Trelleborg GAZZ tråden

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Krya på dig Hampus,hoppas läkningen och vägen tillbaka kommer gå smidigt för dig.
Skänker oxå en tanke på din familj,vad de får uppleva.
Själv varit där i den situationen och kan inte förrens nu efteråt förstå vad det innebär för alla anhöriga när man ligger på intensiven ganska ovetandes.

Kör försiktigt där ute.

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Jobbigt att behöva vakna och inse att gårdagen värkligen hände :(

Känns så tråkigt och det är vad man tänkte på resterande tiden av gårdagen. Och det första man tänkte på när man vaknade upp.

Hoppas första operationen gick bra Hampus och att du ligger skönt i sängen med fin Sköterska till din hjälp :tuttar

Tänker på dig min vän och hoppas vi ses snart.

//Cel

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
fy fan vilken dag. .. Riktigt hemsk detta...... nu blir det inte hojåkning på någon vecka för min del...

Krya på dig Hampe!!!

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
tråkigt att vakna upp och läsa detta.
speciellt eftersom jag just lämnade trellegazzet igår för att jag inte trivdes med den höga hastigheten.

Krya på dig vännen..

Alla: Kör bara det du klarar av när du e ute och kör i grupp...

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
hojbrud skrev:
2308892 tråkigt att vakna upp och läsa detta.
speciellt eftersom jag just lämnade trellegazzet igår för att jag inte trivdes med den höga hastigheten.

Krya på dig vännen..

Vi kanske skulle dela in oss i grupper även på våra gazz till gemensamt mål så alla har glädje av gazzen.
Numera kör jag med neongrön varselväst när jag kör själv eller men en polare.
Något fler oxå borde göra för sin och andras säkerhet.
Visst kanske inte ser så snyggt ut,men säkerhet går före skönhet.

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
660, KTM SMC
R1 racer skrev:
2308941 Vi kanske skulle dela in oss i grupper även på våra gazz till gemensamt mål så alla har glädje av gazzen.

Väldigt bra inisiativ ! :tummenupp

hojbrud skrev:
2308892 tråkigt att vakna upp och läsa detta.

Krya på dig vännen..

Aha, så du lämnade... ja det va ju klokt gjort... tycker verkligen att vi ska dela upp oss vi oxo, då lär vi ju bli fler som kör oxo... :)

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Miggepigge skrev:
2308965 Väldigt bra inisiativ ! :tummenupp

Aha, så du lämnade... ja det va ju klokt gjort... tycker verkligen att vi ska dela upp oss vi oxo, då lär vi ju bli fler som kör oxo... :)

väldigt bra initiativ r1 racer..

ja eftersom det inte va uppdelat så valde jag att lämna när vi stannade i svedala..

ni kanske undrar vart jag tog vägen.
men jag kör alltid mitt tempo och jag kör heller inte i en grupp jag inte trivs i just då..
nästa ggr kanske jag trivs i den igen och i onsdags gick det hur bra som hellst..
jag e ingen bra förare det vet jag.. men jag jobbar på att bli det, i mitt tempo..

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
hojbrud skrev:
2309071 väldigt bra initiativ r1 racer..

ja eftersom det inte va uppdelat så valde jag att lämna när vi stannade i svedala..

ni kanske undrar vart jag tog vägen.
men jag kör alltid mitt tempo och jag kör heller inte i en grupp jag inte trivs i just då..
nästa ggr kanske jag trivs i den igen och i onsdags gick det hur bra som hellst..
jag e ingen bra förare det vet jag.. men jag jobbar på att bli det, i mitt tempo..

:7peta inte hacka ner på dig själv. Du har ju visat att du är en enormt duktig förare som inser dina begränsningar och sätter gränser för vad du tycker känns säkert :Bugar :Bugar

Men skulle kanske vara bra till nästa gång att tänka på att inte bara försvinna så att resten av gruppen blir orolig över var någon tar vägen.

Jag hoppas att resten av gruppen la märke till att Hojbruden försvann och undrade vad som hade hänt henne......

Håller tummarna för Zenit och blueblade att dom snabbt blir friska och att rehab inte tar så lång tid.

C.Persson

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2005
Hoj
ktm 625smc 04
Mitra skrev:
2309240 :7peta inte hacka ner på dig själv. Du har ju visat att du är en enormt duktig förare som inser dina begränsningar och sätter gränser för vad du tycker känns säkert :Bugar :Bugar

Jag håller med Mitra fullständigt på den punkten,det är betydligt fler som borde inse det,även jag själv ibland.

Hoppas allt läker bra för alla skadade denna mörka helg.

Mvh C.Persson

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Mitra skrev:
2309240Men skulle kanske vara bra till nästa gång att tänka på att inte bara försvinna så att resten av gruppen blir orolig över var någon tar vägen.

Jag hoppas att resten av gruppen la märke till att Hojbruden försvann och undrade vad som hade hänt henne......
Hon sa till mig innan hon körde iväg så hon gjorde allt rätt :tummenupp

R1 racer skrev:
2308941 Vi kanske skulle dela in oss i grupper även på våra gazz till gemensamt mål så alla har glädje av gazzen.
Ja det har alltid funnits i baktanken sen jag startade TGR att göra. Men frågan är om vi är tillräckligt med folk för 2 grupper? säkerhet går först så vi kanske ska ta ett snack om detta och se om det funkar?

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Mitra skrev:
2309240 :7peta inte hacka ner på dig själv. Du har ju visat att du är en enormt duktig förare som inser dina begränsningar och sätter gränser för vad du tycker känns säkert :Bugar :Bugar

Men skulle kanske vara bra till nästa gång att tänka på att inte bara försvinna så att resten av gruppen blir orolig över var någon tar vägen.

Håller tummarna för Zenit och blueblade att dom snabbt blir friska och att rehab inte tar så lång tid.

jag lämnade gruppen i ett stopp, och sa till att jag lämnade...
skulle aldrig fåför mig och lämna mitt i en körning..

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
CeltaniC skrev:
2309287 Hon sa till mig innan hon körde iväg så hon gjorde allt rätt :tummenupp

Ja det har alltid funnits i baktanken sen jag startade TGR att göra. Men frågan är om vi är tillräckligt med folk för 2 grupper? säkerhet går först så vi kanske ska ta ett snack om detta och se om det funkar?

Vad bra :) :) Blev lite orolig över hennes kommentar "Ni kanske undrade var jag tog vägen"

Själv håller jag på att ta kortet räknar med att vara klar nästa år. Tycker att det låter skitkul med alla gazz som ni fixar :)

Som nybörjade och helt grön är det inte så kul att läsa att tempot för det mesta är så högt så att nybörjare och de som vill köra lite mindre snabbt inte kan hänga med. Utan upplevs/upplever för det mesta att de är bromsklossar som borde stanna hemma. Men hur ska man annars lära sig att köra i grupp??? :va

Så en tanke är att skulle det inte gå att att anpassa tempot till de som dyker upp? och skulle det vara någon långsam med så skulle det kanske inte vara helt fel att en eller två körde lite långsammare den dagen och att man hade uppsamlingsplatser på rundan. Precis som R1 racer är inne på.

Det gör ju att nybörjare/mindre snabba oxå kan vara med utan att vara bromsklossar. Vilket säkert gör att de vågan gasa på lite mer när de känner sig redo att göra det.

Bara en liten tanke från en gröngöling :rolleyes:

hojbrud skrev:
2309331 jag lämnade gruppen i ett stopp, och sa till att jag lämnade...
skulle aldrig få för mig och lämna mitt i en körning..

:tummenupp :tummenupp

blueblade

Blueblade
Gick med
14 Aug 2005
Hoj
Honda
Jag får ändra mitt namn till Smurf.
Helt blå e jag och tänker på Zenit hela tiden.Det har gått så långt att jag önskar vi kunde dela på smärtan det tillsammans...
Mår skit hela tiden o fått näsblod hela dagen ....

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Mitra skrev:
2309333 Vad bra :) :) Blev lite orolig över hennes kommentar "Ni kanske undrade var jag tog vägen"

Själv håller jag på att ta kortet räknar med att vara klar nästa år. Tycker att det låter skitkul med alla gazz som ni fixar :)

Som nybörjade och helt grön är det inte så kul att läsa att tempot för det mesta är så högt så att nybörjare och de som vill köra lite mindre snabbt inte kan hänga med. Utan upplevs/upplever för det mesta att de är bromsklossar som borde stanna hemma. Men hur ska man annars lära sig att köra i grupp??? :va

Så en tanke är att skulle det inte gå att att anpassa tempot till de som dyker upp? och skulle det vara någon långsam med så skulle det kanske inte vara helt fel att en eller två körde lite långsammare den dagen och att man hade uppsamlingsplatser på rundan. Precis som R1 racer är inne på.

Det gör ju att nybörjare/mindre snabba oxå kan vara med utan att vara bromsklossar. Vilket säkert gör att de vågan gasa på lite mer när de känner sig redo att göra det.

det beror mycket på hojen också (kurvtagning inte topp) för jag hängde på ganska så fint trots att det bara var min 4 el 5 gruppkörning och första gången som jag körde just de vägarna

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Hej Grön ;)

Mitra skrev:
2309333 Själv håller jag på att ta kortet räknar med att vara klar nästa år. Tycker att det låter skitkul med alla gazz som ni fixar :)

Bra tänkt, men vi gör det så bra som vi kan göra med dom resuerser vi har (ledare och sistapersoner) TGR är lagom nystartad så för tillfället är vi bara en som leder rundan och det är jag. Men det är inte så lätt. Dom "långsammare" personerna ligger längre bak och sistamannen kollar framåt och ser till att det blir en så pass jämn fördelning bland deltagarna som möjligt. Jag och "ledarna" stannar alltid till vid uppsamlingsplatser för att få ihop gruppen. Men så länge vi är en grupp som kör så kommer det att bli blandat tempo och hastighet bland deltagarna för alla kör olika. Och det har inte varit några större problem av vad jag sett? (andra får gärna påpeka eller svara på frågan ;) ) Och det finns inget bättre sätt än vad vi gör nu att fixa detta. 2 grupper hade varit kanon och vi ska se om vi kan få ihop det i framtiden när det blir lite mer regelbundet och flera intresserade. Vi tvingar absolut ingen att köra över deras förmåga, du måste tänka på att den största delen av säkerhet och tempo är helt och hållet ditt ansvar. Visst varnar vi för saker på vägen som kan vara farliga men du kan inte lita på ledaren och dom övriga förarna framör dig till 100%. Det kan bara du själv göra.

Lycka till med kortet och varför skulle du inte hinnea att bli klar detta året? :(

//Regards Cel

blueblade skrev:
2309392 Jag får ändra mitt namn till Smurf.
Helt blå e jag och tänker på Zenit hela tiden.Det har gått så långt att jag önskar vi kunde dela på smärtan det tillsammans...
Säker på att du är i bra skick sen igår?

du får ta och vila min vän.

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
660, KTM SMC
blueblade skrev:

Svårt att sätta sej in i det som hänt, jag missade ju denna rundan, skulle igentligen varit med, men det blev inte så... Hoppas att ni tillfrisknar snabbt och att rehab går fortare...

Regards

// Mike

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
CeltaniC skrev:
2309449 Bra tänkt, men vi gör det så bra som vi kan göra med dom resuerser vi har (ledare och sistapersoner) TGR är lagom nystartad så för tillfället är vi bara en som leder rundan och det är jag. Men det är inte så lätt. Dom "långsammare" personerna ligger längre bak och sistamannen kollar framåt och ser till att det blir en så pass jämn fördelning bland deltagarna som möjligt. Jag och "ledarna" stannar alltid till vid uppsamlingsplatser för att få ihop gruppen. Men så länge vi är en grupp som kör så kommer det att bli blandat tempo och hastighet bland deltagarna för alla kör olika. Och det har inte varit några större problem av vad jag sett? (andra får gärna påpeka eller svara på frågan ;) ) Och det finns inget bättre sätt än vad vi gör nu att fixa detta. 2 grupper hade varit kanon och vi ska se om vi kan få ihop det i framtiden när det blir lite mer regelbundet och flera intresserade. Vi tvingar absolut ingen att köra över deras förmåga, du måste tänka på att den största delen av säkerhet och tempo är helt och hållet ditt ansvar. Visst varnar vi för saker på vägen som kan vara farliga men du kan inte lita på ledaren och dom övriga förarna framör dig till 100%. Det kan bara du själv göra.

Lycka till med kortet och varför skulle du inte hinnea att bli klar detta året? :(

//Regards Cel

Säker på att du är i bra skick sen igår?

du får ta och vila min vän.
jag kan ställa upp som sisteman någon om det behövs :) bara jag får en karta ifallatt :rolleyes:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
blueblade skrev:

Du borde nog åka in och kolla dej en gång till! Hellre en gång för mycket än en gång för lite!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA