Triumph Daytona 675-tråden!

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Spontant skulle jag gissa på yrar-biten...:D :krama

...sa han som är uppe i Pite på semester, sitter på "dunken" å använder soppaslangen som sugrör... :FU

Tommy på TC Länna gissade på ett par pållar extra när jag bytte från original till Arrow, men det återstår att se. Den känns rappare iaf... Ska bänka på Effektbolaget å se vad som sägs.

Strunt samma, nya quickshifter'n väger tyngre, fy faan va kul det blev helt plötsligt :yoparty
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Yepp, och han har inte på något vis skämt ut Triumph-samfälligheten i Stockholm. Ännu...:)

Mmm, slip-on plus Triumphs slip-onmapp gör ca 2-3 hk normalt, så det är nog inte helt orimliga förväntningar Du har.

QS - jag är grymt avundsjuk och det blir inte bättre av att jag fick ett kanonpris på en ny, röd -10 tidigare i dag:huvet. Samtidigt går ju min gula som ett skållat troll, så jag har egentligen ingen anledning att byta. Annat än den där QS då. Det är ju onekligen grymt kul på något underligt, primitivt sätt att slita in växlarna utan att släppa på gasen eller koppla. Det kanske har med ens begränsade simultankapacitet att göra? :)

...sa han som är uppe i Pite på semester, sitter på "dunken" å använder soppaslangen som sugrör... :FU

Tommy på TC Länna gissade på ett par pållar extra när jag bytte från original till Arrow...

Strunt samma, nya quickshifter'n väger tyngre, fy faan va kul det blev helt plötsligt :yoparty
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Yepp, och han har inte på något vis skämt ut Triumph-samfälligheten i Stockholm. Ännu...:)

Mmm, slip-on plus Triumphs slip-onmapp gör ca 2-3 hk normalt, så det är nog inte helt orimliga förväntningar Du har.

QS - jag är grymt avundsjuk och det blir inte bättre av att jag fick ett kanonpris på en ny, röd -10 tidigare i dag:huvet. Samtidigt går ju min gula som ett skållat troll, så jag har egentligen ingen anledning att byta. Annat än den där QS då. Det är ju onekligen grymt kul på något underligt, primitivt sätt att slita in växlarna utan att släppa på gasen eller koppla. Det kanske har med ens begränsade simultankapacitet att göra? :)

Ska justera in fram- & bakdämp samt bänka på Effektbolaget nästa vecka, återkommer med bänkkurvor vad 2010:an ger på bakan med arrowslipon, i övrigt original.

Jag blev som barn på nytt med QS, nästan pinsamt att erkänna... :rolleyes:
Du kommer äta sekunder på dina varvtider...det är ett som är säkert.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag blev som barn på nytt med QS, nästan pinsamt att erkänna... :rolleyes:
Du kommer äta sekunder på dina varvtider...det är ett som är säkert.
Ha ha ha ha, det där är nog exakt triggern roffe_s behöver för att signa kontraktet på en röd 2010:a :D :tummenupp
 

DasKind

Daytona-listans Führer! :-)
Gick med
15 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675, -06
Hej, Snabb fråga!
Orkar inte googla eller kolla forumet.

Jag sitter på jobbet och tänkte beställa ett nytt bakdäck till min 675:a, kan jag få tips på vart och vilka mått som gäller?

Ska åka till Kemora Raceway nästa fredag och tänkte mig ett nytt bakdäck!

Ser fram emot lite bra tips :)

Tack Tack!
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Hej, Snabb fråga!
Orkar inte googla eller kolla forumet.

Jag sitter på jobbet och tänkte beställa ett nytt bakdäck till min 675:a, kan jag få tips på vart och vilka mått som gäller?

Ska åka till Kemora Raceway nästa fredag och tänkte mig ett nytt bakdäck!

Ser fram emot lite bra tips :)

Tack Tack!

du ska ha bak 180/55 ZR 17 bak och 120/70 ZR 17 fram :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ingen annan? Då får väl jag komma med en kvalificerad gissning:)

Plocka av tanken, bort med luftburken (både topp och bottendel), då ser Du bakre avgasvajerns infästning i bakkant av ventilkåpan (vid insugningsrören/trottlarna, nr 3 på denna skiss). Förmodligen sitter en distans eller ett rör där för att begränsa trottelöppningarna.

Jag har en bild på arrangemanget någonstans i min dator sedan jag kollade ventilspelen, jag får tillbaks den med nya minnen i morgon så Du kan väl PM:a om det är något Du behöver...

Lycka till!

...min handlare (köpt ny) berättade att strypningen sitter på gasvajern, och mycket riktigt så kan man inte gasa mer än en liten bit av dess fulla längd...
 
Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Tänkte visa en bild från min tur i dag

ass-bike3_fs.jpg


Ibland gör det inte så mycket att hojen är trasig :D

De har fått i gång den, och tydligen var det något jordningsfel. Skall få mer info i morgon när jag hämtat den.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tänkte visa en bild från min tur i dag

ass-bike3_fs.jpg


Ibland gör det inte så mycket att hojen är trasig :D

De har fått i gång den, och tydligen var det något jordningsfel. Skall få mer info i morgon när jag hämtat den.

ajajaj, inte knuffa på regskylten, kommer knäcka hållaren :näsblod
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Tänkte visa en bild från min tur i dag

ass-bike3_fs.jpg


Ibland gör det inte så mycket att hojen är trasig :D

De har fått i gång den, och tydligen var det något jordningsfel. Skall få mer info i morgon när jag hämtat den.

Den modellen på bilden är ju ganska vanligt förekommande i puttningssammanhang:rofl är ju en CBR
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Den modellen på bilden är ju ganska vanligt förekommande i puttningssammanhang:rofl är ju en CBR

HAHAHA, det tänkte jag inte på :tungan

Har ni inte bilder på era skönheter att lägga upp? Lite sommarläsning för oss i tråden :tummenupp

Jag kan börja med en mobilbild (skall ta fram storkameran vid tillfälle)

3710799974_0f47fe5c1c_o.jpg
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Har ni inte bilder på era skönheter att lägga upp? Lite sommarläsning för oss i tråden :tummenupp

Här é en bild från Shell Globen igår, LucaBrasi & jag drog bulten med obligatorisk fikapaus Rosenhill. :tummenupp
Du använde det fina vädret till att städa garaget hörde jag? :va
 

Bifogat

  • LucaB & Magniffen.JPG
    LucaB & Magniffen.JPG
    216.4 KB · Visningar: 103

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
finns det något sätt man kan justera kopplingsgreppet närmare handtaget, utan att köpa nytt grepp? (ja jag vet jag har små tjejhänder :hihi)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Njaa, vissa av oss har kanske ofrivilligt lyckats med detta när hojen lagts omkull på vänster sida:). Annars är det nog bara att demontera handtaget, montera i skruvstäd och idka försiktigt smidesarbete med lite gasol och tång.

@Saeco - min gula är ju hyfsat exponerad redan, men under nästa vecka borde väl något gruppfoto på ett gäng 675 på grönbete i finska metropolen Kemora/Veteli kunna publiceras. Få se nu, vi som ska dit är väl:
- Hank med sin järnjungfrudaytona
- Du, Lucabrasi med syndigt svart sällskap
- Ninan med samväldets flagga i topp
- DasKind som smiter från lägenhetsstök på sitt röda strykjärn
- och så jag då...

Någon glömd?

Långtidsprognosen på yr.no innehöll lite moln och regn, så jag tänker skicka ut Hoppe på soldans iförd endast sina röda speedos för att vara på den säkra sidan. Det har funkat förut, terrorbalans torde vädergudarna kalla fenomenet:brinnerup

finns det något sätt man kan justera kopplingsgreppet närmare handtaget, utan att köpa nytt grepp? (ja jag vet jag har små tjejhänder :hihi)
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Njaa, vissa av oss har kanske ofrivilligt lyckats med detta när hojen lagts omkull på vänster sida:). Annars är det nog bara att demontera handtaget, montera i skruvstäd och idka försiktigt smidesarbete med lite gasol och tång.

@Saeco - min gula är ju hyfsat exponerad redan, men under nästa vecka borde väl något gruppfoto på ett gäng 675 på grönbete i finska metropolen Kemora/Veteli kunna publiceras. Få se nu, vi som ska dit är väl:
- Hank med sin järnjungfrudaytona
- Du, Lucabrasi med syndigt svart sällskap
- Ninan med samväldets flagga i topp
- DasKind som smiter från lägenhetsstök på sitt röda strykjärn
- och så jag då...

Någon glömd?

Långtidsprognosen på yr.no innehöll lite moln och regn, så jag tänker skicka ut Hoppe på soldans iförd endast sina röda speedos för att vara på den säkra sidan. Det har funkat förut, terrorbalans torde vädergudarna kalla fenomenet:brinnerup

Japp får bända lite och se vad som händer! Kollade YR över finland, hoppas vid gud att regnet håller sej undan :gnissla men vad vet norrbaggarna om finska väderförhållanden å andra sidan:hihi

Det ser ut som vi kommer samla hela 675:ans färgprogram, rött, grått, gult, svart, iof saknar vi blått och vitt :va

Ses nästa vecka, jag babblade lite med ninan som tar samma båt som mej och DasKind och hans gäng, fast vi åker båge hela vägen, 40 mil typ va? Som Stockholmare är det ju värsta touren, men har allt hört talas om hur ni kör uppe i norr, ni slår ju stockholms bmw-touring dagsturer med råge:hihi
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Njaa, Du vet, vi måste lägga liiite fler mil under däcken för att passera samma antal kurvor som Er som kör kring hufvudstaden:)

Som Du kanske anar så har jag starka synpunkter på snacket om att "vi har inga schyssta mc-vägar förutom Bogan och Bulten":mad:

Jag säger bara - välkommen upp och studera vilket helsicke en ingenjör kan ställa till med när han glömmer både passare och kurvmall, och bara använder linjal när vägarna stakas ut:D

Ses snart:tummenupp /R

...vi åker båge hela vägen, 40 mil typ va? Som Stockholmare är det ju värsta touren, men har allt hört talas om hur ni kör uppe i norr, ni slår ju stockholms bmw-touring dagsturer med råge:hihi
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Njaa, Du vet, vi måste lägga liiite fler mil under däcken för att passera samma antal kurvor som Er som kör kring hufvudstaden:)

Som Du kanske anar så har jag starka synpunkter på snacket om att "vi har inga schyssta mc-vägar förutom Bogan och Bulten":mad:

Jag säger bara - välkommen upp och studera vilket helsicke en ingenjör kan ställa till med när han glömmer både passare och kurvmall, och bara använder linjal när vägarna stakas ut:D

Ses snart:tummenupp /R

Hmn, Är det därför jag aldrig får plattslitena däck:rofl
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top