Exakt, på de vägar jag åker finns det sällan kameror.Kommer å finns massor av vägar där de inte finns några kameror... Där är de fri fart fortfarande då..
Exakt, på de vägar jag åker finns det sällan kameror.Kommer å finns massor av vägar där de inte finns några kameror... Där är de fri fart fortfarande då..
TYST!!!För MC kommer det inte gå så länge vi inte har regplåt fram.
Bara en tidsfråga.Exakt, på de vägar jag åker finns det sällan kameror.
Kameror lär också kunna leda till olyckor. Tänk den försiktiga och rädda människan som ska ha garanterad marginal mot fortkörningsbot och dessutom inte är medveten om att hastighetsmätaren visar 10% fel så i praktiken ligger han och kör 10-15 under skyltad hastighet. Tänk sedan alla som blir irriterade för det och kör om när de inte borde.
För MC kommer det inte gå så länge vi inte har regplåt fram.
Not funny because true...
Det där är ju en sak som irriterar mig något så in i.....Kameror lär också kunna leda till olyckor. Tänk den försiktiga och rädda människan som ska ha garanterad marginal mot fortkörningsbot och dessutom inte är medveten om att hastighetsmätaren visar 10% fel så i praktiken ligger han och kör 10-15 under skyltad hastighet. Tänk sedan alla som blir irriterade för det och kör om när de inte borde.
Det handlar ju om : 1. Övervakning. 2. Trafikverkets framtid.Och samtidigt så tar lite drygt 3 personer livet av sig, varje dag, året om. 70 000 får slutenvård på sjukhus för fallolyckor varje år, kontra 2500 från trafikolyckor, och ca 1000 dör av fallolyckor varje år, 250 i trafikolyckor.
Det pratas så otroligt mycket om att rädda liv, men i slutändan känns det bara som att det är en ursäkt för att tjäna pengar. Bilindustrin lobbar för att lagstifta om allehanda passiviserande system, och det åker upp massvis med kameraskåp för att dra in pengar. Man har dessutom lyckats få debatten att handla om hastighet, det finns verkligen inget annat som påverkar risken för, och utfallet av, olyckor.
När fick ni tex stanna och blåsa i en nykterhetskontroll senast? Eller en kontroll som kollade om ni hade vinterdäck?
Tänk om Fallskadeförebundet, Falling Sweden, hade några miljarder till lobbyverksamhet varje år. Då skulle det inte dröja länge innan vi hade lagkrav på broddade skor vintertid, vanliga stegar, trösklar och mattkanter skulle vara förbjudna och det skulle vara lagkrav på halkskydd i samtliga trappor.
Nope, de måste ju fota på båda kamerorna och om man håller hastigheten vid kamerorna så har ju ingen kört för fort, bara Mollgan typ.Och det förar bytet bevisar du med mobilen. Och då blr ni två som kört för fort !
Ja, vad hemskt! Tyvärr så tenderar folk att dö i alla fall, såvida inte Trafikverket har uppfunnit nåt nytt preparat som får folk att leva för evigt. Fast då kommer nog jorden bli överbefolkad ganska snabbt. Som om inte det problemet redan vore olösligt.Man kan ju ganska lätt göra en egen registreringsskylt, och är man lite kreativ gör man en mask, och plötsligt har någon annan fastnat på bild. När blir regplåtarna plomberade? Eller ersatta av ett chip som går att scanna? Och loggar man in i fordonet med tex BankId så är det ju bara att dra böterna från bankkontot. Och med moderna bilars sensorer så funkar det ju för allt från felparkering till vårdslöshet.
Vadå, är du emot det? Vill du att folk ska dö?!
Det har jag också påpekat. Ett ständigt stirrande på hastighetsmätare och letande efter fartkameror kommer dra förarens uppmärksamhet från det som egentligen är viktigt: Trafiken, mötande fordon, fotgängare, vägen, väglag, hinder och annat.Kameror lär också kunna leda till olyckor. Tänk den försiktiga och rädda människan som ska ha garanterad marginal mot fortkörningsbot och dessutom inte är medveten om att hastighetsmätaren visar 10% fel så i praktiken ligger han och kör 10-15 under skyltad hastighet. Tänk sedan alla som blir irriterade för det och kör om när de inte borde.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|