Trött på att jobba. Då är det bara att skita i att göra det

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
MEN VAFFAN!!!! Vad sne jag blir!!!!!! :mad:

HUR i FAN tror han att samhället skulle se ut om alla var lika jävla slöa som han.

"Vill jobba"...det är väl för fan inte frågan om man vill!!!

"Våga låta bli att jobba". Vem fan ska försörja alla som "inte vill" jobba!!??

Har han tänkt så långt det lilla puckot!!! Näää fan....skrämmande är vad det är.

Visst...visst..han konsumerar inte, äger ingenting..men ändå!! Mat att äta och han bor väl någonstans. Vem ska betala hans sjukvård om han måste in på sjukan. Tror han att det är GRATIS. Ideellt arbete av sådana som VILL eller INTE VÅGAR låta blir att jobba.

Han måste ju lida av någonting..!! Eller han kanske måste väckas ur sin Törnrosa sömn. :rolleyes:

//M

Last edited:

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Han mår dåligt av att jobba. Det är hans rätt att kräva att andra ska betala hans uppehälle.

Är han på riktigt?

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Det är ju bara att låta en sådan person vara. 99% av alla oss arbetar för att få en dräglig vardag. Är hans vardag att ligga i soffan och koppla av resten av livet är det verkligen hans förlust. Ingen kommer väl vilja leva med en sådan person.

"Har haft psykos, mår psykiskt dåligt av att jobba, går inte" osv osv osv

senare "Har spelat teater och ljugit"

Ja haha, jag betalar gärna någon krona för att inte behöva ha en sådan person som arbetskollega. Tror han skolkade hela skoltiden också, bra insikt.

"bidra till naturen, djuren och klimat" avlider av skratt

"Jag vill inte dra mitt strå till en stack.......... som inte är en.... bra stack" Poeten har talat

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Nu orkade jag inte lyssna på mp3:an, men är inte det här ett solklart resultat av 100 år med socialdemokrati?

Jag säger som min numera avlidna mormor sa när nån gnällde över trötthet pga jobb:
"ja men BLI sjukpensionär då?"

:)

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Nu orkade jag inte lyssna på mp3:an, men är inte det här ett solklart resultat av 100 år med socialdemokrati?

Jag säger som min numera avlidna mormor sa när nån gnällde över trötthet pga jobb:
"ja men BLI sjukpensionär då?"

:)

Ja, känner till ett par stycken som är sjukpensionärer och socfall som har ungefär samma inställning som killen i klippet... Brukar tänka att jag lika bra skulle kunna gå och lägga mina skattepengar direkt i deras händer i stället...
Nä... Inför straffläger för arbetsskygga som inte har uppenbara handikapp eller skador. Finns alltid några diken som behöver grävas! Hårt arbete är bästa medecin. Har man den inställningen att man inte vill eller ha lust att dra sitt strå till stacken när man kan så ska man inte heller vara med att ta del av kakan tycker jag...
Får hoppas att det inte finns många av den typen som killen i klippet, men antagligen gör det det, bara att andra inte är öppna med det.

Synd att man inte fick ett namn på killen så han kunde hängas ut ordentligt...

Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Det är ju bara att låta en sådan person vara. 99% av alla oss arbetar för att få en dräglig vardag. Är hans vardag att ligga i soffan och koppla av resten av livet är det verkligen hans förlust. Ingen kommer väl vilja leva med en sådan person.

Men dina pengar betalar hans ligga på soffan beteende. Du jobbar för att han ska få slippa. Tror inte en sekund på att han tackar nej till A-kassa och soc bidrag utan han tar emot och fortsätter nyttja systemet.

Kneedrag

Guest
Tycker folk som går på soc ska jobba , typ plocka skräp och städa rent i parker , ta bort klotter m,m. De har ju två ben och armar. Om de vägrar så ta bort socbidraget.

Tänk vad rent och fint svergie skulle vara.

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Vilken tomte! "Psykoser och hallisar", hur kan man "grilla o chilla med kompisar" om man har så stora problem???

"Jag skadas fysiskt av att gå upp tidigt."
"Jag kanske dör imorrn...då vill jag inte steka hamburgare tills jag dör"
"Andra vill ha ekonomisk trygghet" det har väl han med? Han medger ju att han får från F-kassan och/eller SOC.
"Jag gillar att festa med olika substanser ibland...och det kostar ju en del"

Klarade 10min sen pallade jag inte lyssna mer.

Det mest sjuka är att folk som verkligen behöver sjukpenning får inte det medan andra får det hur lätt som helst verkar det som? Man blir ju FÖRBANNAD!

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Men dina pengar betalar hans ligga på soffan beteende. Du jobbar för att han ska få slippa. Tror inte en sekund på att han tackar nej till A-kassa och soc bidrag utan han tar emot och fortsätter nyttja systemet.

Det är ju det jag skriver. Jag betalar gärna en krona till den personen för att slippa arbeta, träffa, se, prata eller existera tillsammans med en sådan person. Jag blir så sjukt upprörd på människor som fungerar så. Som tur är finns det inte så många personer som fungerar så, de mesta av oss är normalt fungerande.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Tycker det genomsyrar hela samhället, alla känner sig kränkta och gud nåde den som höjer ett finger för "ordning o reda".

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Tycker folk som går på soc ska jobba , typ plocka skräp och städa rent i parker , ta bort klotter m,m. De har ju två ben och armar. Om de vägrar så ta bort socbidraget.

Tänk vad rent och fint svergie skulle vara.

Så får man inte säga. Oj oj det är så pluttinuttigt synd om de som inte orkar jobba. Du kanske till och med är moderat?

;)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Så får man inte säga. Oj oj det är så pluttinuttigt synd om de som inte orkar jobba. Du kanske till och med är moderat?

;)

I Sibirien passerade jag några feta vägarbeten när jag körde hoj där.
De kan sannerligen sysselsätta människor. Hur? Jo, man ersätter alla maskiner (vägskrapor, lastbilar, dumpers, grävmaskiner) med handverktyg (hackor, spadar, skottkärror, handdragna vältar osv).

Stod flera tusen pers och knackade sten längs vägarna. Alla såg dessutom jätteglada ut för de hade ju ett jobb som dessutom höll fetman borta. (Hon som var för fet för att jobba i en annan tråd hade platsat klockrent som vägbyggare i Sibirien)

Så borde vi göra i Sverige också. Då kanske både Norra länken och Citytunneln skulle vara klara för länge sen. Nästan gratis dessutom :tummenupp

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
I Sibirien passerade jag några feta vägarbeten när jag körde hoj där.
De kan sannerligen sysselsätta människor. Hur? Jo, man ersätter alla maskiner (vägskrapor, lastbilar, dumpers, grävmaskiner) med handverktyg (hackor, spadar, skottkärror, handdragna vältar osv).

Stod flera tusen pers och knackade sten längs vägarna. Alla såg dessutom jätteglada ut för de hade ju ett jobb som dessutom höll fetman borta. (Hon som var för fet för att jobba i en annan tråd hade platsat klockrent som vägbyggare i Sibirien)

Så borde vi göra i Sverige också. Då kanske både Norra länken och Citytunneln skulle vara klara för länge sen. Nästan gratis dessutom :tummenupp
Man skulle kunna utrusta alla permobiler med små schaktblad! :banana

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...