bad santa
erkänd fortåkare
ja fan vart skit sugen på den med nytt kåpset men plånboken höll inte medPanos skrev:japp...såg också den och blev riktigt sugen på köpa...men tyvärr
så har man inte så mycket cash än
ja fan vart skit sugen på den med nytt kåpset men plånboken höll inte medPanos skrev:japp...såg också den och blev riktigt sugen på köpa...men tyvärr
så har man inte så mycket cash än
masracer1100 skrev:Ja runt 20000.
Gixxerrider skrev:Kul att vi blir några som kör GSXR i Blge, Jag har själv en som är trimmad
sen har vi också en som jobbar på Motorbikers i Romme han kör också
trimmad GSXR 1100 och 1 eller 2 st till.
masracer1100 skrev:OK sköj.
Vad har du gjort åt din motor.
På motorbikers ok. vad ha han gjort åt sin .
Finns det nån av er här i borlänge som ha turbo..
HA nog blivit fast fö att fixa turbo på min.
Så jag läser här på SH. o kollar sida ef sida. Men det e svårt o hitta alla sidor där fakta står. Så hu gö man . TIPS.
Henkka skrev:Någon som kan uppskatta på ett ungefär vilka hästar jag har på bakhjulet så vore det kanon!
Borrad 1056cylinderrad (har inte lyft toppen så jag vet inte mer än förra ägarens beskrivning), portad topp (se bild), Mikuni rs36r, Youshimura avgassystem (not for road use). Kammarna har jag ingen anning om vilka som är org och inte. Det var nog allt tror jag.
Har jag dem 150hk som jag själv uppskattade det till eller är det drömponnysar?
/Henrik
gixxer_1255 skrev:Tyvärr så är det nog drömponnysar, för att få 150hk så behöver du minst 1186cc. Skulle tippa att du har 130-135hk. Borrad 1056cc?????????????????? Om man borrar en 1052cylinder (76mm borr) så borrar man den 2mm till 1109cc, men 1056cc det kan inte bli mer än någon 0,10-0,20mm borrning????????
Här har du en bromsbänkskurva på en liknande motor
Henkka skrev:Okej, men 130åsnor får väl duga i sommar då.
Värst vad du hängde upp dig på 1056, skrev fel, klart de ska va 1052. Och den raden är borrad till dia 76+x. Okej?
andersbrink skrev:Keihin kommer i storlekar om 35, 37, 39 och 41 mm. Keihin har rullagrade trottlar och är ca dubbelt så dyra som Mikuni RS. Keihin är lite bökigare att justera in och lämpar sig inte för den ovane hemmapularen.
Henkka skrev:Om vi nu antar att den är borrad de 2mm som nämdes, vad mer behövs då för att nå +150hk?
andersbrink skrev:En riktigt bra portning och plastning med originalventiler, men förmodligen krävs det 30mm insugventiler. RS36/FCR37. Helsystem. En kompression på 12:1 eller mer.
Henkka skrev:Kan du genom min bild som jag skickade med tidigare se om den är bra portad?
andersbrink skrev:Det där är ett s.k. "snik-jobb" som ger ca 10 hästar jämfört med originaltoppen.
Henkka skrev:Intressant. Hur kan det förbättras, eller måste man plasta? Vilka hästar tas ur "bra" toppar då? Har du en bild på en sådan?
RoosRacing skrev:Tex RPM här på forumet bytte från RS till Keihin, vad jag vet så blev han lyrisk. RPM ?
Ska jag byta får det nog bli TMR 41r känns lite Kawa med KehinRPM lover skrev:Stämmer bra, satte på ett gäng Keihin 39r och det var en enorm skillnad mot dom gamla RS38 som jag hade på innan.
Responsen framför allt.
Säger bara
Katanapilot skrev:Ska jag byta får det nog bli TMR 41r känns lite Kawa med Kehin
RPM lover skrev:Och dom ska få flöda fritt i ny preppade toppen..
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |