Trött på att jobba. Då är det bara att skita i att göra det

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Har du problem med debet och debit?

Lång utlandsvistelse har olyckligvis satt sina spår språkligt.:(

Men jag upprepar min frågeställningen. Har ni ännu skaffat en sporthoj?...vilket är ett grundläggande kriterier för medlemskap.

/K.onservativ

Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
De har solvisir, syrgasmask och kommunikationsutrustning i hjälmen.

Varför har vi en socialförsäkringsminister och en arbetsmarknadsminister i regeringen?

Du blir aldrig vuxen, eller hur? Tala istället om vad det har för relevans för frågeställningen.

CHP ansvarar för politiken inom bl.a. sjukförsäkringen och pensionssystemet. På vilket sätt har detta betydelse för att Berit på FK inte sköter sitt jobb? Anser du att CHP ska ringa upp Berit och tala om för henne att hon ska ge Tinas kompis pengar?

SOL ansvarar för politiken inom arbetsmarknaden/arbetslivet. På vilket sätt har detta betydelse för att Gösta på AF inte sköter sitt jobb? Anser du att SOL ska ringa upp Gösta och tala om för honom att han ska ge Tinas kompis pengar?

Nöjd? Kan du nu tala om relevansen i din frågeställning, eller du är ute och kör sporthoj så du har inte tid?

Last edited:

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Skalman;4801249[B skrev:
]Du blir aldrig vuxen, eller hur? Tala istället om vad det har för relevans för frågeställningen. Men det kan du inte.

Han är faktiskt snart pensionär, och då brukar det bli rätt gaggigt....:D

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Han är faktiskt snart pensionär, och då brukar det bli rätt gaggigt....:D

Aha, det var på det hållet. Ja, småbarn och pensionärer har rätt många likheter - de skriker när de inte får som de vill, de saknar tänder och hår, man måste byta blöja på dem...

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Kulturministern har bla ansvar för att
främja allas möjlighet till kulturupplevelser, bildning och till att utveckla sina skapande förmågor,
främja kvalitet och konstnärlig förnyelse,
främja ett levande kulturarv som bevaras, används och utvecklas,
främja internationellt och interkulturellt utbyte och samverkan inom kulturområdet,
särskilt uppmärksamma barns och ungas rätt till kultur.

EU-ministern ansvarar för att leda "horisontella EU-frågor".
Nja, varför har vi en kulturminister och en EU-minister i regeringen?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vem i Sverige betalar ingenting i skatt?

Jag har redan svarat dig "Netto så konsumerar en ganska stor andel mer än vad dom producerar."

Har du svårt att fatta vad som menas med netto?

t.ex varenda människa som lever på a-kassa konsumerar mer än han betalar in.

Alla som betalar skatt med pengar dom fått av skattebetalarna är sådana som inte betalar skatt. I vissa fall är det befogat som t.ex för lärare men i andra fall som för tjommen i intervjun så är det inte ok.

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7
Han har lyckats slingra sig från att jobba i drygt 10 år, varför skulle han börja jobba nu?:va

I hans fall kan man väl inte tacka nej till ett jobb och fortsätta att få akassa/bidrag?

Han plan har väl vara att inte få jobben.. men erbjuder man det trots att han är dum i huvet så måste han väl ta det?

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Jag har redan svarat dig "Netto så konsumerar en ganska stor andel mer än vad dom producerar."

Har du svårt att fatta vad som menas med netto?

t.ex varenda människa som lever på a-kassa konsumerar mer än han betalar in.

Alla som betalar skatt med pengar dom fått av skattebetalarna är sådana som inte betalar skatt. I vissa fall är det befogat som t.ex för lärare men i andra fall som för tjommen i intervjun så är det inte ok.

Vad har förhållendet mellan en persons konsumtion och produktion att göra med om
man betalar skatt eller inte?

Jag förstår inte vad du menar med netto i detta fall.

Vad är det människor som lever på a-kassa inte "betalar in".

Du säger att människor som betalar skatt inte betalar skatt. Det förstår jag inte.
Människor som inte betalar skatt då? Betalar de skatt?

Du säger att lärare betalar inte skatt? Det tror jag att de gör.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vi har en stor stor skål som kallas staten.
Dit lägger människor 400kr av varje tusenlapp dom tjänar.
Ibland har manniskor otur, till exempel behöver dyr sjukvård, då tas pengar ur skålen för att betala det.

Andra människor tar pengar ur skålen, att dom sedan lägger tillbaka två tjugor för varje hundralpapp dom tar i skålen och istället tar fler hundralappar gör inte att dom bidrar till skålen, det blir bara mindre valörer.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Vi har en stor stor skål som kallas staten.
Dit lägger människor 400kr av varje tusenlapp dom tjänar.
Ibland har manniskor otur, till exempel behöver dyr sjukvård, då tas pengar ur skålen för att betala det.

Andra människor tar pengar ur skålen, att dom sedan lägger tillbaka två tjugor för varje hundralpapp dom tar i skålen och istället tar fler hundralappar gör inte att dom bidrar till skålen, det blir bara mindre valörer.

Pratar du om statlig inkomstskatt?
Det finns ingen i Sverige som betalar 400kr av varje tusenlapp i statlig inkomstskatt.

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
lol.. han tror ju inte ens själv på sina argument.. ett riktigt troll..
För min del får han svälta ihjäl, tror han att han klarar sig utan andra så kan han väl flytta upp i skogen o aldrig visa sig mer.
O så säger en del att knark inte är skadligt :huvet:huvet

Har hört en större idiot på radion som försörjde sig på att köpa billiga bilar o sen krocka medvetet med folk som tex glömde blinka.

men vilka som utnyttjar kassan kan man vinkla hur som helst.. är det rätt o köra hoj för att man kan skada sig med stor kostnad som följd jämfört med att cykla trampcykel??

Edit. nu har jag lyssnat klart o en sak gladde mig.. aset ville inte sprida sina gener iaf.. :banana

Last edited:

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Vad har förhållendet mellan en persons konsumtion och produktion att göra med om
man betalar skatt eller inte?
Det där låter ju som värsta proggaren.

Snart kommer ni väl med larvet om medborgarlön, så det blir enklare för de som inte vill jobbar....

Det brukar ju vara på agendan från er gamla vänsterflummare. Skatt betalas ju med hjälp av konsumtion via moms o punktskatter, samt blir ett bidrag till "produktion".

Men när ingen vill vara produktiv och alla vill vara "fripassagerare" i samhället så misslyckas din eftersträvande model

.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Det där låter ju som värsta proggaren.

Snart kommer ni väl med larvet om medborgarlön, så det blir enklare för de som inte vill jobbar....

Det brukar ju vara på agendan från er gamla vänsterflummare. Skatt betalas ju med hjälp av konsumtion via moms o punktskatter, samt blir ett bidrag till "produktion".

Men när ingen vill vara produktiv och alla vill vara "fripassagerare" i samhället så misslyckas din eftersträvande model

.

Jag förstår inte ditt svar på min fråga.

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Tänk om regeringen hade haft kurage nog att jaga sådana här istället för att jaga svårt sjuka människor.

Tänk om den rödgröna sidan skulle försöka satsa på att få folk i arbete istället för att bygga ut bidragslinjen.

Att vi har människor som i detta "radio klipp" beror på mångårig sociallistisk styre där bidrag premieras istället för att arbete ska löna sig.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka