Trevlig resturang i Gbg?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Finns en pasta-restaurang på Avenyn nästan vid bron, skitmysig o inte så dyr. Mycket folk dock...
/emmi
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Ett ställe som har haft jävligt prisvärt käk alla gånger jag har vart där är Louice i korsningen Värmlandsgatan - 2:a Långgatan. För 300 spänn där får du definitivt en utsökt middag samt så mycket öl & vin att Du blir både spännade och rolig (förutsatt att du håller normal svensk klass i alkoholtolerans). Fördelar med stället förutom käket är att det ibland är musik och att det absolut inte är snobbigt. Nått som kan vara en nackdel, beroende på hur anti-porr bruden är, är att det ligger relativt nära några "glädje"-klubbar! En annan fördel är att Roover, eller vad fan det heter (har vart med på TV en massa), med finöl och whiskey ligger jävligt nära!

Lycka till!

FÖRGÖRAREN :yoparty
 

Onewheeler

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Lite olika hojar..
lilla tavernan. grekrestaurang på en tvärgata till linnégatan. kanonställe för en dejt. oftast nån trubadur på helgerna. bordsbeställning rekomenderas. humana priser dessutom.
//onewheeler
 

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Nu är ju inte jag från Gbg, men alltså jag tycker att Gothia Towers restaurang högst upp i ena tornet skulle kunna vara ngt, en sen kväll lagom till att solen går ner över staden! :tummenupp

Mitt i veckan kan det nog vara rätt lugnt där oxå, förutsatt att det inte är ngn jätte mässa på mässan för då är det nog mycket folk där.

Lycka till!! :tuttar

//Niklas
 

Getingen

Dont Panic
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
2016 Yamaha MT-07
Du ska till restaurant karl johan, på chapmans torg karljohansgatan. Nytt, ok priser, fräsht och go mat.
Och effter maten ska ni givetvis in och känna på lite rediga majornatag på puben brevid Geffreys!! :tummenupp
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
campar skrev:
Nu är ju inte jag från Gbg, men alltså jag tycker att Gothia Towers restaurang högst upp i ena tornet skulle kunna vara ngt, en sen kväll lagom till att solen går ner över staden! :tummenupp

Mitt i veckan kan det nog vara rätt lugnt där oxå, förutsatt att det inte är ngn jätte mässa på mässan för då är det nog mycket folk där.

Lycka till!! :tuttar

//Niklas

Jag har ätit på Gothia Towers, ingen bra mat alls o dessutom svindyrt. //Emmi
 

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Hmm, kan stämma kanske....vet inte exakt, jag har bara ätit ngn hamburgertallrik o druckigt massa öl där..=)

Fast jag tycker det är fin utsikt!

Man kanske kan ta en drink eller ngt där då bara...

//Niklas

Zeb_Macahan skrev:
Jag har ätit på Gothia Towers, ingen bra mat alls o dessutom svindyrt. //Emmi
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
28+, Fond, Sjömagasinet... Finns en del heta alltså...

MCB's tips, A hereford Beefstove, eller va det heter är RIKTIGT najs den oxå...

Vill du äta grekiskt finns där en najs restaurang på Andra långgatan.

Gillar du vitlök finns det en grym, även den på Långgatan, Garlic heter den. Dom har till å med vitlöksglass... svingött...

Annars kanske sushi passar? Asienköket, ligger vid The phonehouse, vid en tvärgata till femmanhuset, mittemot Åhlens. Där spelades Noll tolerans in... Svingod sushi.

Lycka till!
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Garlic konkade väl för några år sedan. Hereford har tappat... tja, i princip allt. Salladsbordet är fortfarande toppklass dock! Sjömagasinet är apdyrt. På riktigt. Räkna med 2-3'/2 med lite vin. Samma med 28+.

Budget Lilla Tavernan. Lite tacky grek, finfin mat utan finesser. Kommer du på rätt dag har de bra fisk, fråga.

Lite mer pengar; Cyrano. Italienare är kass, pasta kan du göra hemma, alternativt handla på Aldardo, men de har bara ta med samt lunch. Alla andra italienare försöker bara vad aldardo redan lyckats med.

Rent generellt, det mesta runt linnegatan/långgatorna.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
O fan, aja, har inte vart där på ett år (läs 4). På garlic alltså. Tråkigt. Den va ju schysst den restaurangen...
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Långa farbron skrev:
Om jag törs komma med förslag så skulle jag nog föreslå Italienskt.Finns bra resturanger lite över allt men det ligger ett par mysiga ner på stensturegatan (vid Scandinavium/Heden).

...varav en i närheten, Vivaldi på Berzeliigatan, är en personlig favorit. Trevlig och personlig service (de gånger jag varit där) och mycket gott på menyn och vinlistan. Mysig miljö, men kanske inte något budgetalternativ. Förförarpotential dock.

En annan trevlig variant med många myspoäng är restaurang Nordgården i Billdal. Visst, en bit från centrum men det kan det vara värt.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
T-rex har koll, men han missar dock en av de mysigare restaurangerna i stan. Figaro som ligger i källaren på Stora teatern (sepparat ingång på sidan mot vallgraven). De har en bra vinkällare och totalkoll på maten + härlig inredning. Priserna kan dock vara något i överkant.

gladh
 

Anubah

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kraschad och såld
triple skrev:
Sattsa på något lite ovanligt, "Silvis" palestinsk restaurang mellan andra och första långgatan. Trevligt och mycket bra att dejta på, men det är ju varken lyxigt eller "vanligt". Så det måste vara rätt tjej för att uppskatta det! :tummenupp

Silvis är grymt bra, rekommenderas!

/J
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
blom skrev:
har du varit på belsepub
De e la klart jag har... Har nårra polare som lirat där ett par gånger, då har det vart :rock

Fast, det är ju inte kass alltså. Tycker bara att sticky är bättre... Jobbigt när man ska på belsepub, fast råkar hamna på FAT-MILK istället...

DET ÄR GAY!
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
hållundan skrev:
De e la klart jag har... Har nårra polare som lirat där ett par gånger, då har det vart :rock

Fast, det är ju inte kass alltså. Tycker bara att sticky är bättre... Jobbigt när man ska på belsepub, fast råkar hamna på FAT-MILK istället...

DET ÄR GAY!
en polare till mig lirade där mi söndags.. mycket bra band som spelar där :yoparty
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top