Tröja utanför stället?

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
jag har det för att de e ballt, och mitt ställ har typ fullt med lufthål hela fronten, så det värmer med tröja över. sen så ser det så satans "race" ut att köra med raceställ när man glider runt i stan osv.. mer diskret med en tröja över..

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Ingen för tillfället....
Men en tröja över skinnställ kan väl inte värma så mycket? Kan tänka mig att det inte finns någon tröja som håller värmen när man ligger över 100?

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Andreéas skrev:
2439129 Men en tröja över skinnställ kan väl inte värma så mycket? Kan tänka mig att det inte finns någon tröja som håller värmen när man ligger över 100?

Placebo effekt kanske....

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Andreéas skrev:
Om någon tror att en tröja värmer så räcker det ju, dom blir gladare och världen blir lite bättre. Om det sedan inte fungerar, precis som du inte tror är ju oväsentligt.

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Backblade skrev:
2439061 Jag har den för att dölja min enorma kuk som sticker upp i skinnjackan.
hahhahah klockren

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
3plE skrev:
2438499 Ähh, skitsnack! Hur svårt och lång tid tar det å torka av stället med en disktrasa?
Det är väl för att folk vill vara tuffa! Ev för att det är kallt och man har korvskinnspassning på stället!

Du kan få låna mitt ställ och torka av det om du vill. Men jag tror att du behöver slägga o huggmejsel för att få det rent:) . Om flugorna går att torka bort så kör du alldeles för sakta :D .

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Varför kör ni hojar med helkåpor, man behöver faktiskt bara en toppkåpa?

Varför har ni hojar som går fortare än 200, man kör ju ändå inte så ofta fortare än så?

Varför har ni lackade hjälmar, en helsvart funkar precis lika bra?

Jag har tröja för att det ser förjävla muppigt ut att åka runt utan.

PETER-STHLM

kröka det enda raka
Gick med
4 May 2005
Hoj
X11
för att magen är som en ballong av alla räkmackor man stoppar i sig på exempelvis rosenhill cafet! det går inte att dra upp dragkedjan - på med en tröja så ser det fin-fint ut:fyllisar :hihi

jakthornet

Restless
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
K6 Suzuki
tröja på

Tröjan kan du ta av och kasta om du skulle få jagen av bengtson man blir lite svårare att identifiera då. Man kan ju alltid hävda att man inte var förare om dom skulle fråga efter någon med tröja.

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
PETER-STHLM skrev:
2439454 för att magen är som en ballong av alla räkmackor man stoppar i sig på exempelvis rosenhill cafet! det går inte att dra upp dragkedjan - på med en tröja så ser det fin-fint ut:fyllisar :hihi
:tummenupp huvet på spiken tror jag:D

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
EBS skrev:
2439432 Varför kör ni hojar med helkåpor, man behöver faktiskt bara en toppkåpa?

Varför har ni hojar som går fortare än 200, man kör ju ändå inte så ofta fortare än så?

Jag har tröja för att det ser förjävla muppigt ut att åka runt utan.

Varför kör ni hojar med helkåpor, man behöver faktiskt bara en toppkåpa?

- Aerodynamiskt vettu.

- Gör man inte ?

_ Ingen större prisskillnad, men visst en svart går väl bra.

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
El Garto skrev:
2439337 Du kan få låna mitt ställ och torka av det om du vill. Men jag tror att du behöver slägga o huggmejsel för att få det rent:) . Om flugorna går att torka bort så kör du alldeles för sakta :D .

Tack, men jag har redan ett ställ, behåll du ditt!
Om du kör din cykel (superblackbird) som man ska så kör jag iof långsammare än dej men för sakta... Det tror jag inte!
Jag har dessutom inga "touring" kåpor att krypa in och skydda mej under:7peta

:)

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
3plE skrev:
2439913 Tack, men jag har redan ett ställ, behåll du ditt!
Om du kör din cykel (superblackbird) som man ska så kör jag iof långsammare än dej men för sakta... Det tror jag inte!
Jag har dessutom inga "touring" kåpor att krypa in och skydda mej under:7peta

:)

Ehh.... jag hade inte någon annan inställning till det här när jag körde min (nakna) Bandit i 260. Vad har du för problem? Gillar du inte killar MED tröjor? Du kanske gillar oss bättre UTAN :skrämd

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
El Garto skrev:
2439962 Ehh.... jag hade inte någon annan inställning till det här när jag körde min (nakna) Bandit i 260. Vad har du för problem? Gillar du inte killar MED tröjor? Du kanske gillar oss bättre UTAN :skrämd

Nu ska vi inte hetsa upp oss!
Du tycker det är svårt å tvätta av stället från kryp och kör därför med tröja utanpå -fine!
Eftersom jag helst undviker att ha på mej allt från ryggsäckar, löst sittande skinnställ, textilställ och fransar när jag kör och inbillar mej att en tröja kan fladdra en hel del i 260 blås så undviker jag sådana!
Ang värmeaspekten så är jag även där skeptisk. Om det gäller vanlig bomull (och det är det väl oftast) så borde väl den värma obefintligt i allt över korvmojsfart?

Men jag ska inte stoppa eller klaga på någon med tröja även om personen i fråga bara har den av "modeskäl"!

Peace!

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Det är lättare att slänga en tröja i tvättmaskinen än vad det är att kväll efter kväll torka rent skinnet från flugor o skit. För att det ska vara effektivt att torka bort flugorna , får man ju använda en jäkla massa diskmedel o hur nyttigt är det för skinnet ???....

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...