Trelleborg GAZZ tråden

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
CeltaniC skrev:
2306689 Trevligt :) jag har inte bad planerat imorrn men u do what u want to do ;)

Hela sträckan är inte ny men ny sträcka fram till Svedala. Blir antagligen ny sträcka nästa gång eller stort moddad :)
ah okej, men jag struntar i badet. låter najs :yoparty :yoparty

fan också, känns det som att jag är liteeee sen??? vaknade precis och har alltså inte hämtat hojen änn :död men det är ingen fara, jag hinner

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
jodå jag kom hem, jävla skit till att klydda :huvet :huvet dock försökte en kille kamikaza sig på mig när jag körde tillbaka genom det området där garaget var :kulspruta :kulspruta :kulspruta :machinegu :machinegu :machinegu

tack till alla er som hjälpte mig (aka gjorde allt jobbet :D ) :pannkyss :pannkyss :pannkyss

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Vi tänker på dig Hampus

Dagens GAZZ böjade härligt med en försening till Svedala (Vi får ta och starta 13:00 i svedala nästa gång) men slutade tråkigt och snopet :(

En av våra GAZZ körare (Hampus aka Zenit) körde av på Rockarpsvägen mot E65:an och fick åka ambulans med benbrott och andra skador. Detta är otroligt tråkigt och vi alla hoppas på att han blir fullt återställd.

Blueblade (Ronny?) körde av vägen i samma olycka med men klarade sig bra med öm höft och ben samt kåpskador och ett snett gaffelben.

Hoppas du inte blir/blev värre på hemvägen!

Uppdateringar kommer i efterhand vid ny information.

//Regards Cel

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Någon som vet hur det gick? Enligt sydsvenskan.se uppges han vara allvarligt skadad......? Körde in i ett träd?

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Swish skrev:
2307528 Någon som vet hur det gick? Enligt sydsvenskan.se uppges han vara allvarligt skadad......? Körde in i ett träd?
Nä åkerdike. Ja allvarligt stämmer men inte livshotande eller så pass allvarligt att man sitter och undrar om han överlevde.

Singelolycka med MC
Senast uppdaterad 15 juli 2006 16:42

En singelolycka med en mc inträffade vid halv tre-tiden på lördagseftermiddagen på Rockarpsvägen i närheten av Häckeberga.

Föraren tappade kontrollen i en skarp kurva och kraschade in i ett träd. Mannen fördes till universitetssjukhuset i Lund och rapporteras vara allvarligt skadad.

Fel! där var inget träd alls och han kördes till UMAS!

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Okej.. Så var det med nyhetsbevakarna.....
Tur att det inte gick "värre" eller vad man ska säga... Var han vid medvetande och så?

CeltaniC skrev:
2307532 Nä åkerdike. Ja allvarligt stämmer men inte livshotande eller så pass allvarligt att man sitter och undrar om han överlevde.

Singelolycka med MC
Senast uppdaterad 15 juli 2006 16:42

En singelolycka med en mc inträffade vid halv tre-tiden på lördagseftermiddagen på Rockarpsvägen i närheten av Häckeberga.

Föraren tappade kontrollen i en skarp kurva och kraschade in i ett träd. Mannen fördes till universitetssjukhuset i Lund och rapporteras vara allvarligt skadad.

Fel! där var inget träd alls och han kördes till UMAS!

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Swish skrev:
2307540 Okej.. Så var det med nyhetsbevakarna.....
Tur att det inte gick "värre" eller vad man ska säga... Var han vid medvetande och så?
Ja hela tiden tills Akut Ambulansen kom och gav honom morfin. Han var helt borta/nersövd när dom körde iväg till UMAS.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
CeltaniC skrev:
2307554 Ja hela tiden tills Akut Ambulansen kom och gav honom morfin. Han var helt borta/nersövd när dom körde iväg till UMAS.

Ja okej.. Men det är väl som man fick lära sej på "ABC-kursen", att så länge de skriker är det ingen fara med de! (Om man jämför med vad som kunnat hända....)

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
UPDATE: Vi tänker på dig

Har fått reda på ny information om Hampus tillstånd. Tyvärr är det värre än vad vi alla trodde och hur det såg ut när han kördes iväg med ambulansen :(

Dom skador som kom fram efter han blev kollad på UMAS är följande:

- Brutet Lårben och smalben
- 2st revben brutna
- pungterad lunga
- mjälten hade delats och fått inre blödningar
- Höften bruten/illa skadad

Kommer att ligga på intensiven hela veckan och den första operationen ska göras ikväll eller är redan påbörjad. Hampus blev körd till Lund istället efter dom upptäckte att mjälten var skadad.

Läkarna sa med att om vi inte handlat så snabbt och ring ambulans direkt kunde han ha dött inom 30 min.

Vill påpeka att vi alla gjorde en bra insats och fungerade bra som ett team :tummenupp

Återkommer med ny rapport imorrn.

//Cel

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
CeltaniC skrev:
2307993 Har fått reda på ny information om Hampus tillstånd. Tyvärr är det värre än vad vi alla trodde och hur det såg ut när han kördes iväg med ambulansen :(

Dom skador som kom fram efter han blev kollad på UMAS är följande:

- Brutet Lårben och smalben
- 2st revben brutna
- pungterad lunga
- mjälten hade delats och fått inre blödningar
- Höften bruten/illa skadad

Kommer att ligga på intensiven hela veckan och den första operationen ska göras ikväll eller är redan påbörjad. Hampus blev körd till Lund istället efter dom upptäckte att mjälten var skadad.

Läkarna sa med att om vi inte handlat så snabbt och ring ambulans direkt kunde han ha dött inom 30 min.

Vill påpeka att vi alla gjorde en bra insats och fungerade bra som ett team :tummenupp

Återkommer med ny rapport imorrn.

//Cel
usch, tänker på dig hampe, hoppas att allt kommer att bli okej :pannkyss

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Hej!

Det här är Hampus(zenit) mamma som skriver. Hampus befinner sig på intensiven i Lund, där han just nu opereras. Vi har träffat honom och kunnat prata med honom, han har varit vid medvetande hela tiden. Hans skador har ni kunnat läsa om tidigare här i tråden, så dem går jag inte in på.
Den närmaste veckan kommer troligen att vara mer eller mindre kritisk, men läkarna var hoppfulla.

Anledningen till att jag skriver här är att Hampus (som vanligt) tänker mer på andra än sig själv. När vi träffade honom vill han att vi skulle berätta för alla att han kommer att bli OK och att ingen ska oroa sig för honom. Jag tror inte att han förstår till fullo hur skadad han är.
Vi vet mer imorgon när första operationen är över och han har vaknat upp.

Tack till er alla som skickat hälsningar till honom, ska framföra dem till honom imorgon.
Var rädda om er och kör försiktigt!

Jane (Hampus mamma)

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Zenit skrev:
2308111 Hej!

Det här är Hampus(zenit) mamma som skriver. Hampus befinner sig på intensiven i Lund, där han just nu opereras. Vi har träffat honom och kunnat prata med honom, han har varit vid medvetande hela tiden. Hans skador har ni kunnat läsa om tidigare här i tråden, så dem går jag inte in på.
Den närmaste veckan kommer troligen att vara mer eller mindre kritisk, men läkarna var hoppfulla.

Anledningen till att jag skriver här är att Hampus (som vanligt) tänker mer på andra än sig själv. När vi träffade honom vill han att vi skulle berätta för alla att han kommer att bli OK och att ingen ska oroa sig för honom. Jag tror inte att han förstår till fullo hur skadad han är.

Tack till er alla som skickat hälsningar till honom, ska framföra dem till honom imorgon.

Jane (Hampus mamma)

Tankarna går till er alla. Hoppas verkligen på ett tillfrisknande så fort som möjligt.

ZioX

Insprutning är underbart
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Triumph Daytona 675 07
Krya på dig Hampus

Krya på dig Hampus! tänker på dig

/ZioX

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
(E)R-6
Verkligen jättetråkigt att se vad som hänt.

Jag tänkte följa med på TGR för första gången idag för att se vem Celtanic, Zenit + er andra som man ser överallt på forumet är i "verkligheten", men annat kom i vägen.

Lycka till med tillfrisknandet så får vi ses en annan dag under trevligare former och givetvis även en tanke till familjen.

/Eilert

blueblade

Blueblade
Gick med
14 Aug 2005
Hoj
Honda
Kom hem och vände...fick åka till akuten i Malmö och röntga ben och höft.
Inget allvarligt men hojen är skrot..
Tänker på Zenit som inte hade samma tur, krya på dig killen så ses vi snart.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Zenit skrev:
2308111 Hej!

Jane (Hampus mamma)
ska försöka hålla mina tummar knutna under natten, hoppas att det hjälper hampus och er att klara detta :pannkyss

//Sebastian

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Hej!

Tack för alla hälsningar till Hampus, det värmer verkligen.
Håller just nu på att printa ut sidorna i denna tråd så att vi kan ta med dem till honom när vi åker till sjukhuset idag.
Första operationen har gått bra, men Hampus kommer att ligga kvar på intensiven ca en vecka till i alla fall.

Ett stort Tack till er alla som var med vid olyckan och såg till att Hampus fick hjälp så snabbt.

Skönt att blueblade klarat sig utan allvarliga skador.

Kör försiktigt nu och var rädda om er!

Jane & Nisse (Hampus mamma & pappa)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad