andersbrink skrev:
Mycket bra sida!! Har skrivit ut den och har med den som bibel när jag skruvar.Börjat förstå hur de fungerar.
Följande gjort.
Bytt till bränslefilter med finare nät...
Tömt flotörkoppar samt nålventiler på rostflagor.
Satt flotörhöjden till 9mm på alla fyra
Sänkt nålarna ett snäpp.
Justerat in tomgången.
Justerat in "lågfarts-luftskruven"
Har fått den att gå fint på och från tomgång till ca 7500 (vridtoppen) men på ringadingding så hoppar/rycker och spottar, är kraftlös, symtom som säger mig att den går klent, men det sitter 160 main jet och 200 main air jet..
Stiften är kolsvarta vilket säger mig att den går tokfett..
Kan den rycka så om den går riktigt fett på fullt eller nå annat??.
Det är för tillfället MYCKET svårt att få tag i en erfaren/duktig bänkoperatör här nere nu så man får fixa det mesta själv, ska fara iväg i veckan å bänka hos ett "Dynocrap-Center" som jag har hört inte kan bestycka nåvidare..
Tanken är att dom får visa mig/köra hojen i bänk med lamda sen så får jag ha med mig vertyg och bestycka själv på plats enligt min "bibel"