Triumph Daytona 675-tråden!

djungel-Jim

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
Ducati SF 1098S
Nån som har länk till kabeln man behöver för att kunna uppdatera ECU:n? Jag har läst om den här i tråden men sparade såklart inte undan länken.

Nån kanske har en mapp för TOR-slipon att dela med sig av också kanske? Jag har en site jag kan tanka upp alla mappar på om någon har dem på sin hårddisk, så har vi de fint samlade.
 
Last edited:

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Nån som har länk till kabeln man behöver för att kunna uppdatera ECU:n? Jag har läst om den här i tråden men sparade såklart inte undan länken.

Nån kanske har en mapp för TOR-slipon att dela med sig av också kanske? Jag har en site jag kan tanka upp alla mappar på om någon har dem på sin hårddisk, så har vi de fint samlade.


Här är Roffes inlägg med länk till TuneECU-programvaran och tips för inköpsställe av kabeln:

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4790398&postcount=4856


På nedladdningssidan för programmet hittar du även befintliga mappar i .hex-format(TuneECUs filformat), bl a för TOR-slipon.
Sedan kan du få Waynes map för standardblåset av mig o lägga upp på din server om du vill. PM:a din mejladress, bara!
Roffe sitter säkert inne med ett par fina mappar för TBR oxå. :)
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Ang kabeln för TuneECU. Fungerar den med Win7? Får det icke att lira, inget liv i adaptern öht :(


Edit:
Efter en omstart, blåskärm och lite minnesdump så tror jag att den är installerad nu. Bara att testa i hojen om en stund då :)


Edit2:

kopiera licensnyckeln till biblioteket,

Är de key.bin-filen du menar och att den skall ligga i samma katalog som TuneECU? :)
 
Last edited:

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
lite frågor om tune ecu och mappar..

har vin nummer 666907. funkar waynes mapp för originalpipa till denna.. vilken soppa är den mappad på 95??
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det låter som ett väldigt högt nummer, är det verkligen de sex sista siffrorna i ramnumret? Jämför med denna sida: http://www.tuneboy.com.au/downloads.html

Det finns egentligen 4 gen Ecu på daytonan där alla "custommappar" är utvecklade för gen 1 men funkar på gen 2 (06-tidiga 08). För den senaste generationen finns inga delade mappar som jag sett i a f.

...har vin nummer 666907. funkar waynes mapp för originalpipa till denna.. vilken soppa är den mappad på 95??

Om Du nu inte löst det ännu - helt rätt! Kopiera in de två filerna i samma katalog så ska allt funka.

...Är de key.bin-filen du menar och att den skall ligga i samma katalog som TuneECU? :)
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Det låter som ett väldigt högt nummer, är det verkligen de sex sista siffrorna i ramnumret? Jämför med denna sida: http://www.tuneboy.com.au/downloads.html

Det finns egentligen 4 gen Ecu på daytonan där alla "custommappar" är utvecklade för gen 1 men funkar på gen 2 (06-tidiga 08). För den senaste generationen finns inga delade mappar som jag sett i a f. .

tack roffe för snabbt svar..

är jag som har yrat till de.. vet inte riktigt vart jag har kollat men vin numret är 290114. (kollade i regpapprena)

ska kolla mer på tuneEcu imorgon
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Jag har de senaste dagarna lite problem med att starta. Jag vrider om, den låter och allt ser ut som vanligt men när jag ska starta klickar den bara.

Jag körde den från garaget och hem och det var inga problem men när jag skulle köra till jobbet på morgonen så startade den inte. Batteriet laddades i en halvtimma sedan gick den att starta. Körde inte med den den dagen men den startade nästa morgon både när jag skulle till jobbet och när jag skulle hem. Idag så startade den snällt på morgonen men nu när jag skulle åka hem så startar den inte... Jag har ändå drygt 9mil till jobbet så batteriet borde vara ok laddat. Batteriet är ca 1år och jag underhållsladdade det under vintern...

Nån som vet vad det kan vara eller om det är så enkelt att batterit är skit när det vill?
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Utan att vara expert låter det som batteriet. En bekants street triple uppförde sig lika vid låg spänning i batteriet.
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
låter som batteriet. går att mäta ifall du har multimeter eller batteri provare.. annars säljer granngården/lantmännen batterier med rätt mått för halva original priset
 

Mortimer

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2009
Ort
Malmö
Hoj
Daytona 675
Har smidt et Tuneboy starter kit til salg i köp & sälj hvis nogen skulle have lyst til at lege med en Tuneboy :)

Har tyvärr solgt min Daytona, men fick en bra pris för den :D
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
@Jessan kolla även laddregulatorn, jag stekte min pga en cell i batteriet packat väskan!
 

Targ

Hojbiten
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR 600 1999, Daytona 675 - 2008
Jag har de senaste dagarna lite problem med att starta. Jag vrider om, den låter och allt ser ut som vanligt men när jag ska starta klickar den bara.

Jag körde den från garaget och hem och det var inga problem men när jag skulle köra till jobbet på morgonen så startade den inte. Batteriet laddades i en halvtimma sedan gick den att starta. Körde inte med den den dagen men den startade nästa morgon både när jag skulle till jobbet och när jag skulle hem. Idag så startade den snällt på morgonen men nu när jag skulle åka hem så startar den inte... Jag har ändå drygt 9mil till jobbet så batteriet borde vara ok laddat. Batteriet är ca 1år och jag underhållsladdade det under vintern...

Nån som vet vad det kan vara eller om det är så enkelt att batteri är skit när det vill?
Mitt batteri beter sig på samma sätt. Jag har beställt ett nytt batteri så vi får se om det är det som är problemet...
 

TropaDeElite

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675
Någon här som har monterat ASV bromshandtag på sin hoj? Jag hade det på min förra Daytona 675, men nu när jag satte på dom på min nya (begagnade) daytona så blir det riktigt fuck up!

Efter ett par bromsningar så börjar bromsbeläggen att ligga på skivan. Sen bromsar hojen in gradvis till hjulet låser helt. Detta trots att jag inte rör bromsen.

Jag lämnade in hojen till mc experten i Stockholm. Dom bytte till originalhandtaget och då funkar allt klockrent. Körde ett tag sedan provade jag att byta till ASV igen. Samma sak igen. Jag har ju bytt handtag tidigare så jag vet ju att jag inte gjort något fel. Så jag vet inte varför det inte funkar på den här hojen. Min förra var en 2007a och den här en 2008a men det ska ju inte spela någon roll.

Någon som upplevt något liknande?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Årets höjdararrangemang närmar sig med stormsteg.
Sydskanes kör ett trippelarrangemang på Knudan en helg i semestertider då de allra flesta är lediga!
Vi hoppas självklart på kanonväder (det bör det vara i slutet av juli)

Jag tänker vara på plats alla tre dagarna (är DC två av dem) och det finns just nu gott om platser kvar i alla grupper. Varje dag är "sin egen" så man kan boka en, två eller alla tre.

Fredag 30/7 klockan 09-16, Platser kvar: 89
Lördag 31/7 klockan 09-16, Platser kvar: 85
Söndag 1/8 klockan 09-16, Platser kvar:88

Hur många Daytonor får man se dessa dagar?

Bokar gör ni på: http://www.sydskanesemse.nu/

Mr K och henke hå söker roomies då de har bokat en av stugorna:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=228091

Hittar man inte runt Knudan efter dessa tre dagarna så vet jag inte vad man skall göra. :yoparty
Har ni frågor om så har vi ett eget forum här på SH:

http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=77
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Någon här som har monterat ASV bromshandtag på sin hoj? Jag hade det på min förra Daytona 675, men nu när jag satte på dom på min nya (begagnade) daytona så blir det riktigt fuck up!

Efter ett par bromsningar så börjar bromsbeläggen att ligga på skivan. Sen bromsar hojen in gradvis till hjulet låser helt. Detta trots att jag inte rör bromsen.

Jag lämnade in hojen till mc experten i Stockholm. Dom bytte till originalhandtaget och då funkar allt klockrent. Körde ett tag sedan provade jag att byta till ASV igen. Samma sak igen. Jag har ju bytt handtag tidigare så jag vet ju att jag inte gjort något fel. Så jag vet inte varför det inte funkar på den här hojen. Min förra var en 2007a och den här en 2008a men det ska ju inte spela någon roll.

Någon som upplevt något liknande?

Tja, inte riktigt, men om de innehåller samma utbytesdelar som PP Tunings handtag, så är jag inte förvånad. Jag fick fila av ca 4,5 mm på den lilla pinne som pressar på kolven uppe vid handtaget. Den var, typ så lång att jag inte ens fick dit handtaget alls först. Kan vara så att du också kan behöva korta den lite?? Inget stort problem, men rätt irriterande när man måste bearbeta helt nya grejer för att de skall passa..:va
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Last edited:

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Sen undrar jag om någon monterat bromskontakt som likssom sitter på bromspumpen(och inte vid själva bromspinnen) som ger kontakt vid bromsvätsketryck, om ni förstår hur jag menar :)

Funkar hur bra som helst. Kan ev. bli lite tight mot ramen beroende på vilken fotpinnesats du monterat.

Finns t.ex. på Duells

EDIT: Du skall ha 1,25 stigningen om jag minns rätt.
 
Last edited:

FixingKitty

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha XJ6
Tja!

Köpte mig en ny Daytona för några veckor sedan med Triumphs eget slipon på :D

Någon som vet om det finns nån db-killer man kan plocka ut på det systemet? :va
Jag är inte riktigt nöjd med ljudet nämligen...

Annars har jag tittat på både Jardine och TwoBrothers slipon, någon me erfarenhet från dem på en Daytona?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top