Trelleborg GAZZ tråden

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
O fy tusan =/ Krya på dig mannen! Man tänker inte på att vägarna blöder så mycket för det känns inte så himla varmt i luften. Nu har man definitivt fått sig en tankeställare.

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
[- sNaIjK -] skrev:
Man tänker inte på att vägarna blöder så mycket för det känns inte så himla varmt i luften. Nu har man definitivt fått sig en tankeställare.

de har ju faktiskt varnat ganska mycket på radion om det (jag har varit hemma en vecka och har hört det redan)

inte varmt ute???
har du inte varit ute eller har du bara inte hunnit stanna med hojen.. hahahaa
detkokar ute om du inte viste det:)

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
UPDATE om Hampus

[- sNaIjK -] skrev:
2310298 O fy tusan =/ Krya på dig mannen! Man tänker inte på att vägarna blöder så mycket för det känns inte så himla varmt i luften. Nu har man definitivt fått sig en tankeställare.
Den tragiska Olyckan du syftar på tror jag är Bjoarsen's Och vad jag hört så är han på återhämtning han med. Det var han som körde av pga blödande asfalt. Men att du hittade hit och gav din respekt duger ;)

UPDATE

Hampus operationer har gått bra och han är på återhämtning för tillfället. Läkarna har fortfarande 24/7 kontroll och uppvaktande på han mjälte som är på återhämtning men inte på "safe ground" än. Han är positiv och på glatt humör (bombad med drugs :D) enligt hans pappa så det låter mycket bra :tummenupp

//Cel

Last edited:

MrsRR

Utan lem
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
En något söndrig BMW
Tänker på Hampus och Blueblade. Krya på er. Bra jobbat grabbar på olycksplatsen. Till alla kör försiktigt.

/René

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
CeltaniC skrev:
. Vi tvingar absolut ingen att köra över deras förmåga, du måste tänka på att den största delen av säkerhet och tempo är helt och hållet ditt ansvar. Visst varnar vi för saker på vägen som kan vara farliga men du kan inte lita på ledaren och dom övriga förarna framör dig till 100%. Det kan bara du själv göra.

Lycka till med kortet och varför skulle du inte hinnea att bli klar detta året? :(

//Regards Cel

Jag vet att det är upp till mig att bedömma själv hur mycket jag klarar :)

Det var därför jag berömde Hojbrud för att hon visste var hennes gränser gick och tog inte några onödiga risker vilket jag personligen tycker är enormt bra. Bättre att inse att tyvärr detta var inget för mig idag än att pressa sig över vad man tycker känns säkert/bra.

:lol Tyvärr har jag inte hittat den där krukan med guld vid regnbågens slut så därför så siktar jag på att bli klar till nästa år :D

Om du hittar krukan så kan du få 10% i hittelön :tomten :tomten

Ps Blueblade åk och kolla upp varför du blöder näsblod hela tiden det låter inte bra eller normalt. Bättre att kolla upp en gång extra

Last edited:

blueblade

Blueblade
Gick med
14 Aug 2005
Hoj
Honda
En fråga bara. Jag bara undrar om det e normalt att känna skuld för att det gick bättre för mig en för (Hampus-Zenit)..
Tack till alla som bryr sig.... :)
Känns som en elefant sitter på bröstet..Men man skall inte klaga...

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Det ska du absolut inte göra! Det var ju inte ditt fel att det hände, alltså ska du inte känna någon skuld!
Hampus hade mer otur än vad du hade bara, that's it.

blueblade skrev:
2310885 En fråga bara. Jag bara undrar om det e normalt att känna skuld för att det gick bättre för mig en för (Hampus-Zenit)..

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
blueblade skrev:
2310885 En fråga bara. Jag bara undrar om det e normalt att känna skuld för att det gick bättre för mig en för (Hampus-Zenit)..

Är en rätt normal reaktion att man känner skuld för att det gick bättre för en själv än för den andre. MEN som Swich sa du hade bara lite mindre otur än Zenit.

Hoppas att du mår bättre idag

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Mitra skrev:
2310711 Jag vet att det är upp till mig att bedömma själv hur mycket jag klarar :)

Det var därför jag berömde Hojbrud för att hon visste var hennes gränser gick och tog inte några onödiga risker vilket jag personligen tycker är enormt bra. Bättre att inse att tyvärr detta var inget för mig idag än att pressa sig över vad man tycker känns säkert/bra.

:lol Tyvärr har jag inte hittat den där krukan med guld vid regnbågens slut så därför så siktar jag på att bli klar till nästa år :D

Om du hittar krukan så kan du få 10% i hittelön :tomten :tomten

Ps Blueblade åk och kolla upp varför du blöder näsblod hela tiden det låter inte bra eller normalt. Bättre att kolla upp en gång extra

jag har legat i diket jag oxå...
det e därför jag inte längte trotsar mina gränser.. tar det lugnt i min takt nu=) men om det alltid e lugnt vet jag inte hehehe

AnkanSt4s

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Hoj
Ducati St4s
Tråkigt med olyckan, hoppas du Hampus snart är på benen igen.
Om du vill ha besök, glada tillrop, så hojta till (mamma o pappa?) Jag jobbar på BMC bakom sjukhuset, så det är lätt gjort.

Hälsningar Ankan

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Zenit skrev:
2308111 Hej!

Det här är Hampus(zenit) mamma som skriver. Hampus befinner sig på intensiven i Lund, där han just nu opereras. Vi har träffat honom och kunnat prata med honom, han har varit vid medvetande hela tiden. Hans skador har ni kunnat läsa om tidigare här i tråden, så dem går jag inte in på.
Den närmaste veckan kommer troligen att vara mer eller mindre kritisk, men läkarna var hoppfulla.

Anledningen till att jag skriver här är att Hampus (som vanligt) tänker mer på andra än sig själv. När vi träffade honom vill han att vi skulle berätta för alla att han kommer att bli OK och att ingen ska oroa sig för honom. Jag tror inte att han förstår till fullo hur skadad han är.
Vi vet mer imorgon när första operationen är över och han har vaknat upp.

Tack till er alla som skickat hälsningar till honom, ska framföra dem till honom imorgon.
Var rädda om er och kör försiktigt!

Jane (Hampus mamma)
Hälsa Hampus att vi tänker på honom och hoppas på ett snart tillfrisknande.

/Micke & Helena

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Zenit tillstånd

Hej på er alla,
Hampus har gott läkekött och har nu stabila värden.
Hans nya "stålsklett" är inopererat in hans vänsterben och skall tydligen vara bra nog att gå på så fort han klarar av smärtan.
Mjälten håller blodet och läkarna börjar lita på att den skall fortsätta med detta. Ändras inget så flyttas han nog ut från intensiven i övermorgon till nästa avdelning. Men han tycker nog att det är ganska bra där han är.....en hel del smärtstillande och hela tiden två sköterskor som tar hand om honom och kliar honom när han ber om det.
Jag hjälpte honom att sälja crossen i söndags och med lite försäkringspengar kommer han nog snart att dyka upp på gazzen igen.
Kör klokt och var rädda om er.
/Hampes pappa

blueblade

Blueblade
Gick med
14 Aug 2005
Hoj
Honda
Zenit skrev:
2312161 Hej på er alla,
Hans nya "stålsklett" är inopererat in hans vänsterben och skall tydligen vara bra nog att gå på så fort han klarar av smärtan.
Mjälten håller blodet och läkarna börjar lita på att den skall fortsätta med detta. Ändras inget så flyttas han nog ut från intensiven i övermorgon till nästa avdelning. Men han tycker nog att det är ganska bra där han är.....en hel del smärtstillande och hela tiden två sköterskor som tar hand om honom och kliar honom när han ber om det.
Jag hjälpte honom att sälja crossen i söndags och med lite försäkringspengar kommer han nog snart att dyka upp på gazzen igen.
/Hampes pappa

Det var det bästa jag hört på länge :)
Har varit orolig för honom, Så detta e som att vinna på tipset....

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Zenit skrev:
2312161 Hej på er alla,
/Hampes pappa

Tack!

Skönt att höra att Hampus har det bra! :tuttar :hihi
Hoppas på att få se honom på hjulen igen snart. :tummenupp

Sköt om er! :pannkyss

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
660, KTM SMC
Zenit skrev:
2312161 Hej på er alla,
/Hampes pappa

Mycket skönt att höra !

Äntligen kan man andas ut!

m.v.h Mike

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Zenit skrev:
2312161 Hej på er alla,
/Hampes pappa
Jag blir glad att få läsa detta! skönt att höra :banana

Krya på dig och tänk på att vi alla saknar dig Hampe.

//Cel

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Skönt att höra att Hampus är på bättringsväg igen :)

Som förälder borde man säga nej och stopp...mina gjorde det men det är som ett gift det dära med hoj trots att man varit där Hampus är idag.

Numera tar man mer hänsyn osv.
För att stilla föräldrarna ringer jag hem efter varje gazz,känns bäst så oxå att de vet att man kommit tryggt hem igen,

Tackar Knorten för ett trevligt gazz idag på 23 mil i harmoniskt lungt moto gp
slowmotion takt.
Lik förbaskat fast man kör lungt och med varselväst och numera hel ljus på småvägarna,upplever man idioter på kurviga vägar,korsningar som skär svängarna.

Tänk på där ute när ni kör,håll Er mer mot vägrenen i skymda kurvor än i mitten av din sida vägbanan,visst kanske inte alltid optimalt lika smidigt att ta vissa kurvor på det sättet men efteråt tackar man sig själv många gånger när där dykt upp bilar som håller sig lite väl långt ute och ibland till o med en bit in på ens körfält.

En annan tanke till för att göra TGR säkrare,varför inte att förste och siste man har en neon grön/orange varselväst på sig,visst inte alltid snyggt.
Kostar från några tior till en/två hundringar men vi syns förhoppningsvis bättre där ute.

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Zenit skrev:
2312161 Hej på er alla,
/Hampes pappa

Hej
Vad skönt att höra att det går framåt. Satt i er situation för några månader sen när min pappa körde och välte med sin *harkel* mc.
Personalen på intensiven brukar vara trevlig så jag kan gissa att han trivs när han ligger lite smålullig och tittar på de snälla sköterskorna. Hoppas de håller honom på plats.
Krya på dig nu så vi snart ses på några fler turer.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Zenit skrev:
2312161 Hej på er alla,
/Hampes pappa

jag är inte troende men det är vid dessa tillfällen som man tror att även om "Gud" inte stoppade det som hände, ser till så att allt blir bra :) det låter bra att allt håller på att stabilisera sig. :pannkyss take care everyone :pannkyss

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
R1 racer skrev:
2312618

Tänk på där ute när ni kör,håll Er mer mot vägrenen i skymda kurvor än i mitten av din sida vägbanan,visst kanske inte alltid optimalt lika smidigt att ta vissa kurvor på det sättet men efteråt tackar man sig själv många gånger när där dykt upp bilar som håller sig lite väl långt ute och ibland till o med en bit in på ens körfält.

En annan tanke till för att göra TGR säkrare,varför inte att förste och siste man har en neon grön/orange varselväst på sig,visst inte alltid snyggt.
Kostar från några tior till en/två hundringar men vi syns förhoppningsvis bättre där ute.
Ja det är viktigt att hålla sig på sitt körfält. Och Varselväst är ingen dum ide.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA