Enligt fysikens alla lagar så vill en mc resa sig upp automatiskt vid gaspådrag.
Därför gasar jag aldrig i kurvan.
Alla kör på olika sätt och det är nog bästa att köra så som man upplever bäst och lättast.
Synd bara att det inte var lönsamt att ta hit California superbike school.
Det är dom som lärt mig mest och det roligaste kurser som jag kört på.
Jag gick alla 4 stegen en sommar
Det är nog en skröna du lärt dej, personligen med endast 2,5 år och snudd 3000+ mil på sportigare hoj med ålder på 55 år så har jag lärt mej så enormt mycket om kurvtagnings teknik och överlag körteknik på egen hand o svar på mina frågor av ett par vänner som har tävlat i många år o är instruktörer.
Igår åkte sambon med för första gången någonsin och vi började lite försiktigt i 70-80km på små kurviga vägar för att känna på hur det känns och reagerar.
Men efter några mil o några 100kurvor insåg jag att när jag kör som vanligt och bromsar in i böjarna o behåller både broms och lite gas genom böjarna så går hojen lika stadigt och behåller spåret jag väljer lika lätt o naturligt trotts 65 kg extra över bakhjulet centrum.
Har aldrig känt att hojarna vill resa sig trots det både släpp bak o nyligen fram när man gasar på rejält, därimot har jag kört av vägen några gånger med motarder men det har berott på farten/framhjulet grepp.
Testa du att axelerera efter apex så får du en vad jag upplever en helt naturligt och mycket stabil hoj ut ur böjen som naturligt går ur böjen ut på rakan.
Detta går utmärkt med skjuts ochså kompisen kör snabba gruppen med sin sambo bakpå o åker ifrån många snabba på bana med skjuts utan att vurpa.
Jag brukar titta på typ sådanahär videos, är inte intresserad av hur fort det går utan Hur o vad dom gör i vissa situationer.
Sedan varken skall eller bör man köra som Max wrist på allmänväg han har ju crachat en del hojar o det är onödigt o dumt på bland folk..