Triumph Daytona 675-tråden!

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Twobrothers är ganska vanligt, låter betydligt mer än TOR...

Tja!

Köpte mig en ny Daytona för några veckor sedan med Triumphs eget slipon på :D

Någon som vet om det finns nån db-killer man kan plocka ut på det systemet? :va
Jag är inte riktigt nöjd med ljudet nämligen...

Annars har jag tittat på både Jardine och TwoBrothers slipon, någon me erfarenhet från dem på en Daytona?
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Tja!

Köpte mig en ny Daytona för några veckor sedan med Triumphs eget slipon på :D

Någon som vet om det finns nån db-killer man kan plocka ut på det systemet? :va
Jag är inte riktigt nöjd med ljudet nämligen...

Annars har jag tittat på både Jardine och TwoBrothers slipon, någon me erfarenhet från dem på en Daytona?

Vill du isf bli av med ditt TOR-slipon är jag sannolikt lite intresserad..naturligtvis beroende på vad du vill ha...
PM:a om du är intresserad..
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Triumphs eget bör väl vara antingen orginalblåset eller Arrow? :confused:

Skulle man kunna tro, men riktigt så enkelt är det inte..det finns ju pengar att tjäna för Triumph här. Å andra sidan förutsätter jag nu ett par saker..som att originalet inte betraktas som "Triumph slip-on" t.ex.

TOR= Triumph Original Racing. Det är det slipon som bara har ett utblås istället för tre. Ett visst mått av bättre andning för motorn, men fortfarande ganska dämpat ljud jämfört med andra slip-on. finns att beskåda här
 

FixingKitty

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha XJ6
Skulle man kunna tro, men riktigt så enkelt är det inte..det finns ju pengar att tjäna för Triumph här. Å andra sidan förutsätter jag nu ett par saker..som att originalet inte betraktas som "Triumph slip-on" t.ex.
[/URL]

Nej, det är deras "accessory silencer" det handlar om, alltså inte orginalet
Det låter lite mer än original men inte alls som jag hoppades på...
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
http://www.triumph.co.uk/sweden/clothingAccessoriesPopup.aspx?GID=2
Nu gick det inte att länka som jag ville, men den som kallas accessory silencer kallas även TOR.

Skulle man kunna tro, men riktigt så enkelt är det inte..det finns ju pengar att tjäna för Triumph här. Å andra sidan förutsätter jag nu ett par saker..som att originalet inte betraktas som "Triumph slip-on" t.ex.

TOR= Triumph Original Racing. Det är det slipon som bara har ett utblås istället för tre. Ett visst mått av bättre andning för motorn, men fortfarande ganska dämpat ljud jämfört med andra slip-on. finns att beskåda här
Det är tur att denna tråd finns!
Tackar för upplysningen, det där har passerat mig helt och hållet! :rodnar

En liten fråga till, MC web = Johans MC i Göteborg.
Bra skit eller? Verkar ha ett komplett utbud.
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Tjena Allihopa!

Har gått och blivit kär i denna modell av hoj... så nu blir det att sälja kawan och köra engelskt ett tag tror jag, tänkte även börja lite lätt på bana när tillfälle ges.. kollar lite på -08 -09 på 500-1000 mil. något man bör tänka på?
När kommer stor service?
Kända fel / Brister?

ja, jag vet att det finns över 250 sidor och en sökfunktion, men hade uppskattat om någon lite kvickt vill svara i tråden eller i ett PM, vipps så kanske man får ett ryck och åker iväg för att handla :)

(om det finns någon här som e sugen på att åka japanskt, lite mer upprätt ett tag och vill byta - hör av er !!! )

// Daniel - Förhoppningsvis snart lycklig triumph ägare :)
 

Angelkiller

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
----
Hoj
Honda CBR 600F -98 Yamaha YZF 250-06
Hakar på föregående talare är inne på precis samma sak.
Tyvärr verkar det omöjligt att bli av med japanaren...
Till frågan vinner man mycket på att importera en daytona?
årsmodell 06-08
 

metalually

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Varberg
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Någon som har en skylthållare modell orginal till övers som skulle kunna tänka sig att sälja denna, gärna i närheten av Halland.

Min totalpajade igår :huvet
Å andra sidan är det ju inte hela världen att köra utan, men nu i sommartider kan det vara skönt att kunna åka ner och ta en glass utan att behöva.. försvinna..
 

metalually

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Varberg
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Tjena Allihopa!

Har gått och blivit kär i denna modell av hoj... så nu blir det att sälja kawan och köra engelskt ett tag tror jag, tänkte även börja lite lätt på bana när tillfälle ges.. kollar lite på -08 -09 på 500-1000 mil. något man bör tänka på?
När kommer stor service?
Kända fel / Brister?

ja, jag vet att det finns över 250 sidor och en sökfunktion, men hade uppskattat om någon lite kvickt vill svara i tråden eller i ett PM, vipps så kanske man får ett ryck och åker iväg för att handla :)

(om det finns någon här som e sugen på att åka japanskt, lite mer upprätt ett tag och vill byta - hör av er !!! )

// Daniel - Förhoppningsvis snart lycklig triumph ägare :)

Mindre service: 100, 1000 mil.
Större med ventil.: 2000 mil.
Fel/brister: Vissa har haft problem med att den dricker lite mycket olja, vet dock inte om detta skall vara åtgärdat. Men det är ju inget problem om man har lite koll på stickan emellanåt.
 

#86

Lev livet nu, imorgon kan det va försent
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Skövde
Hoj
Triumph Daytona 675 2008
Styrstopp

Vet någon var man kan köpa ett riktigt styrstopp istället för det skämtet som sitter på 675:an :huvet
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tänkte kolla och ev byta tändstift, är det knepigt samt vad ska man köra för stift? Hur mycket moment aka man dra stiften med efteråt?

Hare :)
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Ni som funderar på att köpa en: Daytona 675 är en riktigt välbyggd hoj utan större brister i kvalitet. Kolla så att batteriet är ok och att den laddar som den ska, vissa har problem med detta..

Vet någon var man kan köpa ett riktigt styrstopp istället för det skämtet som sitter på 675:an :huvet
Brukar finnas på ebay eller på t-3 racing.

Tänkte kolla och ev byta tändstift, är det knepigt samt vad ska man köra för stift? Hur mycket moment aka man dra stiften med efteråt?

Hare :)
Jag bytte till standard och det verkar funka. Det är inte så svårt, men ett trix är att ta en smal plast slang eller liknade för att "fiska" upp stiften ur hålen. 21Nm ska det dras.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Jag bytte till standard och det verkar funka. Det är inte så svårt, men ett trix är att ta en smal plast slang eller liknade för att "fiska" upp stiften ur hålen. 21Nm ska det dras.

tungt, tackar hank! ska kolla in :tummenupp

(har aldrig bytt förut, men räcker det att man river av tanken och luftburken, kommer man åt alla tre då? (har blivit lite hostig vid uppstart, måste va stiften, eller vad tror du? :va)

glömde kolla sist jag hade isär skiten, men längre ner än såhär behöver man inte gräva va för att blotta stiften?

vh nybörjaren
 

Bifogat

  • IMG_0200.jpg
    IMG_0200.jpg
    72.2 KB · Visningar: 98
Last edited:

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
glömde kolla sist jag hade isär skiten, men längre ner än såhär behöver man inte gräva va för att blotta stiften?

vh nybörjaren

Tank och luftburk samt någon slang som kan vara ivägen. Tändhattarna/tändspolarna satt ganska hårt men de ska dras rakt upp, lossa kablarna först..

Kan ju vara en ide att byta stiften först iaf, kontrollera alla vacum slangar noga när du ändå är där under och gräver!

Lycka till!
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Nej, det är deras "accessory silencer" det handlar om, alltså inte orginalet
Det låter lite mer än original men inte alls som jag hoppades på...

Tor har ingen insatts som du kan plocka ur tyvär, men den kommer att låta mer när du eldat ur den.

Arrow pipan har en svettsad skruv som man plockar ur och kan åter montera vid bankörning alt bes.

Mindre service: 100, 1000 mil.
Större med ventil.: 2000 mil.
Fel/brister: Vissa har haft problem med att den dricker lite mycket olja, vet dock inte om detta skall vara åtgärdat. Men det är ju inget problem om man har lite koll på stickan emellanåt.

Vill nog fylla i med att alla drar olja så man bör ta för vana att kontrollera nivån regelbundet, märken ingen skillnad på min nya och den tidigare -06an i förbrukning, bägge gillar olja.
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vill nog fylla i med att alla drar olja så man bör ta för vana att kontrollera nivån regelbundet, märken ingen skillnad på min nya och den tidigare -06an i förbrukning, bägge gillar olja.
Gillar olja...min Trajja formligen älskar älskar det!
Men det gör inget, bara till att hålla koll på nivån regelbundet, det ska vara dyrt att ha kul :D
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
kort fråga, ni som kör halvförsäkrat vad kör ni för bolag, samt ni som har enbart garageförsäkring i vinter, vad har ni för bolag?

tips mottages :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top