinkers, lysen, däck osv också funkar och är godkända. Bara ett par exempel.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag blev faktiskt förvånad, inte ett enda mail fick jag, bara telefonsamtal, annars håller jag med om att vissa envisas med att maila .........nä ut med all tänkbara info i annonsen o mycket bilder. Så gjorde jag o det var inga onödiga mail eller samtal, dom som var intresserade ringde i princip bara o fråga när dom kunde komma o titta på den :tummenupp

Jo jag gjorde det först + var beredd att skicka med mkt saker på köpet men alltför mkt velande från 7-8 personer via mail "nej inga samtal" gjorde mig förbannad så jag plockade av alla saker och kommer nu sälja dem separat vilket kommer gynna mig. Det roliga är att folk inte inser värdet på vissa saker bredvid hojen förrän de t,ex åker omkull eller nåt så då lönar det sig bättre att sälja det separat.

Nja köparens marknad kan jag hålla med om men till viss gräns.
 

JohanOeberg

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2007
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha FZ 750 -87 *SÅLD, Snyft* ,Husqvarna WRX 125 -95
Jag tyckte anonsen (första posten) var helt ok. Fan vad folk ska klaga. Kolla mc i klassen 0-20k på blocket så får ni se katastrof-annonser.

Jag är på jakt efter båge... och tänker INTE betala 20 000 kr i premie per år. Då blir man förvisad till VeteranHojjarna. Går att köra ihjäl sig på dem också.
Mer Hojjar till salu!
 

NOFEAR25

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Dalsjöfors
Hoj
såld.kollar blocket som besatt:-)
sålde min 929 fireblade 00:a för ca 6 veckor sedan 810mil hade den rullat grymt fint skick fick 68 papp för den killen som köpte den prutade inte en krona:) så visst går det sälja men man måste nog hitta rätt köpare och det är inte alltid så lätt:näsblod
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Vad är det? Är man svensk om man är avundsjuk på en CBR900 från kalla kriget? Eller är man avundsjuk om man är svensk och vill ha en CBR från tiden få Mark Oh låg på listorna? Eller är man avundsjuk på alla svenskar om man har en CBR900 som ingen vill köpa?`

Upplys mig!

Jag komenterade gnuttens inlägg ovanför..... Men du förstod nog inte det....:huvet Svara på det du förstår!
 

JohanOeberg

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2007
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha FZ 750 -87 *SÅLD, Snyft* ,Husqvarna WRX 125 -95
Visst är det trögt att sälja nu... Har lagt ut min CB1300 på blocket, satt ett pris som är lägre än ALLA andra likadana och tillochmed erbjudit mig att ta *host* bil *host* i inbyte :rodnar
Två svar hittills och inget som intresserat mig, trodde min mailbox skulle vara full med bilerbjudanden vid det här laget, speciellt som tydligen stora nakenhojar skall vara det hetaste just nu enligt mc-pressen :)

Alltså. Lägg energi på en välskriven annons!

Har sålt mycket via blocket och en välredigerad annons luktar seriöshet.

Fan, Man sitter och beslutar om man ska betala tiotusentals kronor, och så möts man av en "annons" som säljaren lagt 3 minuter på.

Är så trött på: "kalasfin hoj, går kanon, nyss servad, pris xxxxx, bvsa, ring om du är seriös"

Jag sålde min gamla mazda (om detta går att jämföra), på 1 dygn. Blev nerringd.

Sen var annonsen och fottot i pulitzer-klass! Men det var väl förtjänta minuter.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Jag tyckte anonsen (första posten) var helt ok. Fan vad folk ska klaga. Kolla mc i klassen 0-20k på blocket så får ni se katastrof-annonser.

Jag är på jakt efter båge... och tänker INTE betala 20 000 kr i premie per år. Då blir man förvisad till VeteranHojjarna. Går att köra ihjäl sig på dem också.
Mer Hojjar till salu!

Tackar!!!! :)

Om man jämför mitt pris med andra likadana hojjar så ser man att jag inte är dyrast! Inte heller har min gått lika långt som visa andra, så ni som tycker att det är överpris kanske ska kolla över marknaden lite innan ni spyr galla om överpris hit och överpris dit....:gnissla
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Om jag nu inte kunde så mycket om hojjar och köper en, är det min uppgift att bänka den för att se om det står rätt i alla papper?! Står 38 kw i registreringsbeviset och hos vägverket och hos försäkringsbolagen..... Hur kan det bli mitt fel då?

min står på 80 hk (kommer ej ihåg kw) men den räknas ändå som en 100hk som den ska va.. :va
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Alltså. Lägg energi på en välskriven annons!

Har sålt mycket via blocket och en välredigerad annons luktar seriöshet.

Fan, Man sitter och beslutar om man ska betala tiotusentals kronor, och så möts man av en "annons" som säljaren lagt 3 minuter på.

Är så trött på: "kalasfin hoj, går kanon, nyss servad, pris xxxxx, bvsa, ring om du är seriös"

Jag sålde min gamla mazda (om detta går att jämföra), på 1 dygn. Blev nerringd.

Sen var annonsen och fottot i pulitzer-klass! Men det var väl förtjänta minuter.

Ok!

Förklara det här!

Vilka anser du som seriösa, de som ringer eller mailar?

Nyservad, är det någon nackdel eller?

Om jag tycker min hoj går mkt bra så är det upp till dig som köpare att bilda din egen uppfattning vid ett ev intresse samt provkörning!

Om du är beredd av lägga tiotusentals kronor så har du väl råd att ringa ett samtal också.

Läste i tidningen att annonser med ord som tjejkörd i en annons säljer bättre i
andra länder än Sverige så kanske man skulle skriva gubbkörd då eller?
 

KrilleYZF R1

Urban Assault 2
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Borås
Hoj
Benelli 900ss Tornado Tre
Alla har vi letat efter nåt på Blocket. Alla har vi skickat intressemail, eller ringt.
Svaret är enkelt. Hittar jag till ex. R1-06 för halva priset, fyller jag väl inte i de rutor Blocket kräver, för att skicka en intresseanmälan. Jag ringer, så klart. Helst fem minuter sen. Man blir så stressad, att man uppfattar att det tar för lång tid att slå numret. Då är man sugen. Mailar man, verkar man bara halvsugen, håller Ni med om detta?
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
sålde min 929 fireblade 00:a för ca 6 veckor sedan 810mil hade den rullat grymt fint skick fick 68 papp för den killen som köpte den prutade inte en krona:) så visst går det sälja men man måste nog hitta rätt köpare och det är inte alltid så lätt:näsblod

68k för en 7 år gammal hojj :confused:

Grattis till Jackpotten!
 

KrilleYZF R1

Urban Assault 2
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Borås
Hoj
Benelli 900ss Tornado Tre
Jag har en hoj jag bör få sålt snarast. Behöver större familjebil. Titta gärna i mitt "garage", och skriv i gästboken. Lägg ett seriöst bud, så kanske pärlan blir Din..I augusti månad det skall tydligen bli kanonväder för hojägare
 

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC
har en cbr 600f -99 som har haft 11 ägare, e inte de lite väll mkt? den går ju bra o allt men kan tänka mig att den kommer bli svår o bli av med! :rolleyes:
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Haha. "Prutar du i telefon lägger jag på" + köpesumman i handen. Man kan lika gärna skriva "kom inte hit din fan".

Sen det där med "svarar inte på mail" tycker jag är skumt. Nästan varenda människa har väl dator korta frågor är ju kanon att ta den vägen. Jag prutade 7 lax på min förra hoj via tre mail.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Jo, det verkar lite segt. Annonserar just nu min Qvarna (lätt-mc). Skrev i annonsen att det var ok att maila osv. Trodde mailen skulle bli full av massa MF:s som ville ha bilder osv. Men inte ett enda mail har kommit på en vecka :S
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Haha. "Prutar du i telefon lägger jag på" + köpesumman i handen. Man kan lika gärna skriva "kom inte hit din fan".

Sen det där med "svarar inte på mail" tycker jag är skumt. Nästan varenda människa har väl dator korta frågor är ju kanon att ta den vägen. Jag prutade 7 lax på min förra hoj via tre mail.

Haha ja verkligen dumt. Bättre att skriva att alla som kommer på visning får kaffe och kaka..

Annat vore det ju såklart om inte köplustan så här års vore mättad, men man kan ju inte klaga på att ingen hör av sig när man går ut med hot i annonsen=)..
 

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Hemma
Hoj
Blå
Det är aldrig trögt att sälja, ni tar ut för mycket helt enkelt.
Marknaden styr.

Löjligt att se annonser med hojar som sägs vara i "nyskick" efter mer än 20 000 km bara för att dom är servade och polerade många gånger.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top