*ÅKE*
Medlem
- Gick med
- 14 Mar 2009
- Ort
- Stockholm
- Hoj
- 1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Tack för svaret Ja då kommer det varvas friskt.
Jag har lovat mig själv att inte hålla på med att massera och trimma denna. Det räcker med TL:en jag har...som stått still...för länge nu (fastnat i moment 22)
Men fan vad svårt det är när man läser om er passion och gedigna kunskap om dessa gsxr motorer...det kliar i fingrarna varje gång man läser om era projekt och jätteborrningar i denna tråd. Plus i de andra "old school Suzuki trådar " jag ska inte... SKA INTE trimma och bita ihop käkarna och övertyga sig, är jobbigt... för att man vill att den ska vara orörd
Jag har lovat mig själv att inte hålla på med att massera och trimma denna. Det räcker med TL:en jag har...som stått still...för länge nu (fastnat i moment 22)
Men fan vad svårt det är när man läser om er passion och gedigna kunskap om dessa gsxr motorer...det kliar i fingrarna varje gång man läser om era projekt och jätteborrningar i denna tråd. Plus i de andra "old school Suzuki trådar " jag ska inte... SKA INTE trimma och bita ihop käkarna och övertyga sig, är jobbigt... för att man vill att den ska vara orörd
Det är 91-92 1100 som spottar shims. Din modell har "shim under bucket" vilket gör det svårt för ventilerna att spotta shimsen. Ventilfladder gör bara att ventilerna slits i förtid - som märks genom att den blir svårstartad när den är uppvärmd. 3600 mil, knappt inkörd. Varva!
Last edited: