Triumph Daytona 675-tråden!

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda XR650R Dallara
2000 mila service

Vad har folket fått pynta för sina 2000 mila runt i landet?
Tänkte gör min ännu mer säljredo nu när säsongen stundar.
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Vad har folket fått pynta för sina 2000 mila runt i landet?
Tänkte gör min ännu mer säljredo nu när säsongen stundar.

Johans MC i GBG skulle ha runt 6700:- för den tror jag. Men jag gjorde den under december månad och då var det 50% på arbetet och då kostade det 4200:- eller om det var 4700:-, något av det iaf. :)



Sen har jag en fråga:
Letat i en PDF med inskannade bilder ifrån verkstadshandboken efter hur mycket gaffel-olja det skall vara men hittar det inte. Någon som vet mängden?
Går ej att söka i PDF:en pga det är inskannade bildsidor.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Johans MC i GBG skulle ha runt 6700:- för den tror jag. Men jag gjorde den under december månad och då var det 50% på arbetet och då kostade det 4200:- eller om det var 4700:-, något av det iaf. :)



Sen har jag en fråga:
Letat i en PDF med inskannade bilder ifrån verkstadshandboken efter hur mycket gaffel-olja det skall vara men hittar det inte. Någon som vet mängden?
Går ej att söka i PDF:en pga det är inskannade bildsidor.

Kan detta hjälpa?

//Andreas
 

Bifogat

  • olja.jpg
    olja.jpg
    20.6 KB · Visningar: 46

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
J

Sen har jag en fråga:
Letat i en PDF med inskannade bilder ifrån verkstadshandboken efter hur mycket gaffel-olja det skall vara men hittar det inte. Någon som vet mängden?
Går ej att söka i PDF:en pga det är inskannade bildsidor.

495ml ska det vara. Det står längst upp till vänster på sidan 13.7

Edit inte snabb nog :).
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
495ml ska det vara. Det står längst upp till vänster på sidan 13.7

Edit inte snabb nog :).

Vilken tid på dagen kör ni igång SVT 2011 nere i Skåne?
Är det från Helsingborg?
Var avslutar ni eventet?
Funderar på att köra Götet dagen före och sedan från Halmstad på morgonen för att hänga med på detta sköna event.

//Andreas
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Är det ett bra pris på den här hojen tycker ni?

http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Daytona_675_32926730.htm?ca=23_11&w=3

Den har ju gått relativt lite, men samtidigt är den 2 modeller gammal. Jag är på jakt efter en Daytona -06-07 för att spara några tusenlappar på försäkringen. Magkänslan säger mig att 75 papp för en -07:a känns lite väl styvt. Tacksam för synpunkter.
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Är det ett bra pris på den här hojen tycker ni?

http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Daytona_675_32926730.htm?ca=23_11&w=3

Den har ju gått relativt lite, men samtidigt är den 2 modeller gammal. Jag är på jakt efter en Daytona -06-07 för att spara några tusenlappar på försäkringen. Magkänslan säger mig att 75 papp för en -07:a känns lite väl styvt. Tacksam för synpunkter.

Det finns inte så mycket mer att göra än att jämföra de olika annonserna på blocket… så om man vill ha en är det bara att hosta upp pengarna, köpa och se glad ut :)
Det finns ju ingen billigare och den har som du skev inte gått långt.

Skiljer det mycket i försäkring på 06-07 och lite nyare?
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Det finns inte så mycket mer att göra än att jämföra de olika annonserna på blocket… så om man vill ha en är det bara att hosta upp pengarna, köpa och se glad ut :)
Det finns ju ingen billigare och den har som du skev inte gått långt.

Skiljer det mycket i försäkring på 06-07 och lite nyare?

Det skiljer ungefär 2500:- om året och då börjar jag på lite drygt 18 000:- eftersom jag bor mitt i Malmö. Det känns lite som min smärtgräns, vilket såklart är väldigt subjektivt.

Jag har sett flera andra 06:eek:r och 07:eek:r som har varit billigare än den här. Kanske beror det också lite på att den säljs av en handlare och inte av en privatperson. Aja, blir att tänka lite på detta, det kanske dyker upp fler alternativ. Tack för ditt svar.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Är det ett bra pris på den här hojen tycker ni?

http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Daytona_675_32926730.htm?ca=23_11&w=3

Den har ju gått relativt lite, men samtidigt är den 2 modeller gammal. Jag är på jakt efter en Daytona -06-07 för att spara några tusenlappar på försäkringen. Magkänslan säger mig att 75 papp för en -07:a känns lite väl styvt. Tacksam för synpunkter.

Jag gav i höstas från firma 73' för en 07 som hade gått under 500 mil.
Ink ToR slipon med map, enkelkuts, tankväska och tygväskor att hänga bak över kutsen.
Dock ett par mindre repor i lacken.

Tycker nog 75' för den du nämner är i överkant. Få ner den till minst 70'.

Mvh
Andreas
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Det skiljer ungefär 2500:- om året och då börjar jag på lite drygt 18 000:- eftersom jag bor mitt i Malmö. Det känns lite som min smärtgräns, vilket såklart är väldigt subjektivt.

Jag har sett flera andra 06:eek:r och 07:eek:r som har varit billigare än den här. Kanske beror det också lite på att den säljs av en handlare och inte av en privatperson. Aja, blir att tänka lite på detta, det kanske dyker upp fler alternativ. Tack för ditt svar.

Känner en som skall sälja en fin 06a med 1200 mil på mätaren, importerad från UK men med alla nycklar, papper, servicebok osv. Inreggad i Sverige för 57'. Finns i skåne.

PMa dina kontaktuppgifter om du är intresserad så skickar jag vidare dem.
 
Last edited:

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Vilken tid på dagen kör ni igång SVT 2011 nere i Skåne?
Är det från Helsingborg?
Var avslutar ni eventet?
Funderar på att köra Götet dagen före och sedan från Halmstad på morgonen för att hänga med på detta sköna event.

//Andreas

Hela rutten är inte planerad än. Vi håller på med det för fullt. Men det lutar åt att rutten startar i Helsingborg. Var den avslutas vet vi inte än. Vi räknar med att första gruppen startar kl 09:00. Därefter kör de andra grupperna med 10 minuters fördröjning mellan dem. Tycker absolut att du ska haka på.. kanske samköra med några Halmstad killar. Det brukar ju vara några st som hakar på därifrån.. Lotek här ifrån tråden var med förra året :)
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hela rutten är inte planerad än. Vi håller på med det för fullt. Men det lutar åt att rutten startar i Helsingborg. Var den avslutas vet vi inte än. Vi räknar med att första gruppen startar kl 09:00. Därefter kör de andra grupperna med 10 minuters fördröjning mellan dem. Tycker absolut att du ska haka på.. kanske samköra med några Halmstad killar. Det brukar ju vara några st som hakar på därifrån.. Lotek här ifrån tråden var med förra året :)

Vet du några från Halmstad som ska vara med? :va
 

B33R

Medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Tja

Är numera daytona ägare. Köpte den på MC-hörnan för 75k idag :)
Kanske lite mycket men vad gör man blir första hojen och känns tryggare att köpa från firma. Dom skulle fixa besiktningen och serva den lite byta olja filter. Va tydligen en tjej som hade haft den innan som skulle byta till custom hoj tror jag
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Tja

Är numera daytona ägare. Köpte den på MC-hörnan för 75k idag :)
Kanske lite mycket men vad gör man blir första hojen och känns tryggare att köpa från firma. Dom skulle fixa besiktningen och serva den lite byta olja filter. Va tydligen en tjej som hade haft den innan som skulle byta till custom hoj tror jag

Grattis till en grym hoj.
En Daytona som första hoj, tänk på att det finns hyfsat med pulver i den. Jag fick själv erfara dettta under dagens körning. Spann bra när jag skulle köra om en bil och inte tänkte på att däcken inte var speciellt varma och då hade jag ändå kört ca 30 min innan. :gnissla

//Andreas
 

B33R

Medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Tack ja kan tänka mig att den går riktigt bra får ta det lugnt i början försöka iaf :tungan

Måste få kortet också bara första lektionen imorgon :D
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Tack ja kan tänka mig att den går riktigt bra får ta det lugnt i början försöka iaf :tungan

Måste få kortet också bara första lektionen imorgon :D

Du kommer upptäcka att körskolans hojar och denna är två helt skilda saker både i hög och låg fart.
I lågfart så kan Daytonan i mitt tycke kännas omöjlig att navigera medans den i lite högre farter är helt grym.
Med lågfart menar jag krypfart a la låfartsbanan. Hade inte viljat köra lågfartsbana med en Daytona. :gnissla

//Andreas
 

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Ort
Fruängen, Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Var in på Lelles idag och råkade köpa en 675a till, fast i några storlekar mindre

Ah en liten kopia av min, med guldfälgar alltså ;). Mmm, när jag väl själv tar mig till fel sida söder om stan, ska jag kolla ifall de har en sån också. Gick ju inte att köpa ut den de hade på mässan.
 

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Två trappor upp.
Hoj
Ingen
Johans MC i GBG skulle ha runt 6700:- för den tror jag. Men jag gjorde den under december månad och då var det 50% på arbetet och då kostade det 4200:- eller om det var 4700:-, något av det iaf. :).

Vavavaaaa? Vad är det vid 2k som kostar så mycket? Andra året(1500 mil) för mig nu och hade inte riktigt räknat med en så saftig service...

Du kommer upptäcka att körskolans hojar och denna är två helt skilda saker både i hög och låg fart.
I lågfart så kan Daytonan i mitt tycke kännas omöjlig att navigera medans den i lite högre farter är helt grym.
Med lågfart menar jag krypfart a la låfartsbanan. Hade inte viljat köra lågfartsbana med en Daytona. :gnissla

//Andreas

Instämmer här, är själv på 3:e säsongen nu och skaffade d675 som första hoj. Trots att jag själv tyckte att jag fixade lågfartarna galant i skola/uppkörning så var det en helt annan sak med 675:an. Vingel vingel dom första veckorna.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top