Trevlig polisman

Status
Ej öppen för fler svar.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Gaaaah! Gjorde samma sak på 90 väg och dem klippte mitt kort DIRECKT :huvet

Kan det bero på ditt kön och att du säkert är skitsnygg? :confused:

Det beror troligen på kön, vi tjejer kommer undan med mycket. :)
Vad det gäller utseende så är väl det utifrån betraktarens ögon och inget jag kan avgöra.

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Det skiljer sig därför att "supportrar" inte går att klassa som människor.
Mer lika potatis faktiskt.

Inkluderar det även min lillebror på drygt 12år som var på en av hans första matcher förra året och var nära att bli överkörd?

ninjazx9r-97

Medlem
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
kawasaki zx12r -01
blev stoppad förra året när jag efter lite velande körde om ett pensionärs par(har fått lära mig att man ska akta sig för sådana)o fläska på lite å sen släppte av o bara rullade in i hembyn, givetvis var
farbror blå där runt knuten.
tänkte att det kan ju inte ha gått så fort (rullade ganska länge)men
så kom det fram en riktig pingla o sade att det gick lite fort,ee okey
sade jag,ja det gick i över hundra på 50-sträcka men jag ska vara snäll så jag skriver ner det till 70:Bugar.
altså snygga o trevliga poliser finns det faktiskt.:tummenupp

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Helt riktigt och kanske värt att poängtera att det handlar om brott med bötespåföljd. För ett brott som är såpass grovt att det kan tänkas leda till att skaka galler så får de inte lov att ge rapporteftergift. Det får de heller inte göra om busen t.ex. råkar vara släkt till polismannen eller anställd hos polisen. Om det senare fungerar i praktiken är jag dock mycket skeptisk till...

Nej. Det händer säkert att dom då bara låter bli att anteckna det. å andra sidan är det ju så att journalister har en märklig förmåga att snoka reda på sånt så jag tror inte att det är något stort problem att dom släpper andra poliser och deras släktingar.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Skulle du göra samma sak på en mc-polis skulle det säkert rubriceras som mordförsök - med all rätt. Klart du borde anmält slynan, även fast det inte leder någonstans. Blir så arg! :mad:

Tycker det låter vettigt att kliva undan i det läget. Folk brukar väl säga; You can´t outrun the radio.
Vad som kan hända ifall man får en batong över armen i 150 knutar fattar ju alla. Du tappar kontrollen och sen kanske du hamnar i mötande körfält eller vad som helst. Är det verkligen ett vettigt stoppande?

Men visst, dom behöver inte stå med mössan i hand, det är att kräva lite mycket även om det hade varit trevligt

Å andra sidan. Om polisen står där och ska stoppa dig och du vet att det mycket väl kan hända att dom drar upp batongen om du försöker dra och du ändå drar.
Har du då medvetet tagit risken att bli "batongad" och därmed köra åt skogen eller förväntar du dig att dom ska försiktigt stoppa dig med smekande rörelser med stora stycken velourtyg?
Vet man att dom kan vidta åtgärder så har man själv valt att ta risken. Att då försöka få det till mordförsök eller något sådant är enbart korkat. Visst. För en enkel fortkörning kanske man kan tycka att det är en reaktion som inte står i relation till förseelsen men å andra sidan kan dom faktiskt inte veta om du drar för att du är eftersökt av polisen och då är det plötsligt en befogad reaktion.

Jag anser att man ska respektera polismans tecken och stanna när så anmodas.

I Sverie är polisen faktiskt mer än lovligt släpphänt med motorcyklister då vi är relativt fredade från att bli jagade. Polisen släpper ganska ofta flyende motorcyklister just på grund av att det anses orsaka risker med jakten.

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
De e tyvärr inge konstigt med tanke på vilka neurotiska klapp-puckon de haft som mentorer på trafikavdelningen som vart ökända under 80 & 90-talet som haft som sport att jaga bland annat hojåkare.

Den dära utpressningssituationen som i sig är olaglig är typisk för västmannaområdets "trafikare". Där skulle man haft mobilcam med ljud å spelat in, å sedan anmäla svinen till internutredarna!

De verkar som de e på hugget att leta detaljer på hojar nu som avviker från helfordonsgodkännande (CE), oavsett om de egentligen har med nån typ av säkerhet att göra vilket borde vara tanken, eller?

Blev stoppad av en MC-polis i Västerås när jag körde Husaberg 650. Han stannade mig mitt i en sjujävla stor rondell (Nordanby) och lät mig leda hojen över gräsmattan in till macken som ligger precis bredvid. Sen ropade han på sin tjocka kompis som kom med dbmätare och hela helvetet. Jag fick böter för icke ce-godkända blinkers, felinställt halvljus och ljudnivån. Sen frågar MC-polisen som står bredvid mig och den andra polisen: "Tänker du överklaga?"

Jag: "Självklart, jag anser att detta är helt från vettet..." (naturligtvis)
MC-Polis: "Då skriver vi lite mer böter på den här 'crosscykeln'"
Jag: "Ge mig mina jävla böter så skriver jag under"

Slutnota 3200 kronor i böter, plus en registreringsbesiktning. Tilläggas skall att jag inte alls hade buskört och att klockan var runt midnatt en lördag. Men vad ska man göra? Han sa att jag säkerligen hade fått ett par tusen till att betala om jag inte hade skrivit under.

Finns det några snälla poliser på våra vägar så blir jag inte övertygad förrän jag träffar en sådan. :tuttar

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Sry för OT.. Men jag står i en butik just nu och läser denna tråden. Gatan utanför är enkelriktad och för 1 minut sen körde en polisbil mot enkelriktat. har de rätt att göra det? :va

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Då kan man ju fråga sig vad "behövs" innebär då de varken hade särskilt bråttom (krypkörde hela vägen) och att det tar säkert 30 sekunder att köra runt då det finns en betydligt bättre väg in på samma ställe.. aja, vad poliser får och inte får göra sätter alltid myror i skallen :va

Kungens

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2010
Hoj
R6 - 00

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02

Undrar om man kan anmäla polisen för framkallande av fara för annan iom att ambulansen hade ett prio 1 ärende o de anser att killen ändå ska ha kört lagligt.

"Framkallande av fara för annan är ett brott enligt 3 kap 9 § Brottsbalken.[1]

Utsätter någon av grov oaktsamhet annan för livsfara eller fara för svår kroppsskada eller allvarlig sjukdom, dömes för framkallande av fara för annan till böter eller fängelse i högst två år."

Ska fan anmäla polisen för det o tjänstefel iom att amublansen hade på sirenerna.

Hade ju varit en helt annan situation om ambulansen bara haft på blåljusen o inte sirenena. eller inte på nått öht.

Nötter till poliser vi har i Sverige osså undrar endel varför vi har polisförakt?

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Träffade två poliser igår när jag satt och käkade glass vid Djurgårdsbron. Hur trevliga som helst. Gav en nisse böter för att han stod rent ut sagt korkat, gav inte mig - och andra - som också stod fel (parkeringsförbud) böter eftersom vi inte stod i vägen för någon. Småpratade lite, och när de skulle åka sade en av dem (kvinnlig) "Ha en fortsatt trevlig dag och kör lugnt, så lugnt man nu kan köra med en så'n där."

:tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...