Trelleborg GAZZ tråden

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
blueblade skrev:
2310885 En fråga bara. Jag bara undrar om det e normalt att känna skuld för att det gick bättre för mig en för (Hampus-Zenit)..
Tack till alla som bryr sig.... :)
Känns som en elefant sitter på bröstet..Men man skall inte klaga...

Hej!

Du ska absolut inte känna någon skuld till att du klarade dig bättre än Hampus gjorde. Det är som alla skriver här du hade bara lite mer tur i oturen än Hampus. Jag kan förstå att du känner så och det är nog ganska vanligt när något sånt här händer. Jag hoppas att du mår bra och att du har varit hos läkaren igen och kollat upp så allt är OK.

mvh Jane (Hampus mamma)
ps. Hampus har betydligt mindre smärtor idag och har kunnat sänka dosen av morfin, så det ser ljust ut.
Ni har båda haft änglavakt.

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Zenit skrev:
2314862 Hej!

Du ska absolut inte känna någon skuld till att du klarade dig bättre än Hampus gjorde. Det är som alla skriver här du hade bara lite mer tur i oturen än Hampus. Jag kan förstå att du känner så och det är nog ganska vanligt när något sånt här händer. Jag hoppas att du mår bra och att du har varit hos läkaren igen och kollat upp så allt är OK.

mvh Jane (Hampus mamma)
ps. Hampus har betydligt mindre smärtor idag och har kunnat sänka dosen av morfin, så det ser ljust ut.
Ni har båda haft änglavakt.
Nä Det är normal blueblade och det tar lite tid innan du släpper det, fullt normalt som Jane skriver och övriga har skrivit till dig. Men vi är här för dig om du vill prata om det.

Tack Jane för updaten!

Skönt att höra att han är på väg att fungera med mindre smärtstillande, alltid en positiv reaktion att kroppen visar mindre smärta :tummenupp

Har han läst igenom tidningen? :D ;) hoppas han gillade den :pannkyss

Krya på dig Hampe! och tack igen för både dig jane och Nisse's reporter om hur vår pojke mår :tummenupp

//Cel

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
CeltaniC skrev:
2314917 Nä Det är normal blueblade och det tar lite tid innan du släpper det, fullt normalt som Jane skriver och övriga har skrivit till dig. Men vi är här för dig om du vill prata om det.

Tack Jane för updaten!

Skönt att höra att han är på väg att fungera med mindre smärtstillande, alltid en positiv reaktion att kroppen visar mindre smärta :tummenupp

Har han läst igenom tidningen? :D ;) hoppas han gillade den :pannkyss

Krya på dig Hampe! och tack igen för både dig jane och Nisse's reporter om hur vår pojke mår :tummenupp

//Cel

Hampus blev jätteglad för både kortet och tidningen, och var faktiskt vaken en stund i natt (natten till idag mellan 03.30 och 04.30) och ville då läsa lite i tidningen. Men det blev visst bara en sida, mer orkade han inte. Idag har han sovit nästan hela dagen, en reaktion på morfinet, så något mer läsande har det inte blivit.
Hampus har bett mig hälsa så gott och säga tack!
Ha det så bra och sov gott!
Jane

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Japp man blir ganska "lullig" av morfin och allt dom stoppar i en,sover gott gör man.

Lite sjukt låter det kanske men ena sekunden kan man ligga o svamla med anhöriga för att nästa sekund somna.

Skönt att höra att Hampus är på bättringsväg och snart tillbaka till oss alla.

Vi ska stötta o peppra dig här med vägen tillbaka.
De första veckorna kan vara kämpiga efter benbrott osv,men lite lindrande piller gör susen och sedan trevliga sjukgymnaster som hjälper en vidare med träning för att återgå till normalt.

Hampus kanske får träna i varmvattensbassängen sen :va ,där är behagligt och bra
här på sjukan i Trelleborg.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Zenit skrev:
2312161Jag hjälpte honom att sälja crossen i söndags och med lite försäkringspengar kommer han nog snart att dyka upp på gazzen igen.
Kör klokt och var rädda om er.
/Hampes pappa
Så skönt att få den rapporten och så skönt att det finns så kloka föräldrar! :tummenupp

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Zenit skrev:
2315229 Hampus blev jätteglad för både kortet och tidningen, och var faktiskt vaken en stund i natt (natten till idag mellan 03.30 och 04.30) och ville då läsa lite i tidningen. Men det blev visst bara en sida, mer orkade han inte. Idag har han sovit nästan hela dagen, en reaktion på morfinet, så något mer läsande har det inte blivit.
Hampus har bett mig hälsa så gott och säga tack!
Ha det så bra och sov gott!
Jane

Hoppades på att han skulle bli det :)

Artiklen om Desmosedicin såg lockande ut ;)

Skönt att han blir bättre och kan göra något medan han ligger och läker.

Tack Jane!

//Good Night

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Var och hälsade på Hampus i förrgår, ska försöka ta mej dit igen så fort tid erbjuds!
Han blev glad i alla fall :)

ZioX

Insprutning är underbart
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Triumph Daytona 675 07
Jag blir så glad att få hör att Hampus mår bättre :tummenupp

Vill tack jane och Nisse för deras reporter om hur Hampus mår.

Det är skönt att det finns sådana föräldrar! :tummenupp

Krya på dig min vän och vi alla saknar dig Hampe. :pannkyss

// Thomas

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Hej!

Här kommer en liten glädjande uppdatering om Hampus tillstånd.
Hampus har fått lämna intensiven och befinner sig nu på kirurgen 13 i Lund. Mjälten är inte helt ur farozonen ännu, men alla värden är bra och stabila. Så från och med nu får Hampus klara sig utan sina små söta sköterskor som funnits vid hans sida 24 timmar om dygnet och lytt alla hans önskningar.
De senaste två dagarna har han mest sovit men mått betydligt bättre de små stunde han varit vaken.
Han är jätteglad för alla glada hälsningar han har fått. Han är även glad för att blueblade klarat sig så bra som han har. Hampus har inget minne av olyckan, merän att han kom ut i grusen. Att blueblade också var inblandad visste han inte förrän vi talade om det för honom.

Nu vill jag ger er alla en liten uppmaning, kör ALDRIG utan ryggskygg och annan säkerhetsutrustning. Hampus har små skador på sin ryggrad som läkarna säger kommer att självläka. Att skadorna inte är värre kan han tacka sitt ryggskydd för. Nu är det ju ingen garanti att man klarar sig om olyckan skulle vara framme, men varför ta risken.

Ha det bra och kör förståndigt!
Jane

ZioX skrev:
2316022 Jag blir så glad att få hör att Hampus mår bättre :tummenupp

Vill tack jane och Nisse för deras reporter om hur Hampus mår.

Det är skönt att det finns sådana föräldrar! :tummenupp

Krya på dig min vän och vi alla saknar dig Hampe. :pannkyss

// Thomas

Hej Thomas!

Om det är någon som ska tacka någon, så är det vi som ska tacka dig för att du ringde oss från olycksplatsen och var så lugn som du var i telefonen. Hade det varit polisen som kontaktat oss hade den första oron varit mycket större och värre. Mycket skönare att höra det från någon man känner. Så Tack Thomas, och alla ni andra som ställde upp på olycksplatsen.
Stort tack också till alla som hört av sig med hälsningar både till Hampus och oss andra i familjen, det värmer verkligen.

Jane

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
660, KTM SMC
Zenit skrev:
2317459 Hej!

Här kommer en liten glädjande uppdatering om Hampus tillstånd.
Hampus har fått lämna intensiven och befinner sig nu på kirurgen 13 i Lund. Mjälten är inte helt ur farozonen ännu, men alla värden är bra och stabila. Så från och med nu får Hampus klara sig utan sina små söta sköterskor som funnits vid hans sida 24 timmar om dygnet och lytt alla hans önskningar.
De senaste två dagarna har han mest sovit men mått betydligt bättre de små stunde han varit vaken.
Han är jätteglad för alla glada hälsningar han har fått. Han är även glad för att blueblade klarat sig så bra som han har. Hampus har inget minne av olyckan, merän att han kom ut i grusen. Att blueblade också var inblandad visste han inte förrän vi talade om det för honom.

Nu vill jag ger er alla en liten uppmaning, kör ALDRIG utan ryggskygg och annan säkerhetsutrustning. Hampus har små skador på sin ryggrad som läkarna säger kommer att självläka. Att skadorna inte är värre kan han tacka sitt ryggskydd för. Nu är det ju ingen garanti att man klarar sig om olyckan skulle vara framme, men varför ta risken.

Ha det bra och kör förståndigt!
Jane

Skönt att han är på bättringsvägen... men synd att sköterskorna lämnat haha

Orkar han med besök ?
Jag, thomas, och Henrik tänkte komma och hälsa på...

m.v.h Mike

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
AnkanSt4s skrev:
2311710 Tråkigt med olyckan, hoppas du Hampus snart är på benen igen.
Om du vill ha besök, glada tillrop, så hojta till (mamma o pappa?) Jag jobbar på BMC bakom sjukhuset, så det är lätt gjort.

Hälsningar Ankan

Hojt!
Hampus vill gärna ha besök. Det verkar som om det vänt idag. Han har varit vaken hela dagen idag och tyckt det varit långtråkigt. Vill gärna ha någon annan att prata med än sin mamma och 2 årige lillebror om så bara för en liten stund

mvh Jane

Miggepigge skrev:
2317562 Skönt att han är på bättringsvägen... men synd att sköterskorna lämnat haha

Orkar han med besök ?
Jag, thomas, och Henrik tänkte komma och hälsa på...

m.v.h Mike

Ni kommer att vara mer än välkomna. Än så läng finns han på kirurgen 13 och har eget rum. Så han får i princip ha så mycket besök han vill och orkar med.
mvh Jane

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Skönt att höra att pågen är på G :) Förstår att tiden där inne på sjukan inte går speciellt fort, inget jättekul ställe precis. Kan säga att olyckorna den senaste veckan har gjort att jag/man tänker till både 2 och 3 gånger när man kör.

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Jane

Kul att läsa att vår påg bara mår bättre för varje dag som går och tack för informations samtalet idag :)

Vill påpeka att det finns någa andra som visat sin respekt på RR delens TGR tråd också, titta in där om du vill Jane --> http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=127647

Vill fråga er andra om ni vill hänga med och ge ett suprise besök till Hampus?

1.Cel
2.ZioX
3.Miggepigge
4.Kimmse
5.
6.
7.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
CeltaniC skrev:
2320166 Kul att läsa att vår påg bara mår bättre för varje dag som går och tack för informations samtalet idag :)

Vill påpeka att det finns någa andra som visat sin respekt på RR delens TGR tråd också, titta in där om du vill Jane --> http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=127647

1.Cel
2.ZioX
3.Miggepigge
4.Kimmse
5.
6.
7.
1.Cel
2.ZioX
3.Miggepigge
4.Kimmse
5.-Rosen-
6.

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
CeltaniC skrev:
2320166 Kul att läsa att vår påg bara mår bättre för varje dag som går och tack för informations samtalet idag :)

1.Cel
2.ZioX
3.Miggepigge
4.Kimmse
5.
6.
7.

om man inte e i vägen så kanske man kan komma med och stötta lite:)

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Tgr 22/7

TRELLEGAZZ RUNDAN! [TGR]

På Lördag är det dags igen förTrelleborgs Gazz Rundan Ändrad tid på Svedala ankomsten!, samma sköna GAZZ ;) Med tanke på de blödande och den farliga värmen på vägarna så kommer Gazzet köras i en lite mindre och SÄKRARE långsammare tempo. Som vanligt samlas vi i Trelleborg vid 12:00 tiden och kör vidare mot Svedala

SAMLING 1/7 12:00 PÅ STATOIL I TRELLEBORG HITTAS HÄR

SAMLINGSPLATS 2 12:45 I SVEDALA PÅ STATOIL HITTAS HÄR

SAMMLING 12:00 || AVFÄRD 12:15 I TRELLEBORG
SAMMLING 12:45 || AVFÄRD 13:00 I SVEDALA

Ni som väljer att ansluta i Svedala missar en del av rundan så det är upp till er om ni vill starta i Trelleborg eller inte.

TGR kommer att ligga på 11-12 mil och kommer att avslutas i Smygehamn

ALLA "SPORTHOJAR" är välkomman att ansluta till rundan!

Vid Regn så tvättas hojen ;)

Skriv upp er som jag vet hur många som kommer att ansluta till TGR och MEDDELA OM NI FÅR FÖRHINDER!

Mellan -> Raijslaiter - Cel
Sisteman - ZioX

Långsam -> ? Testar och ser om intresset finns efter förslag
Sisteman -> ?

1.Cel
2.ZioX
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Med stora tankar på den mycket olyckliga olyckan förra Lördagen när TGR kördes så vill jag påminna er alla att ta det extra lungt på rundan med tanke på den extrema värmen på vägarna som kan få asfalten att blöda!

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
CeltaniC skrev:
2320594 TRELLEGAZZ RUNDAN! [TGR]

På Lördag är det dags igen förTrelleborgs Gazz Rundan Ändrad tid på Svedala ankomsten!, samma sköna GAZZ ;) Med tanke på de blödande och den farliga värmen på vägarna så kommer Gazzet köras i en lite mindre och SÄKRARE långsammare tempo. Som vanligt samlas vi i Trelleborg vid 12:00 tiden och kör vidare mot Svedala

SAMLING 1/7 12:00 PÅ STATOIL I TRELLEBORG HITTAS HÄR

SAMLINGSPLATS 2 12:45 I SVEDALA PÅ STATOIL HITTAS HÄR

SAMMLING 12:00 || AVFÄRD 12:15 I TRELLEBORG
SAMMLING 12:45 || AVFÄRD 13:00 I SVEDALA

Ni som väljer att ansluta i Svedala missar en del av rundan så det är upp till er om ni vill starta i Trelleborg eller inte.

TGR kommer att ligga på 11-12 mil och kommer att avslutas i Smygehamn

ALLA "SPORTHOJAR" är välkomman att ansluta till rundan!

Vid Regn så tvättas hojen ;)

Skriv upp er som jag vet hur många som kommer att ansluta till TGR och MEDDELA OM NI FÅR FÖRHINDER!

Mellan -> Raijslaiter - Cel
Sisteman - ZioX

Långsam -> ? Testar och ser om intresset finns efter förslag
Sisteman -> ?

Med stora tankar på den mycket olyckliga olyckan förra Lördagen när TGR kördes så vill jag påminna er alla att ta det extra lungt på rundan med tanke på den extrema värmen på vägarna som kan få asfalten att blöda!

1.Cel
2.ZioX
3.-Rosen- (med snabbare hoj men långsammare kurvtempo)
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

om det blir en långsam grupp så kan jag ta på mig att vara sisteman där. (om ingen som kan vägarna bättre vill :))

Madeye

TouringBeatch
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
KTM 990 med packväskor!
-Rosen- skrev:
2321000 1.Cel
2.ZioX
3.-Rosen- (med snabbare hoj men långsammare kurvtempo)
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

om det blir en långsam grupp så kan jag ta på mig att vara sisteman där. (om ingen som kan vägarna bättre vill :))
Madeye (Blueblades kollega) vill med, men har lovat bort mig till strandraggning med ett par polare :mad: Får väl se vad klockan blir (fy fäen vad jag är kass på foruminlägg, vadå "minimum 5 characters"? =S

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Hur är det med han och hans hoj?

Du är välkommen imorrn om du kan och vill ;)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA